Grumman KA-6D Tanker - Italeri 1/72

Właśnie skończyłeś model, chciałbyś go zaprezentować - poddaj go tutaj surowej krytyce Użytkowników.

Grumman KA-6D Tanker - Italeri 1/72

Postprzez Moses » sobota, 22 września 2018, 21:51

KA-6D to specjalistycznie zmodyfikowany A-6A, przeznaczonym do tankowania w locie. Łącznie 90 A-6A zostały przebudowane na latające cysterny.

Doświadczenie Marynarki Wojennej z samolotami odrzutowymi w konflikcie koreańskim doprowadziło do powstania wymogu, aby bombowiec atakujący niskiego poziomu mógł dostarczyć amunicję przeciw ruchomym i stałym celom morskim i lądowym w każdych warunkach pogodowych i ciemności. Miał być poddźwiękowy i zdolny do dostarczania zarówno broni jądrowej, jak i konwencjonalnej, dzięki czemu jest użyteczny zarówno w konflikcie nuklearnym, jak i konwencjonalnym. Pierwotnie oznaczony jako A2F-1, po wprowadzeniu jednolitego oznaczenia dla sił zbrojnych, zmieniony na A-6A, wszedł do służby w lotnictwie marynarki w lutym 1963 r. Pierwszym dywizjonem wyposażonym w nowe maszyny był VA-42.

W 1968 Grumman otrzymał zgodę od amerykańskiej marynarki wojennej na budowę specjalistycznego wariantu Intrudera. Został on oznaczony jako KA-6D i poleciał po raz pierwszy 16 kwietnia 1970 roku. System Digital Navigation Attack Navigation Equipment (DIANE) został usunięty, samolot został całkowicie przebudowany, wewnętrzne zbiorniki paliwa zostały wymienione, a skrzydła zostały przerobione. Do nawigacji wprowadzono system nawigacji Omega. Paliwo do tankowania przechowywano w czterech zbiornikach podciśnieniowych, a czasami w zbiorniku podwieszanym pod kadłubem.

Marynarka wojenna na swoim wyposażeniu miały dwie maszyny przystosowane do tankowaniu w powietrzu, Douglas KA-3, a później KA-6. KA-3 miał zapas 29 000 funtów paliwa na 460 mil, czyli około 2,2 pełne F-4J. KA-6 dostarczał tylko połowę paliwa, a S-3 jeszcze mniej. Tankowce towarzyszyły maszyną wysyłanym z lotniskowców stacjonującym w Zatoce Tonkińskiej, do ostatecznego tankowania, zanim dotarli do celu. Następnie Tankery były trzymane w gotowości w powietrzu, gdy siły uderzeniowe wracały znad celu. Następnie Tankowce czekały w gotowości na wypadek gdyby powracająca maszyna, prawie bez paliwa, opuścił swoją „linę” i musiał zawracać się na drugą próbę lądowania.

Pomimo, że tankowce US Navy KA-6 i KS-3 wykonały ponad 1.000 lotów podczas wojny w Zatoce Perskiej, samoloty Navy były zależne od KC-135 US Air Force. Nieco ponad 30 procent tankowania anten KC-135 w tej wojnie wykonano dla US Navy.

KA-6D teoretycznie mógł być używany w roli bombowca dziennego, jednakże nigdy nie był wykorzystywany do tego typu działań.W składzie dywizjonów A-6 zawsze było kilka maszyn KA-6D. Po wycofaniu A-6 ze służby marynarka wojenna oraz korpus piechoty morskiej utraciła zdolność autonomicznego tankowania maszyn w locie. Co prawda S-3 Viking ma również możliwość tankowania w powietrzu, ale jego osiągi i pojemność paliwa skutecznie ograniczają ją do roli latającej cysterny. Zdolności do tankowania w misji przywrócono po wprowadzeniuF/A-18E Super Hornet który może pełnić funkcję latającej cysterny.

Model wykonany z zestawu Italeri przedstawia maszynę KA-6D Tanker Bu.No 151809 stacjonującego w 1972 roku na lotniskowcu USS Coral Sea. Yankee Station, Morze Południowo-Chińskie

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Moses
 
Posty: 742
Dołączył(a): piątek, 27 stycznia 2012, 00:00
Lokalizacja: Warszawa

Reklama

Re: Grumman KA-6D Tanker - Italeri 1/72

Postprzez zegeye » niedziela, 23 września 2018, 11:34

O widzisz. I ten jest super. I fajny malunek ma.
pozdrawiam
Zbych

Obrazek
zegeye

Animal Planet
 
Posty: 1702
Dołączył(a): wtorek, 12 lutego 2008, 15:03
Lokalizacja: warszawa

Re: Grumman KA-6D Tanker - Italeri 1/72

Postprzez ESP » niedziela, 23 września 2018, 18:00

I kolejny fajny model Intrudera popsuty przez otwarcie nieistniejących hamulców aerodynamicznych... :roll:
Obrazek
Avatar użytkownika
ESP
 
Posty: 113
Dołączył(a): niedziela, 22 listopada 2015, 18:59

Re: Grumman KA-6D Tanker - Italeri 1/72

Postprzez Moses » niedziela, 23 września 2018, 18:39

Bzdury wasc piszesz. Hamulce zlikwidowane zostaly w wersji A-6E. KA-6D jest przerobkä A-6A ktora wyposazona byla w hamulce. Wszystko sie zgadza
Avatar użytkownika
Moses
 
Posty: 742
Dołączył(a): piątek, 27 stycznia 2012, 00:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Grumman KA-6D Tanker - Italeri 1/72

Postprzez ESP » niedziela, 23 września 2018, 18:59

Hamulce na kadłubie wyłączano a potem zaślepiano zaraz po wprowadzeniu pierwszych A-6A do służby:

Due to problems encountered in flight test and Navy evaluation, wingtip-mounted speed brakes were added at BuNo 149940 and the perforated fuselage-mounted speed brakes were deactivated shortly after the first A-6As were delivered to operational squadrons. The fuselage speed brake assembly was deleted entirely in production at BuNo 154170 and replaced with a blank panel. However, earlier A-6s, including those subsequently converted to A-6Es, retained the original perforated structure covering the speed brake well until it had to be replaced for cracking or corrosion. More than 10 were still flying with the original panel in 1991 while deployed for Operation Desert Storm.


http://tailspintopics.blogspot.com/2015 ... ruder.html

Patrząc na dużo starszy BuNo twojego modelu ta maszyna nigdy nie miała hamulców w kadłubie.
Obrazek
Avatar użytkownika
ESP
 
Posty: 113
Dołączył(a): niedziela, 22 listopada 2015, 18:59


Powrót do Lotnictwo - galeria ukończonych modeli

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości