Eastern Express zapowiedział kolejne modele w tym kolejny Tristar tym razem w wersji L1011-100 i malowaniu Eastern, MD-87, Short SC-7 Skyvan (Olympic) oraz Dash-8
Wrzuciłem do sieci trochę zdjęć dwóch ostatnich nowości ze Zvezdy. Poniższe obrazki są linkami do inboxów.
Pierwszy to Boeing 737-800. Na rynku jest obecny całkiem niezły model Revell, który posiada jednak poważną wadę - winglety o całkowicie błędnym i szpecącym model kształcie. W modelu Zvezda ten element jest jak najbardziej poprawny a dodatkowo dostajemy w pudle końcówkę skrzydeł bez wingletów oraz najnowszą ich wersję split scimitar winglets. Wśród części są dwa rodzaje zakończenia kadłuba. Co prawda nie kojarzę ze zdjęć tej z uboższą wersją APU ale od nadmiaru głowa nie boli co niestety nie dotyczy anteny cz.E22, która jest tylko jedna a na dużej ilości samolotów występują dwie. Na szczęście dorobienie drugiej nie stanowi problemu. Części w ramkach mają ładne detale i ponieważ dwa już złożyłem to mogę napisać iż montaż jest bezproblemowy. Do dolnej części skrzydeł od wewnętrznej strony przykleiłem głównie na końcach pręciki plastiku, które później doszlifowałem do żądanej grubości - to zabezpieczyło mnie przed zapadaniem się (podczas klejenia) tych części do wnętrza skrzydła. Warto też zwrócić uwagę by nie zamienić miejscami zespołów 5c i 5e gdyż ich zamiana źle wpłynie na montaż silników do skrzydeł. Ogólnie oby więcej takich modeli
Drugi model to Ił-76MD. W tym przypadku otrzymaliśmy model w serii Ultimate kit co pozwala na wykonanie samolotu w różnych konfiguracjach dzięki możliwości m.in. wychylenia klap i slotów, zastosowania nie obciążonego podwozia oraz otwarcia rampy ładunkowej. Istnieje także opcja otwarcia drzwi w przodzie kadłuba. Powyższe powoduje oczywiście większą ilość plastiku w pudle i sporą ilość alternatywnych części. Zawartość ramek wygląda jednak bardzo zachęcająco do budowy
mój niestety będzie musiał poczekać w magazynku na pojawianie się nowej gabloty. W starej już by się nie zmieścił...