PZL P-11c - por. Jan Dzwonek 161 Eskadra

Tutaj uczestnicy konkursu prezentują relacje z budowy swoich modeli.

PZL P-11c - por. Jan Dzwonek 161 Eskadra

Postprzez Krystian Ciechowicz » piątek, 6 lutego 2009, 12:56

Witam.
Na wstępie chciałbym podziękować za zaproszenie do projektu / konkursu.
Praca nad modelem w tak doborowym gronie modelarzy, będzie dla mnie nowym doświadczeniem i ciężką nauką.

Na początku zdecydowany byłem wykonać maszynę, na której latał Stanisław Skalski, białą "66" ze 142 Eskadry Myśliwskiej.
Znajomy historyk-polonista wszedł mi jednak na "lokalny patriotyzm" i podsunął pomysł wykonania repliki samolotu, latającej w okolicach Łodzi.

Obrazek
Źródło: Mushroom 6108

Tak padło na maszynę porucznika Jana Dzwonka ze 161 Eskadry Myśliwców, 6 Pułku Lotniczego LWÓW stacjonującej na lotnisku Widzew. Najprawdopodobniej chodzi tu o Widzew pod Ksawerowem, a nie obecną dzielnicę Łodzi: Łódź - Widzew. Ta wątpliwość obnaża moją wiedzę w tym temacie, którą aktualnie uzupełniam.

Model:
Model, który będzie bazą do wykonania repliki to wypust firmy MIRAGE, nr katalogowy:48101
Model bardzo prosty w swej konstrukcji, wiele elementów wymaga poprawy, szczególnie mówię tutaj o drobnych elementach, lufy k-mów, drążek sterowy oraz inne drobiazgi. Powierzchnia kadłuba nadaje się do przeszlifowania, wypolerowania. To samo dotyczy wnętrza kadłuba ale o tym później.
Kilka zdjęć poglądowych:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Newralgiczny punkt modelu to silnik i pierścień Towenda

Obrazek

Te elementy wymienię na żywicę. Produkt "NO NAME" nabyłem za całe 35zł.
Zawiera silnik, śmigło, kołpak, okapotowanie silnika, osłonę przednią silnika, pierścień Towenda, laski popychaczy zaworów oraz kolektory wydechowe i ssące. Ogólnie zestaw wygląda bardzo ładnie. W elementach okapotowania silnika i pierścieniu Towenda są już odpowiednie wypusty imitujące otwory wylotu spalin. W przypadku elementów modelu te detale niestety trzeba dorzeźbić.
Obrazek
Obrazek

Planowane przeróbki i dodatki:
1 - Zastosowanie elementów żywicznych plus dorobienie widocznych części okablowania silnika.
2 - Zastosowanie blach Part 48105.
3 - Przerobienie, odtworzenie kratownicy w obrębie kabiny pilota.
4 - Przerobienie, dorobienie w zakresie blach Part oraz własnym popychaczy lotek, sterów.
5 - Otworzenie przynajmniej jednego luku k-mów.

Dokumentacja:
1 - TOPSHOTS 11026 - PZL P-11c
2 - MUSHROOM - 6108 - PZL P-11c
3 - PROFILE PUBLICATIONS - 75 - PZL P-11
4 - MODELMANIA - 2 - PZL P-11c
5 - AJ Press vol I i II - PZL P-11
6 - Internet

Szczególnym wzorcem do naśladowania jest model, który wykonał Maciek Żywczyk
:arrow: http://hsfeatures.com/features04/pzlp11cmz_1.htm

Osiągnięcie takiego poziomu będzie dla mnie satysfakcjonujący.
W najbliższym czasie rozpocznę budowę model, obecnie oczekuję na kalki Techmodu z wybranym malowanie oraz blachy PART.

Pozdrawiam Wszystkich uczestników i życzę powodzenia !!
Krystian.
Avatar użytkownika
Krystian Ciechowicz

BoB 2 miejsce
 
Posty: 1477
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 22:41
Lokalizacja: Łódź

Reklama

Re: PZL P-11c - por. Jan Dzwonek 161 Eskadra

Postprzez Krystian Ciechowicz » piątek, 6 lutego 2009, 14:58

Pierwsze cięcia i przemyślenia.
Po wstępnych oględzinach kadłuba stwierdziłem konieczność kilku poprawek.
Na pierwszy rzut zmienię elementy zaznaczone na zdjęciach.

Obrazek
Obrazek

Później konieczna będzie poprawka kilku nieciekawie wyglądających linii podziału, przeszlifowanie powierzchni z "pomarańczowej skórki" oraz przymiarki do przenitowania kadłuba.
Kratki na przednich panelach kadłuba koniecznie będę musiał rozwiercić, a panele zastąpić blachami PARTa.

C.D.N. ...
Avatar użytkownika
Krystian Ciechowicz

BoB 2 miejsce
 
Posty: 1477
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 22:41
Lokalizacja: Łódź

Re: PZL P-11c - por. Jan Dzwonek 161 Eskadra

Postprzez Krystian Ciechowicz » sobota, 7 lutego 2009, 21:50

Witam.

Postanowiłem, że każdego dnia coś podłubię przy modelu ( w miarę możliwości ). Nie zawsze będą zdjęcia, ale update postaram się robić regularnie.
Dzisiaj tylko słowny.

Kadłub wyczyszczony z wszelkich nieczystości od wewnątrz. Z zewnątrz, usunąłem elementy zaznaczone na czerwono w poprzednim poście. Nierówności zeszlifowałem, kiepsko odlane linie podziału zalałem superglue. W najbliższym czasie czeka mnie przygotowanie przedniej części kadłuba do wklejenia blach oraz odtworzenie linii podziału blach. Również robię przymiarki do nitowania powierzchni.

Pozdrawiam
K.
Avatar użytkownika
Krystian Ciechowicz

BoB 2 miejsce
 
Posty: 1477
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 22:41
Lokalizacja: Łódź

Re: PZL P-11c - por. Jan Dzwonek 161 Eskadra

Postprzez Krystian Ciechowicz » wtorek, 10 lutego 2009, 13:01

Witam.

Efekty skrobania i szlifowania nie są porywające ale to początek zmagań. Połówki kadłuba wstępnie oszlifowane.

Obrazek

Czas na poprawę linii podziału. Nie dosyć, że są bardzo nierówne - krzywe, mają różną głębokość i szerokość - makabreska !!

Pozdrawiam
K.
Avatar użytkownika
Krystian Ciechowicz

BoB 2 miejsce
 
Posty: 1477
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 22:41
Lokalizacja: Łódź

Re: PZL P-11c - por. Jan Dzwonek 161 Eskadra

Postprzez Krystian Ciechowicz » wtorek, 6 października 2009, 19:13

Witam.

Chyba czas kończyć tą nierówną walkę. Niestety zawiodłem na całej linii. Jak zwykle założenia poszył w ..... .
Zmiany życiowe, dużo pracy, bardzo dużo. Praktycznie przez ostatnie półtora miesiąca w ogóle nic nie zrobiłem.
Czy skończę model ? Skończę - kiedyś.

Dziękuję, może kiedyś się uda.

Pozdrawiam
K.
Avatar użytkownika
Krystian Ciechowicz

BoB 2 miejsce
 
Posty: 1477
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 22:41
Lokalizacja: Łódź


Powrót do Relacje z budowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości