PZInż 222 1:35

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Moderator: xenomorph

Re: PZInż 222

Postprzez Marek Jaszczołt » środa, 10 grudnia 2008, 14:49

Tak dla przypomnienia fragmenty „Instrukcji o malowaniu materiału pancernego i samochodowego oraz numerów rejestracyjnych i znaków szczególnych” z 28 sierpnia 1938 r. które mogą być przydatne:

”19. Malowanie ciągników gąsienicowych.
Ciągniki gąsienicowe maluje się następująco:

a) wszystkie części metalowe podwozia i nadwozia zewnątrz i wewnątrz z wyjątkiem gąsienic oraz części malowanych specjalnie wg paragrafu 11-go - powinny zostać oczyszczone, zagruntowane i pomalowane wstępnie zgodnie z paragrafem 10-tym instrukcji (...).
b) Podwozie i nadwozie (zewnątrz) z wyjątkiem gąsienic, po przygotowaniu powierzchni wg pkt. a) powinno być pomalowane ostatecznie maskująco (w plamy) farbami lakierowanymi matowymi (...).
c) Nadwozie od strony wewnętrznej po przygotowaniu powierzchni jak w pkt. a), powinno być pomalowane farba lakierową matową kolory szaro - piaskowego (...).

10. Ogólne zasady malowania.
(...)
B. Gruntowanie powierzchni
a) części metalowe - powinny być zagruntowane farba olejna na minii ołowianej (...). Wyjątkiem stanowią części malowane farbami piecowymi i inne specjalnie zaznaczone w paragrafie 11 (...).
b) Części drewniane - powinny być zagruntowane pokostem lnianym, (...).
c) Części brezentowe - nie wymagają gruntowania.

(...)
D. Malowanie wstępne
a) części metalowe - powinny być po zagruntowaniu pomalowane wstępnie farbą olejna koloru ochronnego (...). Wyjątek stanowią części malowane farbami piecowymi które nie wymagają malowania wstępnego, oraz części malowane emaliami nitrocelulozowymi, które wymagają malowania wstępnego farba międzywarstwową (...).
b) części drewniane - powinny być, po zagruntowaniu pomalowane wstępnie farbą olejna koloru ochronnego (...). Wyjątek stanowią części drewniane zaznaczone w dalszych paragrafach, a które są malowane kolorami odmiennych od koloru ochronnego i gdzie należy stosować farby gruntowe odpowiednich kolorów.
c) Części brezentowe nie podlegają malowaniu wstępnemu.

E. Malowanie ostateczne
(...)
Malowanie ostateczne przeprowadza się:
a) dla części metalowych - farbami lakierowymi kolorowymi zwykłymi i piecowymi, lub emaliami nitrocelulozowymi.
b) Dla części drewnianych - farbami lakierowymi zwykłymi.
c) Dla części brezentowych - farbami parafinowanymi.

(...)

11. Malowanie części specjalnych
Niżej wymienione części wojskowych pojazdów mechanicznych powinny być malowane po oczyszczeniu, w sposób następujący:
Bloki cylindrów silników benzynowych powinny być zagruntowane farba gruntową koloru szarego (...) i pomalowane ostatecznie farba lakierową koloru szarego (...).
Bloki cylindrów silników benzynowych chłodzonych powietrzem oraz ich rury wydechowe powinny być parkeryzowane, a następnie poczernione farbą (...) i pokryte olejem parafinowym.
(...)
Części podwozi, przegrody czołowe , deski rozdzielcze, zbiorniki na paliwo (zewnątrz), tłumi i przewody wydechowe, fartuchy, kolumny kierownicze, dźwignie zmiany przekładni, ramiona i trzpienie pedałów, dźwignie hamulców związane z blokiem pędnym, cięgna mechanizmów regulujących na przegrodzie czołowej, cięgła mocowania chłodnicy (...) powinny być zagruntowane farbą gruntową piecową koloru czarnego (...), a następnie pomalowane ostatecznie farba lakierową piecowa koloru czarnego (...).
Gaśnice śniegowe powinny być zagruntowane farba olejna na minii ołowianej (...) a następnie pomalowane farba lakierowa aluminiowa (...).
Gaśnice płynowe (wagonowe) powinny być zagruntowane farba olejna na minii ołowianej (...) a następnie pomalowane farba lakierową koloru czerwonego (...)."

HTH

Marek
I'm not lazy... I'm motivationally challenged.(Garfield)
Avatar użytkownika
Marek Jaszczołt
 
Posty: 478
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 21:48
Lokalizacja: Warszawa

Reklama

Re: PZInż 222

Postprzez Jendrass » środa, 10 grudnia 2008, 23:29

Tyle na dziś, pojazd scalony, została zaawansowana pielęgnacja, szpachlunki i duperelki no i dylemat gąsienic ?! :?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Dorobienie chłodnicy z wiatrakiem zajęło mi pół dnia, jak już była niemalże gotowa, to okazała się za gruba i na nowo.
Obrazek
A to już z taśmy produkcyjnej zakładów Zieleniewski S.A. w Sanoku (zamki) oraz lufy produkcji Stowarzyszenia Mechaników Polskich z Ameryki w Pruszkowie :) jedno z działek na przyczepce będzie holowane przez ciągnik. Kolejne dwa pójdą do czołu 7TP/9TP w wersji plot, a ostanie... się zobaczy, pewnie do jakiegoś PZInża :)
Czekam na opinie modelu !
http://www.whiteeagle.net.pl
Projekty "C2P "Goerz" "Przyczepy WP 1939"
Avatar użytkownika
Jendrass
 
Posty: 477
Dołączył(a): sobota, 17 maja 2008, 23:37
Lokalizacja: Polskie miasto Poznań

Re: PZInż 222

Postprzez Widd » czwartek, 11 grudnia 2008, 02:37

Moja rada, albo dwie rady. Po pierwsze kup gąsienice do 7TP oddzielne. Ktoś produkował/produkuje pojedyńcze. Spróbuj też na siedzenie wykeić plaster, taki z apteki :) Uzyskasz fakturę skóry :)

Poza tym narazie nie widzę, poza zbyt wysoko osadzonym oparciem w kabinie :) Już się nie mogę doczekać odsłony swojego wynalazku, aby utrzeć Ci nosa :P
Widd
 

Re: PZInż 222

Postprzez Jendrass » czwartek, 11 grudnia 2008, 09:55

Widd - masz racje, oparcie nawet nie przypomina oryginalnego. Mi się jednak podoba, bo ten kanapo-tapczan, który jest np w modelach C4P czy PF 621 wygląda jak niewygląd :P Pomyślę jeszcze, ale odrywać teraz ten fragment... jest na fest przyklejony. Gąsienice mam ogniwkowe (od RPM) robienie ich (doklejanie poduszek - tak ze 120szt) to robota głupiego. Może uda mi się gąski do Sdkfz 10 wymacać.
Przyćmić ? Jak zobaczysz mojego 9TP plot to Ci kolego oko zbieleje :P
http://www.whiteeagle.net.pl
Projekty "C2P "Goerz" "Przyczepy WP 1939"
Avatar użytkownika
Jendrass
 
Posty: 477
Dołączył(a): sobota, 17 maja 2008, 23:37
Lokalizacja: Polskie miasto Poznań

Re: PZInż 222

Postprzez Widd » czwartek, 11 grudnia 2008, 13:24

9TP, ale chyba z wnętrzem :p
Widd
 

Re: PZInż 222

Postprzez Mariusz 72 » czwartek, 11 grudnia 2008, 18:50

Jendrass proszę Cię zrób coś z tymi reflektorami... bo nie przeżyję jak je na srebrno pomalujesz...
War-sztat klik: Obrazek Obrazek Obrazek
Portfolio: klik
Avatar użytkownika
Mariusz 72
 
Posty: 1157
Dołączył(a): wtorek, 17 czerwca 2008, 00:33
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Re: PZInż 222

Postprzez Jendrass » poniedziałek, 6 kwietnia 2009, 14:56

hehe dawnom nie bywał ale trzeba odkurzyć temat bo coś się dzieje :)
Dorobiłem do 222 działko FK-A na podstawie Boforsa wz 36. Coś takiego było planowane dla WP ale "wojna przerwała prace" czyli standardowy scenariusz.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Sama wizja działka jest z gatunku S-F gdyż niewiele wiadomo na temat jego wyglądu, znamy mi jest tylko jeden baaardzo ogólny opis. Trochę części z Boforsa 37mm od Mirage i Pak 35/36 od Tamki reszta jak widać.
http://www.whiteeagle.net.pl
Projekty "C2P "Goerz" "Przyczepy WP 1939"
Avatar użytkownika
Jendrass
 
Posty: 477
Dołączył(a): sobota, 17 maja 2008, 23:37
Lokalizacja: Polskie miasto Poznań

Re: PZInż 222

Postprzez spiton » poniedziałek, 6 kwietnia 2009, 21:09

Czemu Twój tylni błotni kończy się kanciasto, skoro na wszystkich fotach jest półokrągły????
Jak na ciągnik działka , to zdecydowanie brakuje mi jakiegoś miejsca na naboje. 202 miał z tyłu spory kuferek . Nie jest to zarzut, po prostu pytam.
Z drugiej strony, taki potężny ciągnik do takiego malutkiego działka??? To już mądrzej byłoby go ustawić na pace. Byłoby znacznie praktyczniej.
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 01:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: PZInż 222

Postprzez Jendrass » wtorek, 7 kwietnia 2009, 04:24

spiton napisał(a):Czemu Twój tylni błotni kończy się kanciasto, skoro na wszystkich fotach jest półokrągły????
Jak na ciągnik działka , to zdecydowanie brakuje mi jakiegoś miejsca na naboje. 202 miał z tyłu spory kuferek . Nie jest to zarzut, po prostu pytam.
Z drugiej strony, taki potężny ciągnik do takiego malutkiego działka??? To już mądrzej byłoby go ustawić na pace. Byłoby znacznie praktyczniej.


Pomimo powrotu z ostrej imprezy (4:22) postaram się na trzeźwo - CO ?
1) Skąd wiesz jak się kończył błotnik PZInż 222, nie ma fotki od tyłu. Znaczy jest ale nieliczni ją znają.
2) Miejsce na naboje ? w ciągnik PZInż 202 to całkowicie inny wóz, mimo pozornych podobieństw. Ta "paka" w 202 była przeznaczona na pociski 75,100,120,155mm ... nie myl wozów i ich przeznaczenia, polecam WEU w sieci.
Potężny ciągnik ? Nie zapominaj, że ma na pokładzie 10-12 ludzi z pełnym oporządzeniem. Ustawić działko na pace ? Bzdura.
http://www.whiteeagle.net.pl
Projekty "C2P "Goerz" "Przyczepy WP 1939"
Avatar użytkownika
Jendrass
 
Posty: 477
Dołączył(a): sobota, 17 maja 2008, 23:37
Lokalizacja: Polskie miasto Poznań

Re: PZInż 222

Postprzez spiton » wtorek, 7 kwietnia 2009, 15:18

To te 3 foty z Twojego pierwszego posta, to nie jest PZInż. 222 ????
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 01:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: PZInż 222

Postprzez Jendrass » wtorek, 7 kwietnia 2009, 17:13

Jest :) już zrobiony :)
http://www.whiteeagle.net.pl
Projekty "C2P "Goerz" "Przyczepy WP 1939"
Avatar użytkownika
Jendrass
 
Posty: 477
Dołączył(a): sobota, 17 maja 2008, 23:37
Lokalizacja: Polskie miasto Poznań

Re: PZInż 222

Postprzez Mariusz 72 » czwartek, 9 kwietnia 2009, 17:17

Kiedyś Heller wypuścił jakieś działko 20 mm (niby używane przez Polaków). Kleiłem to nawet :-)
Avatar użytkownika
Mariusz 72
 
Posty: 1157
Dołączył(a): wtorek, 17 czerwca 2008, 00:33
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Re: PZInż 222

Postprzez Jendrass » czwartek, 9 kwietnia 2009, 17:22

tak Marianne 20mm, ale u nas nie używaną, mam ten zestaw :)
http://www.whiteeagle.net.pl
Projekty "C2P "Goerz" "Przyczepy WP 1939"
Avatar użytkownika
Jendrass
 
Posty: 477
Dołączył(a): sobota, 17 maja 2008, 23:37
Lokalizacja: Polskie miasto Poznań

Re: PZInż 222

Postprzez Jendrass » niedziela, 19 kwietnia 2009, 12:57

Męska decyzja - najpierw muszę skończyć to co zaczęte czyli PZInż 222 i 7Tp plota, dopiero potem PZInż 202 z armatą.

Dwa dni mieszałem farby, wielokrotnie próbkując i przeglądając literaturę. Wzorowałem się w dużej mierze na instrukcji z "Poligonu" i malowaniu TK-3z z B-B.

Efekty, mojego pierwszego malowania modelu w kamuflażu aerografem:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
http://www.whiteeagle.net.pl
Projekty "C2P "Goerz" "Przyczepy WP 1939"
Avatar użytkownika
Jendrass
 
Posty: 477
Dołączył(a): sobota, 17 maja 2008, 23:37
Lokalizacja: Polskie miasto Poznań

Re: PZInż 222

Postprzez spiton » niedziela, 19 kwietnia 2009, 16:08

A jak będą mocowane koła zapasowe??
Malowanko wyszło jak wyszło.Kolorki fajne, ale na fotografii wygląda to inaczej. No i rozbryzg farby na masce makabryczny. Ale może przy washu, i zabiegach postarzających da się to zniwelować.
Mam jeszcze jedno pytanie , czemu rama przedniej szyby jest zupełnie inna niż na zdjęciach??
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 01:21
Lokalizacja: Kościelisko

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pojazdy wojskowe - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości