PEUGEOT 405 Turbo 16 PIKES PEAK 1988 Ari Vatanen

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: PEUGEOT 405 Turbo 16 PIKES PEAK 1988 Ari Vatanen

Postprzez STI22B » czwartek, 15 maja 2014, 18:26

Cześć, dziś chciałbym pokazać kilka rzeczy, które udało mi się zrobić w ostatnim czasie.
Na początek tylna osłona, którą została oszlifowana i pomalowana szarym podkładem tzw. "Szpachlówko-podkładem" 1000, który doskonale wyrównuje mniejsze niedoskonałości:

Obrazek

Obrazek

kolejna rzecz to elementy przedniego obniżonego zawieszenia, dla kontrastu na zdjęciu widoczna część z wersji dakarowej (biały element):

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A teraz części kasty, które po warstwie szarego podkładu została ponownie wyszlifowana i pomalowana białą bazą:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na koniec dzisiejszej aktualizacji, przednia część kasty, która została pozbawiona dakarowych zamków tylnej klapy, które zastąpiły "ząbki" wykonane wg dokumentacji fotograficznej. Wersja PIKES PEAK nie miała możliwości uchylania klapy silnika. Klapa była mocowana przy pomocy 4 sworzni blokowanych klamrami (dwie na krawędzi dach i dwie przy głównych statecznikach pionowych tylnego skrzydła)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zdjęcia dokumentujące obecność "ząbków":

Obrazek

Obrazek
Projekty na warsztacie:

Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
STI22B
 
Posty: 243
Dołączył(a): niedziela, 12 lipca 2009, 22:55
Lokalizacja: Hecznarowice, koło Bielska-Białej

Reklama

Re: PEUGEOT 405 Turbo 16 PIKES PEAK 1988 Ari Vatanen

Postprzez Marcin_Matejko » czwartek, 15 maja 2014, 23:17

Fajna ta ostatnia fota :shock: Model w tym klimacie byłby bomba :idea:
Per Aspera ad Astra
IPMS Polska / IPMS Świdnica / IPMS Air-race / RCtank.pl / RC-trial.pl
Avatar użytkownika
Marcin_Matejko
 
Posty: 1339
Dołączył(a): sobota, 15 stycznia 2011, 22:56
Lokalizacja: Świdnica

Re: PEUGEOT 405 Turbo 16 PIKES PEAK 1988 Ari Vatanen

Postprzez STI22B » niedziela, 18 maja 2014, 17:02

Marcin_Matejko napisał(a):Fajna ta ostatnia fota :shock: Model w tym klimacie byłby bomba :idea:


Nie no, takiego rozłożonego to nie zrobię ;o)

Dziś aktualizacja lakiernicza. Kasta została polakierowana 2 warstwami białego połysku. Po upływie 48 godzin przystąpiłem do maskowania jej elementów przed lakierowaniem kolorem Brilliant Blue. Cały proces maskowania zajął mi w sumie prawie 3 godziny:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A tak prezentują się części kasty po zdjęciu maskowania:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Po upływie minimum kolejnych 48 godzin, "schodki" pomiędzy bielą a niebieskim zostaną zniwelowane przy pomocy papieru wodnego o gradacji 1500 i 2500.
Projekty na warsztacie:

Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
STI22B
 
Posty: 243
Dołączył(a): niedziela, 12 lipca 2009, 22:55
Lokalizacja: Hecznarowice, koło Bielska-Białej

Re: PEUGEOT 405 Turbo 16 PIKES PEAK 1988 Ari Vatanen

Postprzez STI22B » niedziela, 8 czerwca 2014, 20:06

Obrazek

c.d.n.
Projekty na warsztacie:

Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
STI22B
 
Posty: 243
Dołączył(a): niedziela, 12 lipca 2009, 22:55
Lokalizacja: Hecznarowice, koło Bielska-Białej

Re: PEUGEOT 405 Turbo 16 PIKES PEAK 1988 Ari Vatanen

Postprzez powerpablo » wtorek, 10 czerwca 2014, 09:46

Bardzo ładnie i czysto wyszedł Ci zadek autka.
Tylne lampy wyglądają rewelacyjnie.

pozdrawiam
Paweł
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
powerpablo
 
Posty: 809
Dołączył(a): środa, 2 września 2009, 21:41
Lokalizacja: Łomża

Re: PEUGEOT 405 Turbo 16 PIKES PEAK 1988 Ari Vatanen

Postprzez STI22B » niedziela, 10 sierpnia 2014, 12:56

Witam po dłuższej przerwie. Dziś chciałbym pokazać zdjęcia prawie ukończonego wnętrza modelu. Wnętrze zostało wzbogacone o okablowanie i instalację wodną do intercoolera, który również został zbudowany i zamontowany przed przednią chłodnicą. W środku pojawił się fotel kierowcy oklejony kevlarem oraz perforowana deska rozdzielcza, która została wykonana na podstawie dokumentacji fotograficznej otrzymanej od Niezawodnego Kolegi Krzyśka.
O teraz kilka zdjęć:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Projekty na warsztacie:

Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
STI22B
 
Posty: 243
Dołączył(a): niedziela, 12 lipca 2009, 22:55
Lokalizacja: Hecznarowice, koło Bielska-Białej

Re: PEUGEOT 405 Turbo 16 PIKES PEAK 1988 Ari Vatanen

Postprzez Dorotka » niedziela, 10 sierpnia 2014, 13:00

Pikny!
Skończyć nie mogę :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Dorotka
 
Posty: 2492
Dołączył(a): środa, 10 kwietnia 2013, 11:31

Re: PEUGEOT 405 Turbo 16 PIKES PEAK 1988 Ari Vatanen

Postprzez krzysiekg » niedziela, 10 sierpnia 2014, 13:55

Fajnie zwaloryzowane wnętrze, ale dlaczego fotel się błyszczy?
Avatar użytkownika
krzysiekg
 
Posty: 208
Dołączył(a): piątek, 23 listopada 2007, 09:28
Lokalizacja: Enfield

Re: PEUGEOT 405 Turbo 16 PIKES PEAK 1988 Ari Vatanen

Postprzez powerpablo » niedziela, 10 sierpnia 2014, 20:53

No Piotrek kawał bardzo dobrej modelarskiej roboty.
Chciałbym chociaż tak w połowie robić modele jak Ty.

pozdrawiam i czekam na fiinish

pozdrawiam
Paweł
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
powerpablo
 
Posty: 809
Dołączył(a): środa, 2 września 2009, 21:41
Lokalizacja: Łomża

Re: PEUGEOT 405 Turbo 16 PIKES PEAK 1988 Ari Vatanen

Postprzez STI22B » wtorek, 12 sierpnia 2014, 17:38

Cześć, dziś mała aktualizacja z budowy kasty:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Projekty na warsztacie:

Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
STI22B
 
Posty: 243
Dołączył(a): niedziela, 12 lipca 2009, 22:55
Lokalizacja: Hecznarowice, koło Bielska-Białej

Re: PEUGEOT 405 Turbo 16 PIKES PEAK 1988 Ari Vatanen

Postprzez STI22B » czwartek, 14 sierpnia 2014, 12:04

Wielkie dzięki Panowie za dobre słowa :) , bardzo się cieszę, że u Was model też wywołuje pozytywne emocje.

Dziś kolejna aktualizacja. Na podwozie została założona przednia część kasty. Następnie przystąpiłem do budowy stelaża mocującego pokrywę "maszynowni" 405-ki PP, który został wykonany wg dostępnej fotografii (jak już wspominałem wcześniej 405-ka PP miał tylko i wyłącznie zdejmowaną tylna część nadwozia bez możliwości uchylania jak w przypadku wersji "Dakarowej") Po założeniu kasty możliwe było przykręcenie głównej osłony podwozia, przedniego dyferencjału oraz tylnego dyfuzora. Do przedniego skrzydła zostały zamontowana przy pomocy 4 nitów pionowe płaty.

A oto kilka zdjęć:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Projekty na warsztacie:

Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
STI22B
 
Posty: 243
Dołączył(a): niedziela, 12 lipca 2009, 22:55
Lokalizacja: Hecznarowice, koło Bielska-Białej

Poprzednia strona

Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości