Strona 4 z 5

Re: Spitfire Mk.Vb RF*D EN951, Tamiya, 1/48

PostNapisane: niedziela, 11 października 2009, 14:57
przez Salva
Tak, to Tamiya tyle że 1/72.

Re: Spitfire Mk.Vb RF*D EN951, Tamiya, 1/48

PostNapisane: poniedziałek, 19 października 2009, 20:01
przez Salva
Podjąłem drugą w życiu próbę wykonania preshadingu, wyszedł raczej okropnie. Mam problemy z opanowaniem aero na tyle by swobodnie malować cienką kreską, dodatkowo chyba za bardzo rozcieńczyłem farbę. Ale tak już zostanie, zobaczymy jak będzie się to prezentować po nałożeniu kolorów:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przed chwilą trysnąłem na to Medium Sea Grey, jak podeschnie to postaram się wrzucić lepszą fotkę.

Re: Spitfire Mk.Vb RF*D EN951, Tamiya, 1/48

PostNapisane: poniedziałek, 19 października 2009, 20:39
przez Aleksander
Wyglądem "preszejdingu" się nie przejmuj, może być taki niechlujny, ważne jak na to położysz farbę. Trzymam kciuki !

Re: Spitfire Mk.Vb RF*D EN951, Tamiya, 1/48

PostNapisane: poniedziałek, 19 października 2009, 20:57
przez Salva
Aleksander napisał(a):Wyglądem "preszejdingu" się nie przejmuj, może być taki niechlujny, ważne jak na to położysz farbę. Trzymam kciuki !


Dzięki serdeczne za doping :) .

Właśnie położyłem pierwszy kolor. Medium Sea Grey - Gunze C 363.

Obrazek

Powiem tak: był to mój pierwszy kontakt z serią C Gunze i jestem nawet zadowolony z tego jak to wygląda na modelu. Przy odrobinie wprawy można z nich pewnie wyciągnać więcej. Miejscami preshading zaniknął, ale jako że planują ubrudzić jeszcze cały spód więc zostawię to już tak jak jest.

I jeszcze pytanie: czy 24h to wystarczający czas schnięcia Gunze C przed nałożeniem na to masek z taśmy Tamiyi czy też odczekać więcej?

Re: Spitfire Mk.Vb RF*D EN951, Tamiya, 1/48

PostNapisane: poniedziałek, 19 października 2009, 21:13
przez Krystian Ciechowicz
Salva napisał(a):I jeszcze pytanie: czy 24h to wystarczający czas schnięcia Gunze C przed nałożeniem na to masek z taśmy Tamiyi czy też odczekać więcej?


Mnie w godzinę udało się pomalować cały kanciasty kamuflaż na Fi156 farbami serii C, łącznie z użyciem taśmy Tamiya .

Pozdrawiam
K.

Re: Spitfire Mk.Vb RF*D EN951, Tamiya, 1/48

PostNapisane: poniedziałek, 19 października 2009, 21:30
przez Dominik
Potwierdzam opinię Krystiana. Farbami z serii C pomalujesz cały kamuflaż w jeden dzień, wraz z maskowaniem. Farby z tej serii schną bardzo szybko. Z serii H trochę wolniej, szczególnie błyszczące.

Re: Spitfire Mk.Vb RF*D EN951, Tamiya, 1/48

PostNapisane: poniedziałek, 19 października 2009, 21:43
przez Salva
Dzięki serdeczne za szybkie i konkretne odpowiedzi. Spytałem właśnie dlatego, że jak testowałem IJA Green serii H to następnego dnia odciskałem na niej jeszcze swoje linie papilarne. Trzeba chyba pomyśleć o całkowitym przejściu na Gunze z nastawieniem na serię C.

Re: Spitfire Mk.Vb RF*D EN951, Tamiya, 1/48

PostNapisane: poniedziałek, 19 października 2009, 21:49
przez Dominik
Salva napisał(a):że jak testowałem IJA Green serii H


Niedawno miałem ten sam problem z IJN Green malując polskiego Jaka-3. Nie wiem od czego to zależy.

Re: Spitfire Mk.Vb RF*D EN951, Tamiya, 1/48

PostNapisane: wtorek, 20 października 2009, 21:28
przez Salva
Dzisiaj udało mi się zamaskować spód i nałożyć Ocean Gray, preshading mocno wychodzi na wierzch. Malowałem dosyć mocno rozrzedzoną farbą, w innym wypadku tworzyła mi się wstrętna pajęczyna na wszystkich krawędziach. Farby serii C są świetne, czas schnięcia to rzeczywiście rewelacja. Ale trzeba sporo poćwiczyć żeby wyczuć proporcje ich prawidłowego rozcienczania.
Tak to wygląda:

Obrazek

Obrazek

Tak to na tym etapie zostawię. Po nałożeniu Dark Green być może spróbuję wycieniować model jeszcze innymi metodami, chodzi mi po głowie wykorzystanie mocno rozrzedzonej białej lub jasnoszarej farby. Z pancerki mam nawyk stosowania filtrów więc też pewnie spróbuję. Ale to już zobaczymy po malowaniu.

Na forum PWM w komentarzu do tej samej relacji Jarek Gurgul wrzucił zdjęcie oryginalnych wydechów i zasugerował poprawienie żywic Quickboosta.
Jarek, mam nadzieję, że się nie pogniewasz jeżeli wrzucę tę fotkę także i tutaj?

Obrazek

I jeszcze raz Quickboost:

Obrazek

Przyznam, że mam mieszane uczucia. I nie chodzi o celowość poprawki bo to jest dobrze widoczne lecz o to czy sobie z tym poradzę. Żywiczny odlew wygląda tak delikatnie że boję się czy mi to nie pęknie w trakcie obróbki.
Jeszcze się z tym prześpię, jak zawsze liczę też na Wasze uwagi.

Re: Spitfire Mk.Vb RF*D EN951, Tamiya, 1/48

PostNapisane: wtorek, 20 października 2009, 22:44
przez Timi
Ja bym jeszcze raz wymalował OG, bo preshading jednak za bardzo widać moim zdaniem.
Nie bój się tych wydechów QB, nie jest taki delikatny jak Ci się wydaje, odcinasz piłką i obrabiasz polerkami do paznokci i nie ma problemu. Ja w swoim Spicie zostawiłem oryginalne Tamiye i trochę żałuje :?

Re: Spitfire Mk.Vb RF*D EN951, Tamiya, 1/48

PostNapisane: wtorek, 20 października 2009, 22:53
przez Jacek Bzunek
Salva napisał(a):Żywiczny odlew wygląda tak delikatnie że boję się czy mi to nie pęknie w trakcie obróbki.

Spokojnie, nie trzeba nic wycinać. Mam ten sam zestaw i wystarczyło lekkie naciśniecię i wydechy same się obrobiły.

Re: Spitfire Mk.Vb RF*D EN951, Tamiya, 1/48

PostNapisane: wtorek, 20 października 2009, 23:01
przez Salva
Z tymi wydechami to chodzi mi o usunięcie zaznaczonych na zielono wewnętrznych ścianek i pozostawienie tylko zewnętrznych. Moja wina, od razu trzeba było zaznaczyć na zdjęciu:

Obrazek

Co do malowania to rzeczywiście dam chyba jeszcze jutro jedną warstwę OG w niektóre miejsca.

Re: Spitfire Mk.Vb RF*D EN951, Tamiya, 1/48

PostNapisane: środa, 21 października 2009, 00:11
przez Jaho63
Salva napisał(a):chodzi mi o usunięcie zaznaczonych na zielono

Czy w/g Ciebie na zdjęciu oryginału tych "wewnętrznych zaznaczonych na zielono" ścianek wydechów nie widzisz? Owszem są bardzo blisko tworząc szczelinę dla spalin, ale nie usuwałbym ich, co najwyżej te "wewnętrzne" docisnął trochę, żeby to jakoś przypominało bardziej te z foty. (P.S. Ale macie problemy w tej 48-ce :) :D :mrgreen: )

Re: Spitfire Mk.Vb RF*D EN951, Tamiya, 1/48

PostNapisane: środa, 21 października 2009, 11:57
przez Dominik
Rzuć okiem na rury CMK. Może będą lepsze.
Obrazek

Re: Spitfire Mk.Vb RF*D EN951, Tamiya, 1/48

PostNapisane: środa, 21 października 2009, 22:15
przez Salva
Jaho63 napisał(a):Ale macie problemy w tej 48-ce :) :D :mrgreen:


:D A jak nie mamy, to sami sobie nowe wymyślamy :mrgreen:

Dominik :arrow: Dzięki, być może dokupię ale już raczej do następnego Spita. Ten samolot uzależnia więc że będzie kolejny tego jestem pewien :) .

Już zostawię te wydechy tak jak je Quickboost odlał. Dociskać - strach, wycinać - rzeczywiście trochę nienaturalnie może to wyjść. Skala skalą, ale szczelina powinna być zaznaczona, nawet w przesadzie. Tak będę to sobie tłumaczył ;o) .

I przy okazji kolejna prośba. Czy mógłby podać ktoś numery farb Gunze C których można by użyć do malowania kokard z użyciem masek? W przyszłym tygodniu będę robił zamówienie to bym kupił.