C2P i Bofors 40 mm wz. 36 (First to Fight 1/72)

Właśnie skończyłeś model w 'małej' skali, chciałbyś go zaprezentować - poddaj go tutaj surowej krytyce Użytkowników.

Moderatorzy: xenomorph, Mecenas

C2P i Bofors 40 mm wz. 36 (First to Fight 1/72)

Postprzez RAV » niedziela, 19 lutego 2017, 14:27

Zestawy: First to Fight (1/72). W C2P przerobiłem boki plandeki.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam
RAV
Obrazek
Avatar użytkownika
RAV
 
Posty: 2861
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 23:58
Lokalizacja: Wrocław

Reklama

Re: C2P i Bofors 40 mm wz. 36 (First to Fight 1/72)

Postprzez GrzeM » niedziela, 19 lutego 2017, 17:31

Piękny! Dziur w felgach nie chciało Ci się wycinać?
Avatar użytkownika
GrzeM
 
Posty: 2089
Dołączył(a): poniedziałek, 19 stycznia 2009, 23:39

Re: C2P i Bofors 40 mm wz. 36 (First to Fight 1/72)

Postprzez RAV » niedziela, 19 lutego 2017, 19:47

GrzeM napisał(a):Dziur w felgach nie chciało Ci się wycinać?

To nie takie proste...
Obrazek
Po wewnętrznej stronie mamy pełną "puszkę", a otwory są widoczne tylko przez szczelinę wokół "puszki". Żeby to odtworzyć, musiałbym wydłubać felgę od wewnątrz (otwory wtedy otworzyłyby się same), a potem zrobić "puszkę" od podstaw. Nawet mi to przez myśl nie przeszło. ;o)
Pozdrawiam
RAV
Obrazek
Avatar użytkownika
RAV
 
Posty: 2861
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 23:58
Lokalizacja: Wrocław

Re: C2P i Bofors 40 mm wz. 36 (First to Fight 1/72)

Postprzez GrzeM » poniedziałek, 20 lutego 2017, 13:32

I tak... i nie... :mrgreen:
Obrazek
Avatar użytkownika
GrzeM
 
Posty: 2089
Dołączył(a): poniedziałek, 19 stycznia 2009, 23:39

Re: C2P i Bofors 40 mm wz. 36 (First to Fight 1/72)

Postprzez RAV » sobota, 29 kwietnia 2017, 12:56

Tak mi się spodobało robienie armatki, że zaraz dokupiłem drugą i zrobiłem w pozycji bojowej i odmiennym malowaniu. Przeróbka nie była trudna:
  • Odcięcie osi kół i wklejenie ich (na dorobionych trzpieniach) w pozycji obróconej o ok. 135 stopni do przodu. Obrócenie przedniej osi odbywa się razem z tylną częścią dyszla holowniczego.
  • Przecięcie dyszla holowniczego i sklejenie go w pozycji "złamanej".
  • Przyklejenie podpór bocznych i podpory lufy w pozycjach bojowych.
  • Wklejenie lufy w pozycji podniesionej. Wymagało to wypiłowania wgłębienia w zębatce (zresztą w pozycji marszowej też to jest konieczne, ale w innym miejscu) i skrócenia trzpieni w dwóch poziomych walcach pod lufą (nie wiem, co to - amortyzatory jakieś?).
  • Umożliwienie obrotu działa wokół osi pionowej. Zrobiłem to w typowy, "czołgowy" sposób: otwór w podstawie uzupełniłem o dwie prostokątne "zatoki", a pod spodu części górnej przykleiłem prostokątną "belkę", która wchodzi w poszerzony otwór jak klucz w zamek.
  • Dodatkowo, z ołowianego drutu 0,2 mm, dorobiłem kable od celownika.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam
RAV
Obrazek
Avatar użytkownika
RAV
 
Posty: 2861
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 23:58
Lokalizacja: Wrocław

Re: C2P i Bofors 40 mm wz. 36 (First to Fight 1/72)

Postprzez GrzeM » sobota, 29 kwietnia 2017, 20:44

Bardzo fajne. Teraz bierz się za Schneidery 75 mm!
Avatar użytkownika
GrzeM
 
Posty: 2089
Dołączył(a): poniedziałek, 19 stycznia 2009, 23:39

Re: C2P i Bofors 40 mm wz. 36 (First to Fight 1/72)

Postprzez Adam » niedziela, 30 kwietnia 2017, 01:32

Bardzo ładne.

Adam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Adam
 
Posty: 2740
Dołączył(a): piątek, 8 maja 2009, 11:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: C2P i Bofors 40 mm wz. 36 (First to Fight 1/72)

Postprzez empeck » niedziela, 14 maja 2017, 12:00

Świetnie wyszło. Pozycja bojowa wygląda fantastycznie, ale brakuje ludzików. :)
empeck
 
Posty: 13
Dołączył(a): środa, 20 sierpnia 2008, 08:30


Powrót do Pojazdy wojskowe w skali 1:72 i mniejsze - galeria

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 2 gości