Zapowiedż nowego T-34 - AFV Club, 1:35

Nabyłeś nowy model, chcesz pokazać zawartość pudełka lub o nią zapytać, słyszałeś o fajnych nowościach - podziel się tym z innymi.

Moderator: xenomorph

Re: Zapowiedż nowego T-34 AFV Club

Postprzez Krzysztofoslaw » poniedziałek, 31 grudnia 2007, 18:30

jaka kurica?
Krzysztofoslaw
 

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Zapowiedż nowego T-34 AFV Club

Postprzez Deco » poniedziałek, 31 grudnia 2007, 18:34

Krzysztofoslaw napisał(a):jaka kurica?


Kurica to godło ( orzeł bez korony ) które było na wieży polskich czołgów w służbie LWP .
Pozdrawiam Dominik Dec!!!:D
Obrazek
Avatar użytkownika
Deco
 
Posty: 222
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 19:01
Lokalizacja: Sokołów Małopolski

Re: Zapowiedż nowego T-34 AFV Club

Postprzez PiterATS » poniedziałek, 31 grudnia 2007, 18:56

Deco napisał(a):Kurica to godło ( orzeł bez korony )


Czyli po prostu orzeł piastowski ;o)
Avatar użytkownika
PiterATS
 
Posty: 791
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 16:01
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zapowiedż nowego T-34 AFV Club

Postprzez imek46 » poniedziałek, 31 grudnia 2007, 18:59

Dokładnie orzeł piastowski. Na perthmilitary w new kits pod hasłem AFV Club można sobie tego teciaka zobaczyć
Pozdrawiam I.Z.
imek46
 
Posty: 923
Dołączył(a): piątek, 28 września 2007, 11:13
Lokalizacja: Lublin

Re: Zapowiedż nowego T-34 AFV Club

Postprzez Deco » poniedziałek, 31 grudnia 2007, 19:06

PiterATS napisał(a):
Deco napisał(a):Kurica to godło ( orzeł bez korony )


Czyli po prostu orzeł piastowski ;o)


No właśnie . O to mi chodziło . Spotkałem się z kuricą na modelu Dragona T-34/73 w 72 . Tam w kalce jest z koroną więc trzeba było koronę odciąć .
Pozdrawiam Dominik Dec!!!:D
Obrazek
Avatar użytkownika
Deco
 
Posty: 222
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 19:01
Lokalizacja: Sokołów Małopolski

Re: Zapowiedż nowego T-34 AFV Club

Postprzez PiterATS » wtorek, 1 stycznia 2008, 13:18

Na tym rysunku z przekrojem widać, że wczesny T-34 AFV ma późne filtry powietrza (i tak mocno uproszczone i niezgodne z rzeczywistością, jakby żywcem skopiowane od Trumpetera). Jeśli tak będzie miał model no to dla mnie jest to totalna klapa. W tym momencie, żeby doprowadzić to wszystko do porządku trzeba przerabiać przedział transmisji i kolektory dolotowe silnika. No i trzeba od podstaw wykonać nowy filtr.
Avatar użytkownika
PiterATS
 
Posty: 791
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 16:01
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zapowiedż nowego T-34 AFV Club

Postprzez Krzysztofoslaw » środa, 2 stycznia 2008, 16:53

Czyli kolejna bomba okazała się niewypałem...



edit:
a nie można tylko filtr? czy tamte kolektory też skopane?
Krzysztofoslaw
 

Re: Zapowiedż nowego T-34 AFV Club

Postprzez PiterATS » środa, 2 stycznia 2008, 17:28

Trzeba dokleić do kolektorów dolotowych króćce, biegnące do filtra. Filtr znajdował się centralnie nad silnikiem. Widoczny jest, w postaci dysku, po otwarciu górnej płyty silnikowej.
Avatar użytkownika
PiterATS
 
Posty: 791
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 16:01
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zapowiedż nowego T-34 AFV Club

Postprzez Bigmodel » środa, 2 stycznia 2008, 18:21

Witam.

Wszytko ładnie pięknie.
Tylko malowanie w tym T 34 nie jest kompletne.
1. Brakuje nr 150 który był na przedniej płycie kadłuba, po prawej stronie.
2. Na wieży pod nr 122 powinien być widoczny orzeł.

Jeżeli dobrze pamiętam na starym PWM ie gdzieś był post o malowaniu tego T 34.

Pozdrawiam
Jacek
Avatar użytkownika
Bigmodel
 
Posty: 242
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 16:58
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zapowiedż nowego T-34 AFV Club

Postprzez Mikołaj Wawer » środa, 2 stycznia 2008, 19:02

Jeżeli dobrze pamiętam to fabryka 112 w okresie 1942/43 wprowadziła szereg zmian wydanych przez GKO min. poręcze dla desantu, nowa 5-biegowa skrzynia biegów wraz ze sprzęgłem nowym (pełnosprawnym!!) Sprzęgłem głównym, oraz właśnie filtrem "Cyklon”. Cyklon jest filtrem olejowym i ma budowę przypominającą tą z rysunku. Ten filtr powietrza, o którym mówisz dyskowy jest to filtr kartonowy ( zawirowujący powietrze) i był on pierwotnie stosowany do silnika W-2-34 w wersji podstawowej, czyli 40-wiosna 42. POZDR.

Myślę, że spieranie się na temat budowy t-34 (jego zmian wewnętrznych i zewnętrznych) nie ma sensu. Podczas jego produkcji wojennej wprowadzono ponad 16000 zmian niektóre były spontaniczne tak jak zastosowanie przez f. 183 Silników benzynowych w wyniku całkowitego załamania się gospodarki u upadku produkcji silników Diesla w Leningradzie a niektóre przemyślane tak jak wprowadzenie nowego wzoru gąsienic (typ. Wafla).

Sam model myślę ze jak każdy , będzie posiadał pewne błędy, ale jest to przełom no tym rynku gdyż nie było dotychczas Sormowych t-34 a szkoda gdyż z tej fabryki wychodziły najfajniejsze ;o) :)
Mikołaj Wawer
 

Re: Zapowiedż nowego T-34 AFV Club

Postprzez imek46 » środa, 2 stycznia 2008, 19:10

A i tak po złożeniu całości mało co będzie widać. Bigmodel a masz jakieś fotki na temat takiej numeracji gdzie pod numerem pod numerem 122 jest orzeł, bo ja pierwsze słysze o czymś takim
Pozdrawiam I.Z.
imek46
 
Posty: 923
Dołączył(a): piątek, 28 września 2007, 11:13
Lokalizacja: Lublin

Re: Zapowiedż nowego T-34 AFV Club

Postprzez Bigmodel » środa, 2 stycznia 2008, 19:27

Witam.

Fotka jest w książce Pojazdy Wojska Polskiego Front Wschodni 1943-45 Wyd.Ajaks.

Zobacz sobie na maski Montexu do T.34/76.wz 42 w 1/16.

A tu linki do tematów ze starego PWM u

:arrow: http://www.modelarstwo.org.pl/forum/vie ... highlight=

:arrow: http://www.modelarstwo.org.pl/forum/vie ... hlight=122

Pozdrawiam
Jacek
Avatar użytkownika
Bigmodel
 
Posty: 242
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 16:58
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zapowiedż nowego T-34 AFV Club

Postprzez PiterATS » środa, 2 stycznia 2008, 20:18

Mikołaj Wawer napisał(a):Jeżeli dobrze pamiętam to fabryka 112 w okresie 1942/43 wprowadziła szereg zmian wydanych przez GKO min. poręcze dla desantu, nowa 5-biegowa skrzynia biegów wraz ze sprzęgłem nowym (pełnosprawnym!!) Sprzęgłem głównym, oraz właśnie filtrem "Cyklon”.


Wydaje mi się, że to była 183, a nie 112. Jak na ironię to właśnie fabryka 112 bardzo mało i późno montowała skrzynie pięciobiegowe. Efekt tego jest taki, że pierwsze T-34/85, dostarczone polskiej 1 Bryg. Pancernej, na przełomie roku 1944-45 posiadały jeszcze skrzynie 4-ro biegowe. Poza tym skrzynia pięciobiegowa to dzieło inżynierów fabryki 183 i to tam zaczęto je instalować w okresie 1942/43 a nie w zakładzie 112. A filtr Cyklon to właśnie ten pojedynczy, montowany na górze silnika. Dopiero później wprowadzono filtry Multicyklon, montowane w przedziale transmisji.
Ostatnio edytowano środa, 2 stycznia 2008, 20:34 przez PiterATS, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
PiterATS
 
Posty: 791
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 16:01
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zapowiedż nowego T-34 AFV Club

Postprzez imek46 » środa, 2 stycznia 2008, 20:21

Miałem te książkę ale gdzie posiałem. A na razie nie mam o co kruszyć kopii zobaczymy co wyjdzie za model AFV a potem będziemy się martwić. Ważne że nareszcie będzie w 1/35 z pełnym wnętrzem pojazd.
Pozdrawiam I.Z.
imek46
 
Posty: 923
Dołączył(a): piątek, 28 września 2007, 11:13
Lokalizacja: Lublin

Re: Zapowiedż nowego T-34 AFV Club

Postprzez PiterATS » środa, 2 stycznia 2008, 21:02

Popieram, najlepiej poczekać na model. Mam jednak nadzieję, że ten przekrój nie stanowi poglądu na wnętrze modelu.
Avatar użytkownika
PiterATS
 
Posty: 791
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 16:01
Lokalizacja: Wrocław

Poprzednia strona

Powrót do Pojazdy wojskowe - in-boxy, nowości, opinie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości