Podstawy konkursu

Druga edycja konkursu mistrzowskiego, tym razem w kategorii lotniczej.

Podstawy konkursu

Postprzez caughtinthemiddle » środa, 28 stycznia 2009, 02:03

Witamy w Konkursie 'Wing Master 2009'!

Grono redaktorskie pwm.org.pl 'Modelarstwo z pasją' postanowiło kontynuować 'na łamach' forum formułę konkursu mistrzowskiego, w tym roku w kategorii modeli lotniczych. Konkurs jest z założenia zamknięty i przeznaczony tylko dla zaproszonych modelarzy, najlepszych w naszej ocenie 'samolociarzy', udzielających się w polskim internecie.

Celem konkursu jest wyłonienie 'Mastera' w kategorii modeli lotniczych, który będzie dzierżył ten zaszczytny 'tytuł' do czasu zorganizowania kolejnej edycji konkursu w tej kategorii.

Oprócz rywalizacji pomiędzy 'mistrzami', ideą przyświecającą organizacji Konkursu jest również upowszechnianie stosowanych przez najlepszych modelarzy metod, technik, oryginalnych pomysłów, zarówno jeśli chodzi o warsztat, narzędzia, jak i wykorzystanie materiałów. Inni modelarze będą mieli okazję podglądać 'mistrzów' przy pracy, zadawać pytania, śledzić proces powstawania najlepszych modeli od początku, to jest wyboru konkretnej maszyny, do końca, czyli postawienia modelu na półce :).

Tym, co różni Konkurs od zwykłych relacji, jest - poza oczywiście zebraniem najlepszych w jednym 'miejscu' - przede wszystkim ścisłe zawężenie, 'ujednolicenie' tematu dla wszystkich uczestników. Daje to możliwość bardziej 'obiektywnego' porównania warsztatów poszczególnych modelarzy, łatwiejszej oceny rywalizacji wśród czołówki polskich modelarzy lotniczych, jak również określenia najlepszych rozwiązań, prowadzących do najlepszych rezultatów.

Organizując Konkurs w taki, a nie inny sposób, konstruując odpowiednio regulamin, stawiamy nacisk (poza częścią czysto modelarską) przede wszystkim na dwa elementy - poziom relacji oraz aspekt historyczny, przywiązywanie większej wagi do 'wiarygodności' historycznej modelu. Chcielibyśmy, by uczestnicy Konkursu podpowiedzieli, pokazali, jak prowadzi się 'profesjonalną' relację oraz jak dochodzić podczas realizacji projektu od zdjęcia oryginału, poprzez jego analizę, do odwzorowania rzeczywistości (ze wszelkimi jej 'niuansami') w postaci modelu.

Oczywiście wszystkie te założenia nie mogą przesłonić świetnej zabawy, jaką mamy nadzieję, będą mieli uczestnicy, jak i widzowie Konkursu.

Serdecznie zapraszamy wszystkich do oglądania, śledzenia Konkursu, dzielenia się wrażeniami i konstruktywnego komentowania postępów w pracach 'mistrzów' nad ich modelami.

Maciej Góralczyk (koordynator konkursu)



Regulamin konkursu 'Wing Master'

1. Temat
Tematem konkursu realizowanym przez wszystkich uczestników jest model samolotu PZL P.11 w skali 1:48. Model może być tworzony z wykorzystaniem dowolnego zestawu wyjściowego, dowolnych zestawów waloryzacyjnych oraz uzupełniany samodzielnie wykonywanymi elementami (pozostawiamy to inwencji uczestników), możliwa jest również budowa całkowicie od podstaw. Model musi być budowany w oparciu o conajmniej jedno zdjęcie oryginalnej maszyny.

2. Termin konkursu
Konkurs trwa od 05.02.2009 do 06.10.2009, do godziny 23:59. Do tego momentu relacje muszą być ukończone, potem wątki zostaną zamknięte. Dopuszczamy możliwość ewentualnego wydłużenia Konkursu o kilka dni na solidnie umotywowany, uzasadniony wniosek, złożony nie później jednak, niż na pięć dni przed planowanym zakończeniem Konkursu, czyli do 01.10.2009, do godziny 23:59.

Wyniki Konkursu zostaną ogłoszone 21.10.2009 (lub później, jeśli Konkurs zostanie przedłużony).

3. Dokumentacja
Każdy uczestnik musi w poście rozpoczynającym relację konkursową przedstawić zdjęcie (zdjęcia) wybranego przez siebie egzemplarza samolotu, który będzie odtwarzał, informację o zestawach fabrycznych, które zamierza wykorzystać oraz plan budowy, określający jakie podstawowe etapy będzie kolejno realizował i jakich dokona przeróbek, korekt, uzupełnień zestawów podstawowych we własnym zakresie. Plan można w razie potrzeby w niewielkim stopniu zmodyfikować, zachowując jednak w tym względzie umiar. Nie narzucamy terminu publikacji pierwszego postu, ale przyjmujemy, że nie będzie to później, niż do końca lutego.

Jeśli zdjęcie (zdjęcia) oryginału pochodzi z publikacji drukowanej, uczestnik zobowiązany jest umieścić w pierwszym poście relacji skan lub zdjęcie fragmentu książki (czasopisma), zawierające oprócz fotografii maszyny, również jej podpis z wymaganymi informacjami na temat przedstawianego samolotu (typ, jednostka, rejon, rok). Uczestnik musi również podać dane bibliograficzne, a więc tytuł pozycji, nazwisko autora, wydawnictwo i rok wydania. Jeśli zdjęcie pojazdu pochodzi ze strony internetowej, uczestnik zobowiązany jest podać jej adres.

Organizatorzy zastrzegają sobie prawo (jeśli uznają, że autorzy publikacji/strony internetowej mylą się w opisie, co do typu samolotu, jednostki, roku lub rejonu) do poproszenia uczestnika o uzasadnienie, uwiarygodnienie opisu, a w wyjątkowych przypadkach do odrzucenia proponowanego egzemplarza.
Organizatorzy zakładają, że nie każde zdjęcie będzie w pełni opisane.

4. Dopuszczalny zakres uszkodzeń odwzorowywanych w modelu
Dopuszczamy do udziału w Konkursie modele uszkodzonych - ale tylko w niewielkim zakresie - samolotów. Mogą to być maszyny, w których uszkodzenia ograniczone będą do uszkodzonego poszycia, pogiętych, wymontowanych lub straconych w wyniku zadanych uszkodzeń elementów wyposażenia. Dopuszczalne jest także okopcenie/nadpalenie samolotu, jednak nadal bez poważniejszego uszkadzania jego elementów.

Otwarcie wszelkich możliwych klap i luków jest jak najbardziej dozwolone.

5. Ocena i skład sędziowski
Sędziowie dokonają oceny modeli (jeśli Konkurs nie zostanie przedłużony) do 20.10.2009 włącznie. W skład jury wchodzą:

Piotr Dmitruk,
Jarosław Geniusz,
Tomasz Gronczewski,
Marcin Kuźniar,
Maciej Żywczyk.

Każdy z sędziów będzie mógł przyznać każdemu modelowi do 100 punktów. Punkty przyznane przez wszystkich sędziów zostaną zsumowane, uczestnik będzie mógł więc uzyskać maksymalnie 500 punktów. Z uwagi na charakter konkursu decyzje jury są ostateczne i nie podlegają odwołaniu.

Gdyby z przyczyn losowych, któryś z sędziów musiał zrezygnować z udziału w pracach jury, na jego miejsce zaproszona zostanie osoba mającą odpowiednią wiedzę, niezbędną do przeprowadzenia oceny konkursowych relacji.

Ponadto, w bieżącej edycji swoich faworytów będą mogli wspomóc użytkownicy Forum poprzez udział w ankiecie, trwającej od 08.10.2009 do 15.10.2009. Zdobywcy pierwszych trzech miejsc w wyborach wśród publiczności otrzymają odpowiednio 40, 30 i 20 punktów więcej w ostatecznej punktacji.

6. Kryteria oceny
I. Jakość relacji opisowo-fotograficznej.
Jakość fotografii, szczegółowość opisu słownego procesu budowy modelu, częstość aktualizacji - maksymalnie 20 pkt.

II. Zastosowane techniki i wkład pracy własnej.
Ilość zastosowanych technik, ich innowacyjność i twórcze rozwinięcia, pomysłowość, ilość i jakość własnoręcznie wykonanych/poprawionych elementów modelu - maksymalnie 30 pkt.

III. Malowanie.
Sensowne i uzasadnione użycie różnorodnych technik malarskich w celu uzyskania realistycznego efektu - maksymalnie 20 pkt.

IV. Zgodność z oryginałem.
Zgodność modelu z przedstawionym w dokumentacji fotograficznej oryginałem - maksymalnie 20 pkt.

V. Ogólne wrażenia estetyczno-artystyczne.
Pomysłowość kompozycji, koncepcja przedstawienia samego modelu - maksymalnie 10 pkt
.

7. Nagrody
Nagrodą dla zwycięzcy Konkursu - "Mastera" - jest aerograf firmy Badger, od sponsora http://www.aerografia.com.pl

Obrazek
Obrazek

Zdobywca drugiego miejsca otrzyma:

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Zdobywca trzeciego miejsca otrzyma:

Obrazek

Obrazek


8. Inne
Warunkiem wzięcia udziału w Konkursie i ubiegania się o nagrodę, jest przedstawienie szczegółowej relacji z budowy modelu na forum pwm.org.pl 'Modelarstwo z pasją', ukończenie modelu w terminie oraz zaprezentowanie go w galerii Konkursu.

Relację z budowy modelu oraz galerię końcową użytkownik przedstawia odpowiednio w podforum 'Relacje z budowy' oraz w podforum 'Galeria konkursowych modeli'. W obu wątkach (w relacjach i w Galerii) w tytule należy podać imię i nazwisko (lub nick) uczestnika Konkursu, informację o wersji samolotu oraz jednostce, rejonie i roku, jeśli są znane.

Wszelkie niejasności i wątpliwości będą rozstrzygane przez koordynatora Konkursu. Rozstrzygnięcia będą umieszczane w odpowiednim wątku w Dziale Konkursu i będą uzupełnieniem Regulaminu.

Uczestnicy są proszeni o nieprowadzenie do czasu zakończenia Konkursu równoległych relacji z budowy na innych forach internetowych.
Tiiiiiime is on my side ;)
Avatar użytkownika
caughtinthemiddle
 
Posty: 1763
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 00:11

Reklama

Re: Podstawy konkursu

Postprzez michal.s » piątek, 17 kwietnia 2009, 22:51

Pula nagród w konkursie Wing Master 2009 wzrosła, szczegóły wyżej :!:
Pozdrawiam - Michał Słonczyński
Avatar użytkownika
michal.s

Ojciec założyciel
 
Posty: 4506
Dołączył(a): sobota, 15 września 2007, 10:10
Lokalizacja: Rzeszów


Powrót do Konkurs Wing Master 2009

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość