Strona 11 z 18

Re: Lotus 78 skala 1:10

PostNapisane: środa, 16 września 2015, 19:29
przez Jacek Kempiński
Mocowanie górne i dolne chłodnicy
Obrazek

A tak wygląda z zamocowana Przednią maską
Obrazek

Obrazek

( A teraz widać )

Re: Lotus 78 skala 1:10

PostNapisane: środa, 16 września 2015, 19:49
przez Coppercat
Dorotka napisał(a):Widać!


To prawda 8-)
Coś jest krzywo: albo maska, albo chłodnica.
Rozumiem, że to tylko przymiarka ......

Re: Lotus 78 skala 1:10

PostNapisane: środa, 16 września 2015, 20:29
przez Jacek Kempiński
Na razie uporałem sie z tym , teraz jak jest przymocowane mogę dopasowywać
Obrazek
jeszcze dojdą poprzeczne wręgi na chłodnicy ale dzięki za uwagę aby dopasować siatkę prostopadle do obudowy
docelowo musi być coś takiego
Obrazek. a przy okazji spytam się czy robić węże do chłodnicy

Re: Lotus 78 skala 1:10

PostNapisane: środa, 16 września 2015, 22:28
przez piotr dmitruk
Nie za duże oczka tej kratki?
Jak będzie widać te węże, to koniecznie robić, bardzo poprawiają wygląd ogólny, jak nie będziesz w ogóle zdejmował osłony, to tylko sztuka dla sztuki.

Re: Lotus 78 skala 1:10

PostNapisane: czwartek, 17 września 2015, 20:20
przez Jacek Kempiński
Myślę że do pokazu można maskę zdejmować i wtedy będą widoczne węże co do chłodnicy popracuje tylko muszę coś dobrać wszak to jest widoczne na pierwszy rzut oka

Re: Lotus 78 skala 1:10

PostNapisane: czwartek, 17 września 2015, 22:26
przez piotr dmitruk
Kabel ekranowany (antenowy?) po zdjęciu zewnętrznej izolacji

Re: Lotus 78 skala 1:10

PostNapisane: niedziela, 20 września 2015, 17:56
przez Jacek Kempiński
Chociaż Lotus w budowie załapał sie na nagrodę
Obrazek

Re: Lotus 78 skala 1:10

PostNapisane: poniedziałek, 21 września 2015, 19:26
przez Browarek90
Gratuluje po skończeniu będzie wygrywał na starcie ;]

Re: Lotus 78 skala 1:10

PostNapisane: czwartek, 24 września 2015, 20:15
przez Jacek Kempiński
Czy ktos wie ile centymetrów ugina się bolid bo nigdzie nie natrafiłem na tą wiadomość .

Re: Lotus 78 skala 1:10

PostNapisane: czwartek, 24 września 2015, 23:30
przez Coppercat
To zależy, jaką siłą go potraktować :twisted:
A tak poważnie, to zbyt wiele miejsca na to ugięcie nie ma :idea:
Prześwit między torem a skorupą bolidu to chyba kilka centymetrów. To tak na moje laickie oko.

Re: Lotus 78 skala 1:10

PostNapisane: piątek, 25 września 2015, 11:28
przez Dorotka
Z tego co mi wiadomo (to znaczy niewiele) ugięcie (czyli konsekwencja sztywności) regulowana jest w zależności od szeregu parametrów przed każdym wyścigiem. Zmienia się przykładowo sztywność sprężyny stabilizatora, drążka skrętnego, czy długość ramion dźwigni. Od 1993 aktywne zawieszenia są zakazane, co w praktyce przekłada się na to, że co wyścig (tor, warunki) to ugięcie może być różne. Reasumując, chyba głowy tym sobie nie warto zawracać…. Jak napisałem głupotę to niech mnie ktoś poprawi...

:->

Re: Lotus 78 skala 1:10

PostNapisane: piątek, 25 września 2015, 15:52
przez PiterATS
Jacek, Lotus 78 to dość ciekawa konstrukcja, posiadająca podłogę, generującą całą swoją powierzchnią efekt przypowierzchniowy. Można więc stwierdzić, że w przekroju podłużnym, cały samochód jest w istocie odwróconym skrzydłem. Taka konstrukcja ówczesnych bolidów F1 wymagała sztywnego zawieszenia, by w pełni wykorzystać efekt przypowierzchniowy, bez żadnych strat. Samochód musiał więc siłą rzeczy mieć niewielki prześwit i sztywno zestrojone zawieszenie, by nie pływał po asfalcie. W przypadku właśnie źle zbalansowanego, zbyt miękkiego zawieszenia, w skrajnych przypadkach, kończyło się to po prostu oderwaniem samochodu od powierzchni toru (na jego nierówności) i wystrzeleniem w powietrze, kończącego się nad wyraz efektownym fikołkiem. Takie auta, jak Lotus 78 miały mały skok zawieszenia, a ewentualne straty na przepływającym wzdłuż podłogi powietrzu, wynikłe z pracy zawieszenia, redukowano za pomocą specjalnych kurtyn, mocowanych do zewnętrznych krawędzi sekcji bocznych- stałych lub wysuwanych.
Tak więc w przypadku Twojego modelu nastawiałbym się raczej na sztywne zawieszenie w bardzo ograniczonym zakresie pracy.

Re: Lotus 78 skala 1:10

PostNapisane: piątek, 25 września 2015, 19:18
przez Jacek Kempiński
Najpierw podziękuje że mnie odwiedzacie . Co do podwozia całkowicie sie zgadzam jest kształt skrzydła i sa kurtyny . Co do skomplikowania to sie przekonałem na przednim zawieszeniu . Bardzo mało jest poszczególnych zdjęć detali.Mnie wyszło że ugięcie ma tylko 5 mm w moim modelu i to troche naciągnięte. Teraz zastanawiam sie czy jest sens robienia amortyzatorów olejowych przy tak małym skoku ?




Obrazek
Obrazek

Re: Lotus 78 skala 1:10

PostNapisane: poniedziałek, 28 września 2015, 16:49
przez PiterATS
Jeszcze wracając do kwestii ugięcia zawieszenia, czyli skoku amortyzatorów. Lotusy w latach 70-tych, tak jak i wiele innych bolidów, korzystały z amortyzatorów Koni. Posiadam kopię rysunku fabrycznego takiego amortyzatora, pochodzącą z dokumentacji Lotusa 72. Co prawda samochód jest trochę starszy od modelu 78, ale amorki były te same. Na rysunku tym podany jest skok amortyzatora 3,95 cala, czyli 10,03cm. Biorąc pod uwagę, że Lotus 78, którego budujesz miał nieco sztywniejsze zawieszenie, obstawiałbym w nim skok na ok. 7-8cm, czyli w skali 1/10 mamy 7-8mm. Wydaje mi się, że 5mm jakie osiągnąłeś jest ok :)

Re: Lotus 78 skala 1:10

PostNapisane: poniedziałek, 28 września 2015, 20:30
przez Jacek Kempiński
To sa amortyzatory przednie i tylne , Miedzy górnym wahaczem a dolnym przednim mam 20 mm zobaczę co da się zrobić jak sie uda to zwiększę . Nie będę robił olejowego bo by musiały być mniejsze a boje sie że jak bym zmniejszył to mechanicznie przy jeździe nie wytrzyma



Obrazek
Obrazek