Strona 5 z 26

Re: Nowości Dragon

PostNapisane: piątek, 8 stycznia 2010, 18:30
przez :piaskov:

Re: Nowości Dragon

PostNapisane: piątek, 12 lutego 2010, 17:39
przez Arkady72
Czy ten Hornisse Dragon 6165 posiada ogniwka Magic Track?

Obrazek

Re: Nowości Dragon

PostNapisane: piątek, 12 lutego 2010, 17:45
przez Kamil Feliks Sztarbała

Re: Nowości Dragon

PostNapisane: niedziela, 21 lutego 2010, 22:41
przez Jostein
:piaskov: napisał(a):'Zemsta' Dragona:
Obrazek

Jeszcze w 72 poproszę...

Re: Nowości Dragon

PostNapisane: poniedziałek, 22 lutego 2010, 12:46
przez dzejo
Jeszcze w 72 poproszę...

A inny Firefly 1C np. "Rycerz 1" może być ?? :D
http://www.mojehobby.pl/szczegoly.php?grupa_p=1&przedm=1300689

Re: Nowości Dragon

PostNapisane: poniedziałek, 22 lutego 2010, 22:30
przez Tomasz Mańkowski
Ale to zupełnie inny kadłub...
Rycerz I to Firefly IC ( kadłub spawany od M4 ) a Zemsta II to Firefly IC Hybrid ( czyli kadłub z odlewanym przodem - composite hull )

Re: Nowości Dragon

PostNapisane: czwartek, 25 lutego 2010, 19:28
przez skala72
Czyli kolejna skucha producentów i wyjdzie na to, że kupimy tylko naklejki a nie Zemstę II?

Re: Nowości Dragon

PostNapisane: czwartek, 25 lutego 2010, 22:22
przez Marek Naja
A dlaczego skoro na załączonym obrazku z pudełka jest właśnie IC Hybrid?

Re: Nowości Dragon

PostNapisane: czwartek, 25 lutego 2010, 23:30
przez Tomasz Mańkowski
skala72 napisał(a):Czyli kolejna skucha producentów i wyjdzie na to, że kupimy tylko naklejki a nie Zemstę II?

Marek Naja napisał(a):A dlaczego skoro na załączonym obrazku z pudełka jest właśnie IC Hybrid?

W pudełku - w skali 1/35 - kupimy jak najbardziej "Zemstę II" w poprawnej wersji Sherman IC Hybrid

Moja uwaga dotyczyła "Rycerza I" który miał inny kadłub, i który - jako inny model - można kupić w preferowanej przez Josteina skali 1/72. Zaś Shermana IC Hybrid, w skali 1/72, z wtrysku, jeszcze - o ile się nie mylę - nie ma...

Re: Nowości Dragon

PostNapisane: piątek, 26 lutego 2010, 20:59
przez hubert72
z wtrysku, jeszcze - o ile się nie mylę - nie ma...

Najtańszym wyjściem jest dokupienie żywicznej konwersji ARMO która niestety jakością nie powala :lol:
Pozdro Hubert

Re: Nowości Dragon

PostNapisane: piątek, 26 lutego 2010, 21:46
przez GrzeM
Eeeeee, parę złotych taniej (w porównaniu z zestawem Dragon+Armo) - i o wiele ładniej - będzie do Firefly Ic kupić normalnego dragonowskiego odlewanego Shermana z krową (M4A1 W 76 mm VVSS) i jednym cięciem zrobić konwersję. Ludzie robili, wychodziło dobrze, jak się spodziewam nawet łatwiej niż z Armo. Kluczem do sprawy jest cięcie pionowe (nie skośne, jak w oryginale), a potem po prostu zaszpachlowanie cięcia na gładko i zrobienie imitacji skośnego spawu. I jeszcze zostaje masa części do konwersji.

Oczywiście jeszcze taniej wyjdzie połączenie Armo+Italeri, ale jakość o wiele niższa... A jeszcze taniej - Hat.

Re: Nowości Dragon

PostNapisane: sobota, 27 lutego 2010, 03:31
przez skala72
Aż się boję! O jakim ty cięciu(ach) mówisz??

Re: Nowości Dragon

PostNapisane: sobota, 27 lutego 2010, 17:51
przez GrzeM
No jak to? "Composite hull" składał się z odlewanego przodu dospawanego do spawanego tyłu. Trzeba od obu kadłubów poodcinać przody i potem przód odlewany dokleić do spawanego kadłuba Firefly Ic. Oczywiście jeśli robimy konwersje Dragon + Dragon. W przypadku Armo chyba nic nie tniesz, tylko zakładasz żywiczny kadłub na podwozie fabrycznego modelu (żywica Armo dostosowana jest do ESCI/Italeri).

Re: Nowości Dragon

PostNapisane: sobota, 27 lutego 2010, 23:49
przez skala72
Hmm, to to nie zła jazda. Musze to zobaczyć, bo mnie wyobraźnia zawiodła.

Re: Nowości Dragon

PostNapisane: niedziela, 28 lutego 2010, 00:08
przez GrzeM
Wklejam obrazek z instrukcji tego 1/35. Dobrze tam widać, jak jest zbudowany kadłub:

Obrazek

W czołgu cięcie/spaw jest mocno skośny (ta skośna linia na boku czołgu). Oczywiście można ciąć kadłuby na skos, ale to jest trudniejsze i do cięcia, i do pasowania i klejenia potem. Na szczęście można też ciąć pionowo, zaszpachlować cięcie na gładko, a potem dorobić imitację spawu już prawidłowo, na skos.