* [GAL] * Spitfire Vc/trop, 1/72 Revell/Pavla [Goldsmith]

Złośnice gotowe na bal...

* [GAL] * Spitfire Vc/trop, 1/72 Revell/Pavla [Goldsmith]

Postprzez Jaho63 » piątek, 17 lipca 2009, 17:23

Samolot Adrian'a Goldsmith'a, 452squ RAAF. Darwin, marzec-maj 1943.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
i jedno "oryginalne" ;o)
Obrazek
Może jeszcze zrobię antenę, ale nie jestem pewien czy miał?
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 01:39

Reklama

Re: Spitfire Vc/trop (1/72 Revell/Pavla)

Postprzez Speedking » piątek, 17 lipca 2009, 23:50

Że też tyle się trzeba napracować żeby dobry Spit Vc w 72 wyszedł...
Hmm gdzie by się tu przyczepić ;o) Przejście kolorów pod wlotem powietrza takie postrzępione, efekt zamierzony? Wash jakiś taki niemrawy, raz jest mocniej, raz go nie ma wcale. Wydaje mi się, że to wina fotek? Chyba właśnie tego mi najbardziej brakuje, ostatnie zdjęcie z warsztatu było lepsze od tych w galerii :(

Ostatnie zdjęcie ma całkiem przyjemny klimacik!

Odważę się jeszcze zapytać czemu galeria tutaj a nie w dziale projektowym, jak warsztat? ;o)
Pozdrawiam, Krzysztof
"Student to już jest absolutne dno piramidy społecznej"
Avatar użytkownika
Speedking
 
Posty: 487
Dołączył(a): poniedziałek, 7 stycznia 2008, 01:38
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spitfire Vc/trop (1/72 Revell/Pavla)

Postprzez spiton » sobota, 18 lipca 2009, 00:06

Wygląda jak spitfire, i to jest sukces ,-))
Ten fotomontaż to straszna lipa.(mam nadzieję, że się nie obrazisz) ale trening czyni mistrza.
Sam spit bardzo zacny. Aczkolwiek Twoje umiejętności szpachlowo-żywiczno-ścierne są z pewnością większe niż malarskie.
Fajny spód, ale góra trochę płaska.
No i gratulacje z okazji skończenia modelu.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 01:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Spitfire Vc/trop (1/72 Revell/Pavla)

Postprzez Jaho63 » sobota, 18 lipca 2009, 01:15

Speedking napisał(a):takie postrzępione, efekt zamierzony?

To akurat zamierzone
Obrazek
Sorry za zdjęcia, to na razie mój najsłabszy punkt (zaraz po malowaniu) :)
Trochę mnie wymęczył, szczególnie klej z folii (nie do końca udało się go zmyć)
spiton napisał(a):Ten fotomontaż to straszna lipa

Ech, takie tam rozrywkowe.
Produkuję już następnego Vc, Malta, Beurling - obiecuję się przyłożyć ;o)
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 01:39

Re: Spitfire Vc/trop (1/72 Revell/Pavla)

Postprzez Jaho63 » sobota, 18 lipca 2009, 01:30

Speedking napisał(a):czemu galeria tutaj

Z uwagi na świadomość mizernych efektów mojej pracy oraz nazbyt zacnego towarzystwa bardziej udanych replik przepięknego produktu Merlina... Ble, ble, ble. :) Jakoś tak z rozpędu się tu wpakowałem. Pewnie ktoś z "szefostwa" go przerzuci?
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 01:39

Re: Spitfire Vc/trop (1/72 Revell/Pavla)

Postprzez lejgo_inc » sobota, 18 lipca 2009, 07:57

Z tym że wash nierównomierny to się zgodzę, ale czy to źle czy dobrze to już kwestia zupełnie inna. Moje oko podpowiada, że nieregularności są lepsze niż idealnie równy, jednorodny wash, nie ma takiego wrażenia sztuczności i wypicowania.
Jaho - dodatkowe punkty za malowanie które zagląda w zakamarki historii IIww.
pozdrawiam, Leszek
http://www.shelfoddity.com
[Mankind has a perfect record in aviation; we never left one up there]
Avatar użytkownika
lejgo_inc
 
Posty: 1238
Dołączył(a): wtorek, 16 grudnia 2008, 11:23
Lokalizacja: Wrocław

Re: Spitfire Vc/trop (1/72 Revell/Pavla)

Postprzez Tomasz » sobota, 18 lipca 2009, 14:47

Janusz, widzę że nie wytrzymałeś i zrobiłeś Spitka Goldsmitha. Pamiętam, że gadaliśmy o nim pierwszy raz jakieś 15 lat temu :D . Miałeś zdjęcia BR526, czy przyjąłeś malowanie na podstawie innych maszyn? Jakich kolorów użyłeś jako Foliage Green i Sky Blue?
Tomek Gronczewski
http://www.pme.org.pl
Avatar użytkownika
Tomasz
 
Posty: 148
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:01

Re: Spitfire Vc/trop (1/72 Revell/Pavla)

Postprzez Aleksander » sobota, 18 lipca 2009, 17:03

Jako wielbiciel RAAf-owskich Spitfirów, mam następujące uwagi - chyba kołpak śmigła jest za długi (zrobiłem ten sam błąd w moim Mk Vc) i nie jestem pewien, czy łopaty śmigła nie były węższe (jak zwykle dyskusja Rotol, czy deHavilland). Klapy powinny być opuszczone w całości - prawie 90 stopni (podobno były albo zamknięte, albo całkowicie otwarte, choć ten ostatni stan bywał rzadko - też to wiem po swoich błędach)
Ale bardzo się cieszę że ktoś jeszcze lubi RAAF i jego myśliwce. Tym chętniej zabiorę się za kolejnego Spitfire'a Mk VIII.
Znając bazę wyjściową Twojego modelu, bardzo doceniam efekt końcowy - no może bym go trochę"wypłowił" - słońce australijskie bardzo grzeje :lol: .
Bardzo fajny.
Obrazek
ObrazekObrazekObrazek
Aleksander Górski
..."be yourself, no matter what they say"...
Avatar użytkownika
Aleksander

Animal Planet
 
Posty: 7973
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:14
Lokalizacja: "Miasto Meneli"

Re: Spitfire Vc/trop (1/72 Revell/Pavla)

Postprzez Jaho63 » sobota, 18 lipca 2009, 19:12

Tomasz napisał(a):Miałeś zdjęcia BR526?

Tomeczku, żartujesz? :) O "Goldsmitu ani widu ani..."
Zrobiłem go w/g:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Foliage to MM1764, Sky Blue - "ręczna robota"
Z perspektywy... Perspektywy zgadzam się z
Aleksander napisał(a):bym go trochę"wypłowił"

Podrzućcie jak, to go jeszcze pomęczę :)
Sprawę klap wyjaśniałem w warsztacie ;o)
Dzięki za słowa pociechy, przydają się do następnych produkcji.
P.S. Kurcze! I z kołpakiem możesz mieć rację.
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 01:39

Re: Spitfire Vc/trop (1/72 Revell/Pavla)

Postprzez RAV » sobota, 18 lipca 2009, 20:30

Jaho63 napisał(a):[
Aleksander napisał(a):bym go trochę"wypłowił"

Podrzućcie jak, to go jeszcze pomęczę :)

Moja metoda polega na psikaniu mgiełką składającą się z lakieru bezbarwnego lekko zabarwionego kolorem zbliżonym do bazowego, ale jaśniejszego i bardziej szarego. Można też dodać jakiś nowy kolor - będą nie tylko wypłowienia, ale i przebarwienia. Bez maskowania i różnicując - więcej tu, mniej tam... Oto efekt pierwszej próby użycia tej metody. Zielony przebarwiałem z użyciem PLM 02, a Ocean Grey - mieszanki RLM 02 i MSG.
Obrazek
Obrazek

Drugi przykład: zielony jak wyżej, a brązowy potraktowałem jakimś piaskowym. Ponieważ przykład pokazany powyżej uważam za nieco przesadzony, tutaj pomęczyłem mniej:
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam
RAV
Obrazek
Avatar użytkownika
RAV
 
Posty: 3298
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 23:58
Lokalizacja: Wrocław

Re: * [GAL] * Spitfire Vc/trop (1/72 Revell/Pavla)

Postprzez Jaho63 » sobota, 18 lipca 2009, 21:52

RAV! Twoje Spity mi się podobają i na swoim wypróbuję tę metodę, jako, że to model trochę eksperymentalny to tym bardziej. Australijskie słońce swoją drogą, ale słyszałem też o częstym przemalowywaniu Spitfirów w RAAF. Poza tym tak "zmachany” Spit, jak Twój "Duck” Zumbacha to w RAF-ie mógł być tylko w polskim dywizjonie. ;o)
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 01:39

Re: * [GAL] * Spitfire Vc/trop (1/72 Revell/Pavla)

Postprzez dewertus » poniedziałek, 20 lipca 2009, 10:27

Janusz,
Model super - gratuluję schludnego wykonania i delikatnych śladów eksploatacji. :mrgreen: Podejrzewam ze wybór "asa" nie był łatwy: wszak na Antypodach Spity latały tylko w trzech dywizjonach (54, 452 i 457), a tam mrowie sław: Caldwell, Foster, Gibbs… 8-)

Przyczepię się tylko jednej kwestii, która wg mnie jest błędem merytorycznym: okopcenia przy działkach. :idea: Ich tam nie powinno być! Działka były wysunięte tak daleko przez krawędź natarcia skrzydła, że nie było możliwe aby ogień wylotowy z działek mogł je osmolić. Przewertowałem masę zdjęć i na żadnym z nich nie zauważyłem okopceń w tym miejscu :roll: Umorusany niemiłosiernie spód kadłuba, okopcenia od k-mów, okopcenia przy wylotach łusek, i wiele innych typów śladów eksploatacyjnych jest co nie miara, ale na żadnym z nich nie ma okopcenia przy działkach... 8-)


Aleksander napisał(a):chyba kołpak śmigła jest za długi


E… nie :) kołpak jest OK. - sprawdziłem w publikacji pt. "Spitfire Mk.I-V" autorstwa Petera Caygill'a z serii "Legendy Bojowe" :)

Wypłowiałe kamo wygląda rewelacyjnie, ale ja bym specjalnie sie tym nie zajmował ;o) - wszak każda maszyna kiedyś była lśniąca :) nawet ta, która latała po niebie dalekowschodniego teatru działań - w końcu proces płowienia nie następuje z dnia na dzień.

pzdr.
Hubert
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 01:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: * [GAL] * Spitfire Vc/trop (1/72 Revell/Pavla)

Postprzez Jaho63 » poniedziałek, 20 lipca 2009, 13:58

Hubert, dzięki. Właśnie z "gościem" na australijskiego Spita nie było łatwo. :) Caldwell zajęty (Tomahawk :)) a inni to już coraz dalsze stronice list asów :) (żartuję, ale tylko częściowo gdyż staram się "wyrabiać" tych z czołówek list). Co do modelu, fakt podoba mi się realizm w modelach RAV-a, ale jednak, z racji zbyt wielu "toczących się" projektów (i oczywiście dalszego rozpoczynania następnych - Firefly z Octopusa - horror - ale fajny) zostawię już Goldsmitha jaki jest. Spróbuję któregoś z następnych Spitów "zmęczyć"na wzór RAV-owskich.
W planach (bliskich) Vc Beurling, (dalszych) Vb - Wade, Vb - Lock (no chyba, że się znajdzie do niego I-ka), Vb - de Bergendael, V - McLeod, Vb - Maciejowski,Vb - Eriksen, II - Ferić, I - Malan (dziewiątek nie będę już wymieniał). Tak, że...

Z tymi okopceniami w ogóle chyba przesadziłem, ale całość "materiałów” do tego malowania to te w/w 3 zdjęcia. Kołpakiem też zasugerowałem się planami, ale ze zdjęć niekoniecznie to jest "długi".
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 01:39

Re: * [GAL] * Spitfire Vc/trop (1/72 Revell/Pavla)

Postprzez dewertus » poniedziałek, 20 lipca 2009, 23:00

Jaho63 napisał(a):W planach (bliskich) Vc Beurling, (dalszych) Vb - Wade, Vb - Lock (no chyba, że się znajdzie do niego I-ka), Vb - de Bergendael, V - McLeod, Vb - Maciejowski,Vb - Eriksen, II - Ferić, I - Malan (dziewiątek nie będę już wymieniał). Tak, że...


Widzę, że lista długa jest ... :mrgreen: z ciekawszych w/g mnie to w klasie Mk.V brakuje Ci jeszcze Ian Gleed'a z 244 Skrzydła (Spit mk.VB, AB502) - 13 zwycięstw indywidualnych + 3 grupowe...

Wybierając Goldsmitha niejako przy okazji "załatwiłeś" sprawę Maltańską :mrgreen: Nie wiem czy wiesz ale Goldsmith pod niebem Malty "skasował" 12 samolotów państw Osi...

Jaho63 napisał(a):Kołpakiem też zasugerowałem się planami, ale ze zdjęć niekoniecznie to jest "długi".


Może się mylę, ale z tego co czytałem to nasuwał się wniosek, że to wersja "VB" była najbardziej doświadczona jeśli chodzi o wariacje na temat śmigła, zaś wersja Mk.VC w znacznej większości przypadków cieszyła się „długim” kołpakiem i szerokimi łopatami


pzdr.
Hubert
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 01:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: * [GAL] * Spitfire Vc/trop (1/72 Revell/Pavla)

Postprzez Jaho63 » wtorek, 21 lipca 2009, 00:34

dewertus napisał(a):brakuje Ci jeszcze Ian Gleed'a

Wszystkich się zrobić nie da, ja już z racji mijających kolejnych dekad ;o) okrajam te swoje plany jak mogę, ale:
Beurling Kanada - 1-szy, Wade USA w RAF-ie 1-szy, Vb - Lock 7-my Angol, ale jednak ścisła czołówka, Vb - de Bergendael Belg w RAF-ie - 1-szy, V - McLeod Kanada 2-gi, Vb - Maciejowski wiadomo,Vb - Eriksen Norweg 3-ci, II - Ferić też, I - Malan - S.Afr - 2gi

dewertus napisał(a):Nie wiem czy wiesz ale Goldsmith

Dorogoj Hubert ;o) nie żebym się unosił, :) ale to gdzie miał zwycięstwa to nic. Jeżeli chodzi o "moich" pilotów to muszę wiedzieć, co, gdzie, kiedy, o której, na jakiej maszynie, kogo itd. itd. :)
Niestety, jeżeli chodzi o Goldsmith'a to jego "personalne" mam tylko:
21.4.42 - Me-109 [?? I/JG 53,F.Kaiser(9v)]
15.6.42 - 1/2 S.84 z 15 Squ. zał. G.Valentini,(3 KIA)
15.3.43 - A6M3 z 202 Kok, (? S.Tajiri,KIA)
:)
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 01:39

Następna strona

Powrót do Merlin Spitfire - Galeria

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości