LANCIA δ S4 Grupa B

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: LANCIA δ S4 Grupa B

Postprzez STI22B » środa, 29 października 2014, 19:12

Cześć, dziś aktualizacja, której temat to : Spojler.
Tylny spojler Delty S4 z Rajdu Francji, wyglądał tak:

Obrazek

A element przygotowany przez producenta... tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Część przygotowana przez producenta, stanowi tylko jeden z kilku elementów niezbędnych do zbudowania spojlera. W związku z tym należało wykonać brakujące części we własnym zakresie na podstawie dostępnej dokumentacji fotograficznej, której lwią część otrzymałem od Kolegi Krzyśka (szpaku86) za co jeszcze raz chciałbym podziękować.

A po kilku dłuuuższych chwilach mierzenia, przycinania, przymierzania i klejenia otrzymałem taki oto efekt:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Następnie posklejany spojler został pomalowany na czarno i oklejony carbonem. Na carbonie wylądował warstwa Tamiyowskiego DYMU i odpowiednie kalki. Aktualnie spojler czeka na finalną warstwę bezbarwnego półmatu.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na koniec dzisiejszej aktualizacji chciałbym przedstawić nowiuteńki zestaw kalkomanii MARTINI. Zestaw został wykonany na zamówienie przez Kolegę powerpablo, który znakomicie opracował całość i dobrał odpowiednie odcienie kolorów.
Kalki z zestawu dość mocno zostały nadgryzione przez ząb czasu i w znacznym stopniu wyblakły. Dla porównania został wydrukowany komplet w odcieniach bazowych czyli wyblakłych.
Właściwe odcienie zostały dobrane na podstawie kolorów stosowanych na Lancii Super Delta firmy Hasegawa.

Obrazek

Wersja "OLD" wyblakła:

Obrazek

Wersja "NEW":

Obrazek

Muszę powiedzieć, że jakość wydruku jest bardzo dobra, nasycenie kolorów, kontury wszystko na jak najwyższym poziomie.
Dzięki uprzejmości kolegi Pawła mam możliwość oklejenia modelu we właściwe barwy, co w zdecydowany sposób wpływa na jakość całego projektu.

Bardzo dziękuję Pawłowi za nieocenioną pomoc i ...obniżenie napięcia nerwowego :D spowodowanego wyblakłymi wstęgami MARTINI
Projekty na warsztacie:

Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
STI22B
 
Posty: 243
Dołączył(a): niedziela, 12 lipca 2009, 22:55
Lokalizacja: Hecznarowice, koło Bielska-Białej

Reklama

modele polskich samolotów

Re: LANCIA δ S4 Grupa B

Postprzez powerpablo » czwartek, 30 października 2014, 17:33

Nie ma to jak "LOKOWANIE PRODUKTU"....:)
Nie ma za co polecam się....każdy każdemu pomaga tak jak najlepiej umie.

A wracając do tematu to tylny spojler - lotka wyszła Ci znakomicie.
Ogółem robota przy modelu pierwsza klasa.

pozdrawiam
Paweł
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
powerpablo
 
Posty: 809
Dołączył(a): środa, 2 września 2009, 21:41
Lokalizacja: Łomża

Re: LANCIA δ S4 Grupa B

Postprzez Mr. Headshok » czwartek, 30 października 2014, 22:10

Bardzo dobrze... podoba mi się.
Pozdrawiam,
Tomasz Koebsch
Avatar użytkownika
Mr. Headshok
 
Posty: 1335
Dołączył(a): wtorek, 30 października 2007, 20:04
Lokalizacja: Poznań

Re: LANCIA δ S4 Grupa B

Postprzez STI22B » piątek, 31 października 2014, 10:50

Dzięki za słowa o spojlerze.
Dziś pierwsza mała aktualizacja z kalkowania wstęgami MARTINI.
W związku z tym, że nie posiadam do zestawu żadnej instrukcji montażowej oraz instrukcji kolejności nakładania kalek, musiałem dobrze rozplanować kolejność nakładania wstęg MARTINI na tyle nadwozia DELTY.
Na początek postanowiłem nałożyć kalki na boczne wloty powietrza, ponieważ umiejscowienie kalek właśnie w tych miejscach jest punktem wyjścia dla kalki na dachu oraz na tylnych błotnikach.
Dziś chciałbym przedstawić zdjęcia z prac nad tymi elementami:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zdjęcia ukazują części po nałożeniu kalek, jeszcze bez lakieru bezbarwnego TOP COAT.

Jeśli chodzi o aplikację kalek, to układają się bardzo ładnie, są cienkie, więc nie ma potrzeby używania płynów zmiękczających, jedynie na mocniejszych załamaniach wystarczy lekkie ogrzanie ciepłym powietrzem.
Projekty na warsztacie:

Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
STI22B
 
Posty: 243
Dołączył(a): niedziela, 12 lipca 2009, 22:55
Lokalizacja: Hecznarowice, koło Bielska-Białej

Re: LANCIA δ S4 Grupa B

Postprzez STI22B » piątek, 31 października 2014, 19:51

Myślałem, że dziś mi się nie uda skończyć, ale jednak.
Poniżej zdjęcia z etapów oklejania kasty oraz kasty w 100% oklejonej.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I jedno zdjęcie przedstawiające jak wiekowe były już kalki z zestawu. Tak wyglądał papier po zdjęciu kalki:

Obrazek

A teraz zdjęcia w pełni okalkowanej kasty:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Projekty na warsztacie:

Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
STI22B
 
Posty: 243
Dołączył(a): niedziela, 12 lipca 2009, 22:55
Lokalizacja: Hecznarowice, koło Bielska-Białej

Re: LANCIA δ S4 Grupa B

Postprzez STI22B » sobota, 8 listopada 2014, 17:57

Dziś mała aktualizacja z prac nad małymi detalami DELTY S4.
Na początek zaślepki wewnętrznej pary reflektorów:

Obrazek

Obrazek

Następnie chłodnica oleju wraz z "kierownicą" strumienia powietrza:

Obrazek

Obrazek

i na koniec pierwsze zakończone prace nad carbonowymi kołpakami, odpowiedzialnymi za bardziej wydajne chłodzenie tarcz hamulcowych. Kołpaki z zestawu pomalowałem na czarny mat, następnie okleiłem carbonem o stosownej strukturze włókien i pomalowałem Tamiyowskim dymem. Po wyschnięciu kołpaki prysnę bezbarwnym półmatem i "uzbroję" w podwójny wieniec nitów:

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Projekty na warsztacie:

Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
STI22B
 
Posty: 243
Dołączył(a): niedziela, 12 lipca 2009, 22:55
Lokalizacja: Hecznarowice, koło Bielska-Białej

Re: LANCIA δ S4 Grupa B

Postprzez STI22B » wtorek, 11 listopada 2014, 17:59

Cześć, dziś kolejna mała aktualizacja.

Pełnowymiarowy wentylator chłodnicy:

Obrazek

Obrazek

... który został zamontowany na chłodnicy pochodzącej z Lancii 037 Rally:
producent zestawu pokusił się o łatwiznę i wykonał chłodnicę jako monolit z płytą podłogową i na domiar złego jej kształt żywcem skopiował z Peugeota 205/405Turbo 16:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Kolejny waży element, to filtr powietrza, który został oklejony carbonem. Oto jego elementy:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Części zostały sklejone z sobą, rura ssąca świeże powietrze do turbosprężarki została uzupełniona o gumową złączkę i metalowe obejmy:

Obrazek

Obrazek
Projekty na warsztacie:

Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
STI22B
 
Posty: 243
Dołączył(a): niedziela, 12 lipca 2009, 22:55
Lokalizacja: Hecznarowice, koło Bielska-Białej

Re: LANCIA δ S4 Grupa B

Postprzez Mr. Headshok » wtorek, 11 listopada 2014, 21:26

Pięknie!!!
Pozdrawiam,
Tomasz Koebsch
Avatar użytkownika
Mr. Headshok
 
Posty: 1335
Dołączył(a): wtorek, 30 października 2007, 20:04
Lokalizacja: Poznań

Re: LANCIA δ S4 Grupa B

Postprzez powerpablo » środa, 12 listopada 2014, 23:02

Piotrze mi to aż szczena opada jak widzę co Ty chłopie wyczyniasz.....Piknie...
Mam nadzieję, że tylna część nadwozia będzie otwierana by to wszystko wyeksponować.

pozdrawiam
Paweł
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
powerpablo
 
Posty: 809
Dołączył(a): środa, 2 września 2009, 21:41
Lokalizacja: Łomża

Re: LANCIA δ S4 Grupa B

Postprzez STI22B » czwartek, 13 listopada 2014, 22:15

Cześć, dziś aktualizacja po tytułem: SILNIK i Osprzęt.
Jak już wszyscy wiemy regulacje Grupy B pozwalały inżynierom na bardzo bardzo wiele. Gdy dokładnie przyjrzymy się silnikowi DELTY S4, który opracowali wspólnie konstruktorzy Fiata, Lancii i Abartha, to mamy dowód na to, że ich pomysłowość była praktycznie nieograniczona.

Silnik Lancii Delty S4 to 4-cylindorwa, rzędowa jednostka o pojemności 1759 cm³ z 4 zaworami na cylinder i 2 wałkami rozrządu. Najbardziej ciekawy jest jego osprzęt, ponieważ silnik był doładowany przy pomocy mechanicznej sprężarki Volumex oraz ogromnej turbosprężarki KKK. Podwójne doładowanie w postaci kompresora i turbiny była wyjątkowym połączeniem w latach 80-tych. Dzięki takiemu zestawowi, elektronicznemu wtryskowi paliwa oraz 2 intercoolerów jednostka generowała moc na poziomie około 558KM i moment obrotowy o wartości 500Nm.

Poniżej przestawia schemat przepływu powietrza doładowującego do cylindrów:

Obrazek

W niskim zakresie obrotów o wysokie zaopatrzenie mieszanki w powietrze dba kompresor oraz jego intercooler, wraz ze wzrostem prędkości obrotowej tą funkcję stopniowo przejmuje turbosprężarka, która również posiada swoją chłodnicę powietrza doładowującego.
Oto by cały układ nie uległ autodestrukcji spowodowanej zbyt wysokim ciśnieniem spalin i sprężonego powietrza dbają zawory upustowe dla każdego rodzaju gazu.

Taki układ przy ciśnieniu doładowania 5 barów był w stanie generować moc maksymalną na poziomie 1000KM

Jak widać, to czym chlubią się dzisiejsi producenci samochodów, miało miejsce już prawie 30 lat temu.

A teraz kilka zdjęć przedstawiających ukończony przedział silnikowy:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na dziś to wszystko.
Pozdrawiam Piotrek
Projekty na warsztacie:

Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
STI22B
 
Posty: 243
Dołączył(a): niedziela, 12 lipca 2009, 22:55
Lokalizacja: Hecznarowice, koło Bielska-Białej

Re: LANCIA δ S4 Grupa B

Postprzez MesserDesign » czwartek, 13 listopada 2014, 23:07

Masakra - pozytywna rzecz jasna ;o)

Pozdrawiam
MesserDesign
Avatar użytkownika
MesserDesign

Animal Planet
 
Posty: 1198
Dołączył(a): wtorek, 2 listopada 2010, 22:40

Re: LANCIA δ S4 Grupa B

Postprzez powerpablo » piątek, 14 listopada 2014, 21:58

Tomek ma rację Piotrze...to masakra co wyprawiasz.
Bajeczna robota...i myślę, że jednak klapa powinna być na zawiasachi być otwierana.

pozdrawiam
Paweł
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
powerpablo
 
Posty: 809
Dołączył(a): środa, 2 września 2009, 21:41
Lokalizacja: Łomża

Re: LANCIA δ S4 Grupa B

Postprzez Coppercat » niedziela, 16 listopada 2014, 11:12

Właśnie - masakra :shock:
To powinno być karalne :idea: Ze względu na zdrowie psychiczne modelarzy, którzy nie mają takich umiejętności (np. ja :evil: ).
Dobrze wiedzieć, że można taki efekt osiągnąć. Jest do czego dążyć.
Oczywiście gratulacje i prośba o ciąg dalszy :twisted:
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): sobota, 6 kwietnia 2013, 00:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: LANCIA δ S4 Grupa B

Postprzez STI22B » niedziela, 23 listopada 2014, 12:29

Dziękuję Panowie za opinie, naprawdę bardzo się cieszę, że moja praca Wam się podoba.

Na początek dzisiejszej aktualizacji fotele załogi, które zostały oklejone kevlarem, oklejone stosownymi kalkami i pomalowane lakierem TOP COAT FLAT czyli Matem.
Co do kalek to kolejny raz z pomocą przyszedł Kolega Paweł powerpablo, który wykonał nazwiska na fotele, których niestety brakowało w zestawie, jeszcze raz Paweł wielkie dzięki za pomoc :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A teraz"uzbrojona" podłoga kokpitu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

i na koniec dzisiejszej aktualizacji ukończone carbonowe kołpaki kół, które zostały uzupełnione w wieńce nitów, nitów, które oczywiście też zostały wykonane przez Pawła. Następnie kołpaki zostały polakierowane kilkoma warstwami matowego lakieru bezbarwnego:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

i kompletne koła:

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Projekty na warsztacie:

Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
STI22B
 
Posty: 243
Dołączył(a): niedziela, 12 lipca 2009, 22:55
Lokalizacja: Hecznarowice, koło Bielska-Białej

Re: LANCIA δ S4 Grupa B

Postprzez Slash » niedziela, 23 listopada 2014, 13:43

Strasznie fajne autko i cieszy jego model, cieszy też poziom wykonania. Ale na tych fotkach z fleszem (tak mi się wydaje) wygląda dość sztucznie to wszystko. Może spróbowałbyś chociaż leciutkiego washa po niektórych elementach? Te siatki/kratki na zespole napędowym aż się proszą... ;o)
Avatar użytkownika
Slash
 
Posty: 3046
Dołączył(a): środa, 28 maja 2008, 17:50

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości