FORD '32 3-window Coupe Revell 1:25

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: FORD '32 3-window Coupe Revell 1:25

Postprzez Dorotka » sobota, 22 sierpnia 2015, 05:34

Coppercat napisał(a):Proszę o pozytywne komentarze. Potrzebuję motywacji do dalszych prac :oops:


8-)

Jest dużo lepiej niż było w przypadku resoru. Ale, dwie sprawy...Rozumiem, że metalowy (miedziany?) on ci jest... Metalizer będzie Ci złaził, bo tego metalu nie zagruntowałeś (chyba) niczym. Przynajmniej ja mam tak, że jak mi się metalizer przetrze, to do podkładu, a nie do materiału, na który był kładziony. Kolejna sprawa. Zwróć wagę na wysokość łbów śrub, które dałeś. Czy, aby nie są one za "wysokie" - wyglądają jakby miały "wysokość" 1/4 całości. Jeżeli to są te "ruskie śrubki, to może byś je podmienił na metalowe, japońskiego chowu?
Co do motywacji... Ja bardzo lubię twoje modelowanie i zawsze oglądam, to co pokazujesz z dużą frajdą. Także dawaj do przodu z tym Fordem i nawet jak coś nie "za bardzo" to się nie przejmuj!

Pozdrawiam
8-)
Skończyć nie mogę :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Dorotka
 
Posty: 2492
Dołączył(a): środa, 10 kwietnia 2013, 11:31

Reklama

Re: FORD '32 3-window Coupe Revell 1:25

Postprzez pawel700 » sobota, 22 sierpnia 2015, 08:23

Dorotka napisał(a):
A na co Ci dwuskładnikowy? Walnij standardowym i też będzie dobrze….

Pozdrawiam
W przypadku modeli otwieranych lepiej położyć 2k, mniejsze ryzyko ewentualnych odprysków lakieru na krawędziach, zawiasach itp. Po drugie dużo części jak przy tym modelu to dużo klejenia, czyli ryzyko upaprania klejem. Lakier 2K jest dosyć odporny na zmywanie rozklejaczami CA.
pawel700
 
Posty: 363
Dołączył(a): wtorek, 29 listopada 2011, 20:52
Lokalizacja: Kielce

Re: FORD '32 3-window Coupe Revell 1:25

Postprzez Dorotka » sobota, 22 sierpnia 2015, 16:05

pawel700 napisał(a):W przypadku modeli otwieranych lepiej położyć 2k, mniejsze ryzyko ewentualnych odprysków lakieru na krawędziach, zawiasach itp. Po drugie dużo części jak przy tym modelu to dużo klejenia, czyli ryzyko upaprania klejem. Lakier 2K jest dosyć odporny na zmywanie rozklejaczami CA.



8-)
W takim razie zwracam honor! Jak mam być szczery to nie miałem jeszcze sytuacji, żeby CA zmywać z czegoś na czym jest już położony lakier. Także dobrze wiedzieć!
8-)
Skończyć nie mogę :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Dorotka
 
Posty: 2492
Dołączył(a): środa, 10 kwietnia 2013, 11:31

Re: FORD '32 3-window Coupe Revell 1:25

Postprzez Coppercat » wtorek, 25 sierpnia 2015, 00:26

Powolutku naprzód.
Przymierzam się do montażu podwozia. Poskładane na sucho tylne zawieszenie:

Obrazek

Przednie zawieszenie z resorem:

Obrazek

Obrazek

Do kompletu brakuje mi układu przewodów hamulcowych. Chcę go zrobić ze srebrzonki 0.4 mm.
Przy tylnych hamulcach brakowało mi trójnika i kolanka. Zrobiłem je z pręcika PS fi 0.8 mm.
Dla orientacji: wiertła na fotkach mają 0.4 mm (prawe i 0.5 mm (lewe).

Obrazek

Mocowanie przewodów do podwozia zamarkuję opaskami wyciętymi z izolacji jakiegoś przewodu:

Obrazek

Te drobiazgi pochłaniają mnóstwo czasu :cry: . Jednak bez nich model wyglądał by jak zabawka.

Tak dzisiaj pomyślałem, że skoro zrobienie jednego modelu zajmuje mi kilka miesięcy, to nijak nie zdążę zrobić wszystkich modeli z mojego magazynu :cry: . Jest tam ok. 170 szt.
Musiałbym żyć grubo powyżej setki w dobrej kondycji ......
Przerażające :shock:
Ostatnio edytowano środa, 12 grudnia 2018, 12:47 przez Coppercat, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): sobota, 6 kwietnia 2013, 00:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: FORD '32 3-window Coupe Revell 1:25

Postprzez Coppercat » środa, 26 sierpnia 2015, 01:56

Rozumiem, że brak odzewu to wyrozumiałość z Waszej strony - nie chcecie mnie zniechęcać do dalszej pracy.
Dzięki :mrgreen:
Dłubię dalej w błogiej nieświadomości.
Układam sobie przewody i kabelki.
Zacząłem od hamulcowych.
Nie zwracajcie uwagi na wash'a - będzie łagodzony .....

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Żmudna to robota, a w perspektywie przewody paliwowe i elektryczne.

CDN
Ostatnio edytowano środa, 12 grudnia 2018, 12:49 przez Coppercat, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): sobota, 6 kwietnia 2013, 00:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: FORD '32 3-window Coupe Revell 1:25

Postprzez Coppercat » sobota, 29 sierpnia 2015, 01:55

Mimo, że nie nastarczam odpowiadać na wszystkie Wasze posty, działam dalej :twisted:

Dzisiaj wstawiłem silnik :)
Nie wiem jeszcze, czy będzie pasował do pozostałych elementów modelu :-|
Wygląda to tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na fotkach pojawiły się dziwne refleksy na nadkolach. Dziwne, bo lakier już po polerce :shock:

cdn
Ostatnio edytowano środa, 12 grudnia 2018, 12:50 przez Coppercat, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): sobota, 6 kwietnia 2013, 00:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: FORD '32 3-window Coupe Revell 1:25

Postprzez Dorotka » sobota, 29 sierpnia 2015, 07:15

Coppercat napisał(a):Mimo, że nie nastarczam odpowiadać na wszystkie Wasze posty, działam dalej :twisted:


Mnie się przestało chcieć pisać, bo z reguły odpowiadasz, że jest super-hiper tylko te zdjęcia, etc. Ale skoro nalegasz, a ja mam do wyjścia na plażę trochę czasu, to proszę bardzo...
W mojej ocenie silnik wygląda źle.
Nie wiem nawet czy on jest pomalowany, a jeżeli jest to w jakiś przedziwny sposób.
Stosowanie "izolacji" do wszystkiego, co nam przyjdzie do głowy wygląda na pomysł małego chłopca, który z braku laku przykleja ją gdzie popadnie (tak samo zresztą przyklejasz śruby).
Stwierdzenie, że nie wiesz, czy silnik będzie pasował do reszty rozwala... Czyżbyś nie planował wcześniej budowy i tego nie sprawdził?
Pasek klinowy sprawia wrażenie nie napiętego. Gdy tak był zamontowany w realu zwyczajnie by spadł.
Refleksy na nadkolach nie dziwią, widać, że wylałeś tam litry lakieru. Mimo tego nie przykrył on niedoróbek, szczególnie widocznych w "załamaniach" blach, gdzie zwyczajnie elementy nie zostały dobrze "wygładzone" przed lakierowaniem.

Ogólne moje wrażenie jest takie, że silisz się na dużo przeróbek i dodatków. Część z nich wychodzi Ci dobrze, część z nich wychodzi Ci źle (to akurat normalka). W tym wszystkim jednak gubisz "podstawy". A moje zdanie jest takie, że choćbyś włożył do modelu silnik super-hiper (twój takie nie jest) pozostawiając nierówności na łączeniach plastiku, to i tak widać tylko te ostatnie. Ale twój cyrk twoje małpy...

Pozdrawiam
8-)
Skończyć nie mogę :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Dorotka
 
Posty: 2492
Dołączył(a): środa, 10 kwietnia 2013, 11:31

Re: FORD '32 3-window Coupe Revell 1:25

Postprzez piotr dmitruk » sobota, 29 sierpnia 2015, 07:22

W szczegółach troszkę racji Dorotka ma, ale jak dla mnie wygląda zupełnie nieźle.
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 9951
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 19:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: FORD '32 3-window Coupe Revell 1:25

Postprzez Coppercat » sobota, 29 sierpnia 2015, 13:00

Dorotka napisał(a):.....
Mnie się przestało chcieć pisać, bo z reguły odpowiadasz, że jest super-hiper tylko te zdjęcia, etc. Ale skoro nalegasz, a ja mam do wyjścia na plażę trochę czasu, to proszę bardzo...

Pisać to Ty lubisz i nie trzeba Cię namawiać :twisted: . Daruj sobie tę kokieterię :mrgreen:

Dorotka napisał(a):W mojej ocenie silnik wygląda źle.
Nie wiem nawet czy on jest pomalowany, a jeżeli jest to w jakiś przedziwny sposób.

Silnik jest pomalowany i nawet troszkę "pobrudzony". Rozumiem, że nie wszystkim się musi podobać ....

Dorotka napisał(a):Stosowanie "izolacji" do wszystkiego, co nam przyjdzie do głowy wygląda na pomysł małego chłopca, który z braku laku przykleja ją gdzie popadnie (tak samo zresztą przyklejasz śruby).

Samochody mają to do siebie, że jest w nich sporo śrubek wszelkiego sorta. Gdybym chciał je wszystkie uwzględnić, życia by mi nie starczyło na ich wklejanie.
Izolacja z przewodów imituje kapturki gumowe na przewodach zapłonowych. Przewodów jest 8 (słownie: osiem) więc kapturków wyszło sporo :twisted: (wg. moich obliczeń 16 plus 2 na przewodzie między rozdzielaczem a cewką zapłonową.
Następnym razem dam kapturki na co drugim przewodzie, to będzie mniej izolacji :idea:

Dorotka napisał(a):Stwierdzenie, że nie wiesz, czy silnik będzie pasował do reszty rozwala... Czyżbyś nie planował wcześniej budowy i tego nie sprawdził?

Nie potrzebna złośliwość z Twojej strony. W modelu było tyle rzeczy przerobionych, że nie sposób przewidzieć (przymierzyć na sucho) czy to będzie razem współgrało. Na tym etapie kłopotem będzie spasowanie kolektorów wydechowych z silnikiem i rurami wydechowymi. Rury mam w całości (z tłumikami) i muszą ułożyć się odpowiednio, żeby nie było kolizji z np. tylnym mostem (idą pod nim). Mam nadzieję, że uda się to ogarnąć :-|

Dorotka napisał(a):Pasek klinowy sprawia wrażenie nie napiętego. Gdy tak był zamontowany w realu zwyczajnie by spadł.

I tu wyjątkowo się z Tobą zgadzam. To pewnie przez te upały: nagrzał się i rozciągnął :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Do poprawki.

Dorotka napisał(a):Refleksy na nadkolach nie dziwią, widać, że wylałeś tam litry lakieru. Mimo tego nie przykrył on niedoróbek, szczególnie widocznych w "załamaniach" blach, gdzie zwyczajnie elementy nie zostały dobrze "wygładzone" przed lakierowaniem.

Któryś raz z kolei o tym piszesz. Nie będę tego komentował, bo musiałbym napisać: ... w realu jest Ok itd. .....
Tylko przypomnę: model jest Revell'a z przed kilkunastu lat. Nie wszystko niestety potrafię poprawić.

Dorotka napisał(a):Ogólne moje wrażenie jest takie, że silisz się na dużo przeróbek i dodatków. Część z nich wychodzi Ci dobrze, część z nich wychodzi Ci źle (to akurat normalka). W tym wszystkim jednak gubisz "podstawy". A moje zdanie jest takie, że choćbyś włożył do modelu silnik super-hiper (twój takie nie jest) pozostawiając nierówności na łączeniach plastiku, to i tak widać tylko te ostatnie. Ale twój cyrk twoje małpy...

Z powyższego tekstu zgadzam się ze stwierdzeniem końcowym. I niech tak zostanie 8-)

Dorotka napisał(a):Pozdrawiam
8-)

I wzajemnie. Dużo słońca życzę. To dobrze robi na samopoczucie oraz pozytywne podejście do rzeczy i ludzi :P
Skandynawowie dostają naświetlania na receptę :idea:
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): sobota, 6 kwietnia 2013, 00:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: FORD '32 3-window Coupe Revell 1:25

Postprzez Dorotka » sobota, 29 sierpnia 2015, 16:01

Luzik... Ja tam się już nie wtrącam :P
Skończyć nie mogę :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Dorotka
 
Posty: 2492
Dołączył(a): środa, 10 kwietnia 2013, 11:31

Re: FORD '32 3-window Coupe Revell 1:25

Postprzez Coppercat » sobota, 29 sierpnia 2015, 17:32

Szkoda :cry: , bo mimo uszczypliwości jesteś tu jednym z niewielu, którzy mają własne zdanie i potrafią je wprost powiedzieć (napisać).
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): sobota, 6 kwietnia 2013, 00:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: FORD '32 3-window Coupe Revell 1:25

Postprzez Coppercat » niedziela, 30 sierpnia 2015, 13:31

Wobec braku możliwości edycji poprzedniego postu ......

Fotki są robione w warunkach warsztatowych :oops:
Inna rzecz, że nie umiem ich robić.

Wkleiłem kolektory wydechowe, rury i tłumiki.
Następnie wkleiłem tylny most i zrobiłem przymiarkę wysokości zawieszenia (geometria i zbieżność nie ustawione :twisted: )

Wyszło tak:

Obrazek

Obrazek

Dołożyłem chromowane końcówki rur wydechowych:

Obrazek

Powolutku prę naprzód, chociaż perspektywa tego co jeszcze jest do zrobienia mnie przeraża :cry:


Dorzucone:
Jeszcze trzy foty 8-) . Nie dlatego, że dobre, ale tak poprostu :twisted:

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio edytowano środa, 12 grudnia 2018, 12:52 przez Coppercat, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): sobota, 6 kwietnia 2013, 00:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: FORD '32 3-window Coupe Revell 1:25

Postprzez Adas' » poniedziałek, 31 sierpnia 2015, 15:57

Wedlug mnie silnik wcale nie wyglada tragicznie. Nie wiem czy bylo sens go brudzic, ludzie ktorzy takie maja raczej pucuja wiecej niz jezdza. Mi sie podoba ze wyglada jak wiele roznych rzeczy, czyli jak powinno wygladac, w realu silnik tez przecie jest z wielu elementow a nie sklejone do kupy i pomalowane za jednym zamachem "cos".
Przewody zaplonowe mi osobiscie pasuja. Podoba mi sie jak sa ulozone, choc nie jak sa podlaczone. Ale to drobiazg.

Lakier... Dorotka powiedzial jak jest. Trzeba bylo robic mata. Mnie w ogole nie widzi sie koncepcja kolorystyczna pojazdu, specjalnie zdjecia z kolami strasznie wala kiczem lat 80tych (ze karoseria jest czerwona, to jeszcze, ale te kola mogles sobie odpuscic, a jeszcze opony...). Mozliwe ze to z ta epoka to plus, a mozliwe ze to minus.

Nie podoba mi sie ze silnik zostawiles "metalowy", zwyczajnie by zardzewial, o ile skrzynie sa zwykle w jakims odcieniu alu, to silniki zwykle jakis kolor maja.

Ale co mnie najbardziej razi i denerwuje(?), przeszkadza(?), to raczej twoje "dziwne" podejscie do tych wszystkich dupereli. Model "technicznie" lezy, i nie mowie tu o technice modelarskiej, a o technice technicznej. Np. dokad idzie przewod paliwowy? Raczej nie tam. Ze zdjec trudno wyczytac ale mysle ze przykleiles gaznik tylem do przodu. Przewod paliwowy ZAWSZE leci najkrotsza droga od pompy paliwowej. Zawsze. Nie zgadzam sie rownierz z pociagnieciem go calego "gumowego" od pompy po gaznik, ale to akurat zdarza sie w realu.
Te czerwone kable ktore ida po skrzyni. To co to jest?
Tak samo uklad hamulcowy, robisz te rurki i ciulasz je po swojemu, a co z tego jak auto by nie moglo skrecac? Albo ten drut ktory idzie do gaznika, jak mniemam linka gazu...

Jest pare takich dupereli gdzie sie napracowales strasznie, ale troche deptasz w miejscu jezeli chodzi o efekt...
Avatar użytkownika
Adas'
 
Posty: 722
Dołączył(a): poniedziałek, 12 marca 2012, 19:00

Re: FORD '32 3-window Coupe Revell 1:25

Postprzez Coppercat » poniedziałek, 31 sierpnia 2015, 17:16

Adas'
Dzięki wielkie za rzeczową wypowiedź.
Śpieszę z wyjaśnieniami.
Żaden z przewodów hamulcowych nie jest położony przypadkowo lub dla mojej wygody. Wszystkie przewody (paliwowe, elektryczne też) ułożyłem wg dokumentacji jaką dysponuję.
Przewody hamulcowe są dwojakiego rodzaju: sztywne (rurki) i elastyczne. Sztywne zostały rozprowadzone po podwoziu. Od serwa w okolice kół. Tam zrobiłem złączki, do których dołączę przewody elastyczne, które obecnie zwisają przy zaciskach hamulcowych.
Wzorowałem się na takim rozwiązaniu:

Przód (sztywne)
Obrazek

Przód (elastyczne)
Obrazek

Jak widać, łączenie sztywny-elastyczny jest "przez ramę". I tak planuję u siebie. Elastyczne jeszcze są nie przycięte, ale już mają króćce. Wywierciłem już otwory w ramie od strony kół.

Tył (sztywne)
Obrazek

Tył (elastyczne)
Obrazek

Po to potrzebne mi były te kształtki, które dorabiałem: trójnik po stronie kierowcy i kolanko od strony pasażera.

Przewody paliwowe starałem się zrobić też w miarę możliwości podobnie do wybranego rozwiązania z tzw. realu. Tu instalacja też nie jest kompletna. Położyłem przewód (ten żółto-złoty) od zbiornika paliwa do okolic serwa hamulcowego. Zrobiło się tam ciasno, ale przewody hamulcowe i paliwowe idą tą samą stroną podwozia :evil:
Z drugiej strony przewód paliwowy idzie od pompy do gaźnika. Masz rację: powinien iść najkrótszą drogą omijając jednak miejsca, które mogą być gorące.
Pozostał do zamontowania odcinek przewodu z filtrem paliwa (w przygotowaniu) między pompą, a tym przewodem z okolic serwa.

Elektryka. Te przewody, o które pytałeś, to zakończenia zasilania cewki zapłonowej i czegoś tam jeszcze z osprzętu. Poprowadziłem je tak, żeby po zmontowaniu całości nie było widać dokąd prowadzą. Niestety nie miałem pojęcia jak to inaczej rozwiązać, a nie jest to aż tak istotne z punktu widzenia wyglądu modelu.

Ten paskudny drut od gaźnika w stronę kabiny to przymiarka do cięgna gazu :twisted: . Jeszcze nie wiem, co z tym zrobić.
Jest "luzem" więc odkładam problem do chwili montażu budy.

Faktycznie deptam w miejscu, bo ciągle coś nowego wynika i wracam o dwa kroki po jednym kroku do przodu.

Co do lakieru:
Marzył mi się model z 1933 roku robiony tak, jak do teledysku ZZ-Top. Nawet mam już ich figurki.
Myślałem, że chociaż poprzez kolor zbliżę się do tego celu. Teraz wiem, że to zupełnie inne auto .....
Ale to mi się nawet podoba. W życiu nie dowiedział bym się tyle o konstrukcji tych "bolidów" gdybym nie robił tego modelu :idea:

Jeszcze raz dzięki za fajny post. Mam nadzieję, że zajrzysz jeszcze do mojego wątku i poratujesz radą 8-)
Ostatnio edytowano środa, 12 grudnia 2018, 12:54 przez Coppercat, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): sobota, 6 kwietnia 2013, 00:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: FORD '32 3-window Coupe Revell 1:25

Postprzez Coppercat » wtorek, 1 września 2015, 01:21

Zmontowałem prawie całe tylne zawieszenie 8-)
Podpiąłem elastyczne przewody hamulcowe (od zacisków do złączek w ramie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pokazałem furę chłopakom z ZZ-Top :mrgreen:
Nie wyglądają na szczęśliwych, ale auto jeszcze w proszku ......

Obrazek

Obrazek

CDN
Ostatnio edytowano środa, 12 grudnia 2018, 13:02 przez Coppercat, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): sobota, 6 kwietnia 2013, 00:21
Lokalizacja: Częstochowa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości