Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

(1.02.2009-31.01.2010)

Re: Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

Postprzez Jaho63 » piątek, 24 lipca 2009, 20:04

Jaho63 napisał(a):Założyć nowy, czy tutaj jeszcze ciągnąć dalej?

Czyli rób chłopie, co chcesz. :) A że jestem uparty to ciągnę dalej, :) a jeśli dociągnę to dam osobno w galerii (warsztatu to i tak mało, kto czyta).
I tak, "dorobiłem" przód" w miarę pasujący do Revella. Nie udało się zrobić, jak planowałem, że na "czysto" będzie pasował do odciętego kadłuba, już choćby z racji, że sam Revell jest w tym miejscu za szeroki. Trzeba wyciąć od góry "klinik" żeby od góry kadłub się troszkę "zszedł"(u mnie ciut za dużo, ale to nie problem, się zaleje). :)
Obrazek
Od dołu zaś, trzeba wkleić rozpórkę żeby ładnie pasowało do skrzydełek Pavli:
Obrazek
Tak, że jednak bez "szpachli" się nie obejdzie:
Obrazek
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Reklama

Re: Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

Postprzez Jaho63 » niedziela, 26 lipca 2009, 00:49

Pomału rośnie następny:
Obrazek
Z Beurlingiem jest odwieczny kłopot :( wiem, jednak chciałbym zrobić takiego (z BR323 jest nie lepiej, a poza tym ta pseudo wersja Ve :) ):
Obrazek
ale Osprey widzi go tak:
Obrazek
Jednak, jeżeli jedynym zdjęciem BR301 jest:
Obrazek
to ja tam widzę pod kabiną kawałek U, z kolei rzuca się w oczy brak znaków na dolnych powierzchniach.
Proszę o wypowiedź, szczególnie pana Tomasza G., :) który z lubością, w późniejszym czasie, zburzyłby misternie ułożoną teorię. (Tomek, jakiego typu znaki na kadłubie? Beurling miał na nim zwycięstwa pod koniec lipca 1942, więc może już nowe?)
Jeszcze znalazłem w ofercie Walter Mark Decals:
Obrazek
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

Postprzez Tomasz » niedziela, 26 lipca 2009, 19:12

Janusz, przy tym zdjeciu jest podpis, że to BR301? Na temat maltańskich Spitfirów się nie wypowiadam, bo w tym temacie nie znam żadnych pewników. Sam nie wiem jak bym pomalował model BR301, jeśli bym go robił. To co mogę powiedzieć to kilka spostrzeżeń:

    Spitek w tle ma na spodzie duże znaki typu "A". Ale to nic nie znaczy. Na spodzie mogły zostać "A", a na kadłubie być już "C1" - widziałem takie przypadki.
    Na BR301, jeśli to naprawdę on, faktycznie nie widać od spodu żadnych znaków. Ale oznacza to, że mogło ich nie być w ogóle, mogły być mniejsze niż przepisowe, albo być w innym miejscu.

    Kolor na spodzie obu Spitków jest bardzo jasny. Może to być przekłamanie zdjęcia, ale wydaje się prawdopodobne, że jest to Sky Blue, a nie Azure Blue.
    Za tylną częścią owiewki widać jasny (biały?) fragment litery kodowej. Jego kształt bardziej przypomina mi fragment "S" niż "U". Tak więc układ "S●UF" wydaje mi się być bardziej prawdopodobny niż "UF●S"
    Nie sugerował bym się jednak ospreyową interpretacją znaków rozpoznawczych. Może zasugerowali się tymi znakami na spodzie Spitka w tle? W chwili wydanie rozkazu o zmianie znaków z "A" na "C" BR301 był w bazie Renfrew koło Glasgow, a do 249 dywizjonu przetransportowano go lotem ferry 8/06/1942. Jest więc bardzo prawdopodobne, że jeszcze w Angli zmieniono mu znaki.
Domyślam się, że chcesz robić tego Spitka w malowaniu z mniej więcej 27 lipca, tak? To chyba jeszcze bardziej prawdopodobne jest, że miał już znaki "C". Przynajmniej na kadłubie. W końcu rozkaz o wprowadzeniu znaków typu "C" obowiązywał już od dwóch miesięcy, więc nawet gdyby dotarł na Maltę ze znakami "A", to pewnie by mu już przemalowali.
Tomek Gronczewski
http://www.pme.org.pl
Avatar użytkownika
Tomasz
 
Posty: 148
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:01

Re: Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

Postprzez Jaho63 » niedziela, 26 lipca 2009, 20:29

Dzięki, wiedziałem, że jest to kolejny "ryzykowny" projekt, ale przynajmniej wiem, że jak już będę kończył model nie "wbijesz mi noża w plecy" ;o) :)
W Osprey'u piszą, że to jedyne istniejące zdjęcie BR301. Ja bym, się zgodził na stare znaki na kadłubie, bo Fin Flash też jest stary, no i na dolnych raczej nie ma żadnych, byłoby cokolwiek widać nawet jakby były "małe". W ogóle to skłonny jestem zrobić go tak jak w Osprey'u, jedynie właśnie piszesz, że widać chyba S, ale to ja widzę wyraźnie równolegle do drzwi, choć nieco ciemniejszy, ale jakiś fragment, pomyślałem, że litery U.
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

Postprzez Tomasz » niedziela, 26 lipca 2009, 20:40

O widzisz, patrzyłem, patrzyłem i nie zwróciłem uwagi na finflasha.
Tomek Gronczewski
http://www.pme.org.pl
Avatar użytkownika
Tomasz
 
Posty: 148
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:01

Re: Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

Postprzez Jaho63 » niedziela, 26 lipca 2009, 21:00

Zastanawia mnie tylko skąd w wcześniejszych malowaniach tego samolotu tyle szczegółów (piaskowy pod seryjnym, nie domalowany ster kierunku)? Czyżby to był jakiś miraż z BR130? Ale nic, skoro nie ma więcej głosów to robię go jako S-UF (oczywiście z prawej UF-S), stare znaki, bez oznaczeń na dole, działka na zewnątrz... hm... aha kolory? OK nie było pytania. Jak dojdę do malowania to pomyślę :) (no, ale faktycznie, ten dół wygląda zbyt jasno na Azure)
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

Postprzez spiton » poniedziałek, 27 lipca 2009, 00:27

Gdzie się kupuje takie fajne przody do spita ????.
Choć pewnie ulepie sobie z MS ;-))). Irytująca jest ta mania "rasowania" przodu spita.
Bardzo ciekawy wątek !!!
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

Postprzez greatgonzo » poniedziałek, 27 lipca 2009, 00:55

Jaho, ja też widzę to U pod kabiną. S nie widzę wcale. Z tym, że oglądam tylko fotkę na ekranie.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4052
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

Postprzez fragles » poniedziałek, 27 lipca 2009, 09:02

Jeśli to miałoby Ci w czymś pomóc, to ja też widzę U pod kabiną. Zaryzykowałbym nawet twierdzenie, że widać oba górne końce litery U - jeden tuż przy drzwiczkach, drugi proporcjonalnie dalej i odrobinę jaśniejszy.

Zastrzegam, że oglądam tylko tę fotkę powyżej, na monitorze.
Franciszek Gleszyński - fra-gles
Avatar użytkownika
fragles
 
Posty: 1556
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:48
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

Postprzez Jaho63 » poniedziałek, 27 lipca 2009, 12:47

Chłopaki przeanalizowałem problem i gdyby plamka przy drzwiczkach była "lewą" belką litery U to "prawa" musiałaby być znacznie niżej (jak na rysunku z prawej) tym samym znalazłaby się nietypowo nisko. Natomiast to, co widać zza czapeczki lotnika wydaje mi się jednak kawałkiem białej litery S. Bardziej zastanawia mnie nie widoczna granica kolorów na filtrze (strzałka) oraz żółte natarcia skrzydeł (no chyba, że dysponują o wiele lepszym jakościowo zdjęciem niż to w książce).
Obrazek
Aby nie utknąć kolejny raz w dywagacjach robię tego S-UF i już, kto nie ryzykuje ten nie... poleci – czy jakoś tak ;o)
Ciąg dalszy modelarskiego s/m (RAV! ale co robić jak niektórych to bawi? :) ) Wszczepienie dołu:
Obrazek
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

Postprzez Jarek Gurgul » poniedziałek, 27 lipca 2009, 13:11

Jaho63 napisał(a):Aby nie utknąć kolejny raz w dywagacjach robię tego S-UF i już...

To ja Ci jeszcze trochę namieszam. A jak! Czemu masz mieć Janusz za dobrze, lepiej niż inni ;o).

Nie wniesie to co prawda zbyt wiele konkretu, ale być może naprowadzi Cię na rozwiązanie zagadki.
Tutaj http://www.aircraftresourcecenter.com/Rev1/201-300/Rev289_VPD48006_Victory-Models/rev289.htm znajdziesz recenzję kalek wykorzystanych do budowy pokazanego przez Ciebie modelu ze strony http://www.spitfiresite.com.

Samo malowanie przyjęte przez Victory Productions jest zgodne z tym, co proponuje Walter Mark Decals.
Najważniejsze w tej recenzji są jednak źródła, z których korzystano przy przygotowywaniu każdej opcji. Dla Twojego UF-S/S-UF to (chyba) numerki 7, 8, 11, 27. Wystarczy (he, he) odcyfrować na ostatnim skanie w recenzji co to za wydawnictwa, odnaleźć je, przejrzeć i gotowe ;o).

Jest też stosunkowo nowa rzecz Ospreya - 'Malta Spitfire Aces', nawet z Twoim BR301 na okładce, ale to pewnie znasz.
http://www.ospreypublishing.com/store/Malta-Spitfire-Aces_9781846033056

Jarek
Avatar użytkownika
Jarek Gurgul
 
Posty: 6025
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

Postprzez RAV » poniedziałek, 27 lipca 2009, 13:13

Jaho63 napisał(a):Ciąg dalszy modelarskiego s/m (RAV! ale co robić jak niektórych to bawi? :) )

No nie rób ze mnie największego przeciwnika "rzeźby w klocu"! To, że kilka razy namawiałem do robienia Vb z Tamiyi zamiast z Italeri, nie oznacza, ze wiedziałbym, z czego zrobić Vc. ;o) A żeby jeszcze dobitniej udowodnić, że sam też czasem coś rzeźbię, zdradzę, że aktualnie przerabiam Hurricane IIc z HobbyBossa na Hurricane I, z użyciem blaszanego wnętrza kabiny do Revella i paru gadżetów Pavli. Ostre rżnięcie!

A wracając do UF-S, to znalazłem takiego:
Obrazek
(kliknij zdjęcie).
Pozdrawiam
RAV
Obrazek
Avatar użytkownika
RAV
 
Posty: 3298
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 22:58
Lokalizacja: Wrocław

Re: Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

Postprzez Jaho63 » poniedziałek, 27 lipca 2009, 14:34

Jarku znam te kalki i właśnie się zastanawiałem skąd te wszystkie detale skoro ponoć zdjęcie zamieszczone w wymienianym przez Ciebie Osprey’u jest jedynym istniejącym zdjęciem BR301? Ale dziękuję za:
Jarek Gurgul napisał(a):Czemu masz mieć Janusz za dobrze

życzliwość ;o)
RAV! Nie bierz wszystkiego na serio :) a Beurling to temat wielokrotnie "obrabiany" i tak szczerze to nie wierzę, że mój będzie bezbłędny (merytorycznie :)) ale trzeba się starać :)
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

Postprzez Georg01 » poniedziałek, 27 lipca 2009, 19:50

Czołem wszystkim,

Janusz, ten S-UF wygląda bardzo prawdopodobnie. Nie patrz na te stare malowania !!!! Trzeba zajrzeć do tej książki Malta Aces i tam pewnie korzystają z najnowszych materiałów na ten temat. Tym, że we wcześniejszych malowaniach podawano dużo szczegółów do BR301 się nie przejmuj. Pamiętam jak kilka lat temu w dyskusji nad kalkami z Victory ustalono, że malowanie BR301 odtworzona na podstawie wspomnień jednego z mechaników, który twierdził, że widział BR301. Te szczegóły były właśnie z jego pamięci, a jak wiesz pamięć zawodzi. Popatrz jak idzie plama ciemnego koloru na nosie BR301. Zakrywa praktycznie cały nos razem z filtrem i jest jakby w odwrotną stronę niż na wcześniejszych malowaniach. To pewnie ten tajemniczy legendarny ciemno szaroniebieski kolor, który nie wiadomo skąd się wziął na Malcie. Zamalowano nim kolor Middle Stone, dość niedbale, czasem na ostro (pędzel) czasem nieostro. Układ plam malowania wcale nie musiał być w typowym schemacie B. Stosowano również schemat A i co ciekawe, zamieniano dowolnie kolory DE/MS w obu tych schematach. Są zdjęcia z załadunku spitów na lotniskowiec i mozaika schematów robi wrażenie. Działka zewnętrzne to dość często spotykany przypadek w spitach VC na Malcie. Wcale niewykluczone, że niektóre mogły latać z 4 działkami ! Cieszę się że wreszcie robisz Beurlinga i coś się ruszyło po latach w temacie.
Pozdrówka,
Grzegorz
Avatar użytkownika
Georg01
 
Posty: 1034
Dołączył(a): czwartek, 19 czerwca 2008, 12:03

Re: Spitfire Vc/Trop, Revell/Pavla, 1/72

Postprzez Jaho63 » poniedziałek, 27 lipca 2009, 20:08

Też mam wrażenie, że "Stiwi" ;o) się przyłożył (Nichols, autor i tekstu i ilustracji w Malta Aces). Malowanie, jakie daje różni się od tego z malowanki powyżej niebieskim kołpakiem, nie zamalowanym grzbietem (górna część kadłuba za kabiną jest w DE/MS). Jeżeli chodzi o krawędź natarcia na żółto to Nichols jej nie daje i tak mi się wydaje, że na zdjęciu jej nie widać. Z czterema działkami latały niektóre na 100%, są zdjęcia. . Na razie pracuję nad bryłą, później malowanko. Zamówiłem MS-a w Adalbertusie, ale jakoś dziwnie nie mogę odpowiedzieć na ich maila - WP odpowiada, że taki adres nie istnieje. Kupował ktoś od nich czy tylko w "Jamie" (ale tam drożej o kilkanaście złotych :) ).
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Merlin Spitfire

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości