Marku, a zwróciłeś uwagę no to, że porównujesz dwie różne wersje tego pojazdu ? Poza tym pozostawiłbym sobie jeszcze margines błędnego podpisywania fotografii z epoki, czego efektem jest błędna interpretacja. Zakładam, że takie porównanie ze zdjęciami również robiłeś?
Podeprę się kilkoma ciekawymi linkami, które wiele wyjaśniają.
500 S prezentowana powyżej:
http://www.kfzderwehrmacht.de/Homepage_ ... 500_s.html500 A, wkrótce ją zaprezentuję:
http://www.kfzderwehrmacht.de/Homepage_ ... 500_a.html4500S
http://www.kfzderwehrmacht.de/Homepage_ ... 500_s.html4500A
http://www.kfzderwehrmacht.de/Homepage_ ... 500_a.htmlProponuję zainteresowanym porównać wysokości kabin, kąty nachylenia osłon silnika oraz rodzaje błotników. Elementów różniących wszystkie te wersje jest o wiele więcej. Zbiorniki paliwa montowane na zewnątrz na ramie lub pod kabiną. Zbiorniki powietrza montowane na zewnątrz lub wewnątrz ramy i wreszcie sposób montowania resorów z boku ramy lub pod ramą co w efekcie końcowym daje nam różne wysokości całego pojazdu. Kilka typów błotników oraz napęd na obie osie ( wersja A ) lub tylko na tył ( wersja S ), co wymuszało konieczność podniesienia silnika i przepuszczenia wału nad ramą, czego w dalszym rozrachunku były, wcześniej wspomniane, różne kąty nachylenia osłon silnika.
Mam nadzieję, że nie zagmatwałem.
Pozdrawiam
K.