Opel Blitz, KernKit, 1:48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Moderator: xenomorph

Re: Opel Blitz, KernKit, 1:48

Postprzez Mecenas » poniedziałek, 17 sierpnia 2015, 20:16

Jeszcze raz dziękuję. Subtelności z chłodnicą faktycznie nie zauważyłem. Wydawało mi się, że po prostu widzę obudowę dyferencjału na tym zdjęciu.
Pozdrawiam,
Michał Sindera
Avatar użytkownika
Mecenas

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 4834
Dołączył(a): wtorek, 14 kwietnia 2009, 15:01
Lokalizacja: Bytom/Katowice

Reklama

Re: Opel Blitz, KernKit, 1:48

Postprzez Marek Barański » poniedziałek, 17 sierpnia 2015, 21:17

Silnik w allradzie jest w tym samym miejscu i jest taki sam - to błotniki są niżej i są cofnięte względem zderzaka. 4x4 ma mniejszy rozstaw osi a oś przednia z racji tego że jest prosta (a nie wygięta w "U") powoduje że oś koła przedniego jest jest dużo dalej od ramy.
Avatar użytkownika
Marek Barański
 
Posty: 952
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: Opel Blitz, KernKit, 1:48

Postprzez Greif » wtorek, 18 sierpnia 2015, 15:26

Nie wiem dlaczego rozstaw osi ma być mniejszy? resor przedni jest inaczej mocowany do ramy ale oś przednia pozostaje w tej samej lini idzie w dół wiadomo ale dlaczego ma być krótszy rozstaw?
Z zdjęć które mam wynika że wersja 4x2 miała mocowanie przedniego resoru (patrząc od przodu) z boku ramy a koniec był pod ramą, natomiast wersja 4x4 ma oba mocowania z boku dodatkowo na szerszych wspornikach.
Fot 1,2,3 4x4 fot 4
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Greif
 
Posty: 392
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 20:05
Lokalizacja: Motherwell/Scotland

Re: Opel Blitz, KernKit, 1:48

Postprzez Marek Barański » wtorek, 18 sierpnia 2015, 15:41

W monografii Opla stoi wyrażnie: zwykły 3600mm, allrad 3450mm. Poza tym skoro tył resoru jest w tym samym miejscu w obu wersjach a jego przód w wersji 4x4 jest oddalony od początku ramy (w 4x2 jest na początku ramy) to znaczy że resor jest krótszy a co za tym idzie jego środek jest bliżej tylnej osi niż w wersji 4x2.
Avatar użytkownika
Marek Barański
 
Posty: 952
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: Opel Blitz, KernKit, 1:48

Postprzez Greif » wtorek, 18 sierpnia 2015, 16:28

no to mamy jasność co do zrobienia konwersji do 1/35 :D
Greif
 
Posty: 392
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 20:05
Lokalizacja: Motherwell/Scotland

Re: Opel Blitz, KernKit, 1:48

Postprzez subgrafik » wtorek, 18 sierpnia 2015, 17:19

Greif napisał(a):no to mamy jasność co do zrobienia konwersji do 1/35 :D


a co nie tak z konwersja plus model ?
You need nothing to be happy. You need something to be sad.
~ Mooji.
Avatar użytkownika
subgrafik
 
Posty: 1788
Dołączył(a): środa, 12 grudnia 2007, 16:46
Lokalizacja: Wolne Miasto Wroclaw

Re: Opel Blitz, KernKit, 1:48

Postprzez Greif » wtorek, 18 sierpnia 2015, 18:29

no właśnie to co było wcześniej napisane... resory są zrobione tak sobie, maska jest podniesiona i wydłużona, a jak się okazuje powinna być niżej i w tym samym miejscu, skleiłem ją kiedyś ale ogólnie słaby zestaw...
jakieś 10 lat temu... ;)
Obrazek
Greif
 
Posty: 392
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 20:05
Lokalizacja: Motherwell/Scotland

Re: Opel Blitz, KernKit, 1:48

Postprzez Mecenas » środa, 2 września 2015, 20:47

Poniżej jeszcze kilka zdjęć poskładanego mniej-więcej modelu. Główne elementy chwycone na patafix więc trochę koślawo wyszły gdzieniegdzie. Zdjęcia zostały zrobione jeszcze przed Waszymi uwagami i komentarzami powyżej więc siłą rzeczy nie mogły być uwzględnione w modelu. Tak to się po prostu prezentuje po wyjęciu z pudełka.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Pozdrawiam,
Michał Sindera
Avatar użytkownika
Mecenas

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 4834
Dołączył(a): wtorek, 14 kwietnia 2009, 15:01
Lokalizacja: Bytom/Katowice

Re: Opel Blitz, KernKit, 1:48

Postprzez Mecenas » poniedziałek, 30 listopada 2015, 22:11

Skończyłem dziada. Model do dupy. Im dalej w las tym gorzej. Najwięcej problemów było z dopasowaniem do siebie dwóch głównych podzespołów - szoferki i ramy. Z doklejeniem kół do osi wcale nie lepiej. Gnie się to wszystko, wzajemnie przeszkadza i blokuje. "Oszklenie" wycięte z zestawowych szablonów w ogóle kształtem i rozmiarem nie pasuje do otworów. Sam się sobie dziwię, że nim nie rzuciłem o ścianę. Plus jest taki, że poćwiczyłem malowanie i "nowe (stare)" techniki, których nigdy wcześniej nie ćwiczyłem na pojazdach.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Pozdrawiam,
Michał Sindera
Avatar użytkownika
Mecenas

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 4834
Dołączył(a): wtorek, 14 kwietnia 2009, 15:01
Lokalizacja: Bytom/Katowice

Re: Opel Blitz, KernKit, 1:48

Postprzez Adas' » poniedziałek, 30 listopada 2015, 23:05

Ciekawe. Model leciwy, kiedys byl jednym z niewielu pojazdow w 1:48... Co ciekawe, znalem za moich pancernych czasow goscia ktory kleil ten model chyba z 10 razy, a to jak cysterne, a to ciezariwke, a to siak... Bo tak mu sie go dobze kleilo. Nie mogl sie nachwalic jaki to dobry zestaw...
Avatar użytkownika
Adas'
 
Posty: 722
Dołączył(a): poniedziałek, 12 marca 2012, 19:00

Re: Opel Blitz, KernKit, 1:48

Postprzez Murek » wtorek, 1 grudnia 2015, 12:45

Michał, model wygląda całkiem do rzeczy, zwłaszcza, że spasowanie było kiepskie... Jak w końcu wybrnąłeś z tych szyb?
Avatar użytkownika
Murek
 
Posty: 3012
Dołączył(a): wtorek, 9 października 2007, 23:12
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Poprzednia strona

Powrót do Pojazdy wojskowe - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości