Strona 13 z 18

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

PostNapisane: sobota, 7 stycznia 2012, 20:12
przez Kazik
Kurcze co aktualizacja pokazujesz super robotę i aż głupio tak co i rusz "ach, och". Sam nie lubię takich relacji ale co tu pisać.
Jesteś cierpliwym człowiekiem i widać że lubisz robić detale a to już sukces.
Do pełni sukcesu brakuje trochę lepszego światła i obiektywu makro :P
Tylko nie beż sobie tego za bardzo do serca bo nie chcę Cię wpędzać w koszty.
Ostatnio jak wspomniałem o aparacie to za dwa dni miałem telefon z Media z pytaniem "czy to dobry wybór?" :lol:
Wszystko z czasem!

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

PostNapisane: sobota, 7 stycznia 2012, 20:33
przez Soris000
Lakier świetny, detale również. Bardziej jednak, niż to o czym pisze Portalus, przeszkadzają mi linie podziału, które wyglądają jak dla mnie za szeroko. Rozumiem, że jest to wynik "pootwierania" modelu. Ot takie odczucia laika w tej kwestji. :D

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

PostNapisane: sobota, 7 stycznia 2012, 20:52
przez cayman
portalus napisał(a):Klosze wyszły jak na razie super. Ciekawe czy po zamontowaniu będą zauważalne przebarwienia na krawędziach jak to bywa w przypadku kloszy wklejanych bezpośrednio bez dodatkowych obwódek.
Tak przy okazji na co będziesz je wklejał?

Moje obiekcje to te dwa miejsca:
Wzdłuż biegnie taka czarna kreska - pomiędzy grotami "strzałek".
Obrazek
Środek wyprowadzony super a na górze i dole wg mnie za mało szpachli
Obrazek


Co do kleju to się jeszcze zastanawiam a najczęściej używam i to jest mój ulubiony klej Tamiya Extra Thin super cienki pędzelek nasączony klejem jak woda i po dotknieciu między dwa elementy sam wchodzi.
Nawet ten od Gunze się nie umywa .
Wszystkim polecam.


Post przez DarkWing » sobota, 7 stycznia 2012, 19:38
Ta dolna kreska to być może efekt wklejania wlotu... nie wiem czy był wklejany czy tłoczony.


Wloty to elementy doklejane od wew. strony błotników i to do pierwszego pionowego załamania jeszcze wewnątrz błotnika (czarna kreska pionowa). Natomiast pozioma część-płaszczyzna wlotu jest niżej niż zewnętrzny rant (otwór)błotnika. Czarna pozioma kreska oznacza załamanie płaszczyzny pion-poziom wlotu powietrza.

Obrazek

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

PostNapisane: sobota, 7 stycznia 2012, 22:31
przez portalus
Soris000 napisał(a):przeszkadzają mi linie podziału, które wyglądają jak dla mnie za szeroko. Rozumiem, że jest to wynik "pootwierania" modelu.

Linie w panelach otwieranych (maska i tylna klapa) wyglądają wg mnie całkiem OK. znaczy naturalnie, dziwnie natomiast wyszły drzwiowe - zamiast szczelin szerokie (za szerokie) rowki.
Może dało by się je jeszcze uratować czeską piłką i delikatnym zapuszczeniem na ciemno.

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

PostNapisane: poniedziałek, 9 stycznia 2012, 21:55
przez cayman
Dzisiaj skończona deska rozdzielcza z zegarami plus dodatki.

Roboty też trochę było bo nakładka (blaszka) z zestawu HD nieco większa i rant lekko odstawał .Część górna będzie widoczna i musiałem jakoś zaradzić.Na plastik org.Hasegawy nakleiłem dekal z zegarami na to położyłem parę warstw bezbarwnego dla imitacji szkła.Na to nakleiłem blaszkę a oszlifowanie blaszki nie nie wchdziło w rachubę bo bym zlikwidował wystający od frontu rant .Położyłem parę warstw CA jako mini szpachlówki na plastik gdzie łączy się z blaszką a potem bardzo delikatne zeszlifowałem papierkami co by rantu blaszki nie uszkodzić.
Okleiłem front i rant fuknąłem s.metalizerem chrom silver Gunze.
Na koniec jeszcze waloryzacja 4 szt hex rivets 0,6 mm 3 szt Puch switch i 1 szt knob switch z HD.

I wyszło tak.
Pierwsze dwie foty to oryginał a dalsze to moja robota. :D
Obrazek

wersja nr.2

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

PostNapisane: poniedziałek, 9 stycznia 2012, 22:07
przez DarkWing
Piękna misterna robota ale aż się prosi o większe zbliżenia żeby można było powzdychać :mrgreen:

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

PostNapisane: poniedziałek, 9 stycznia 2012, 22:27
przez cayman
DarkWing napisał(a):Piękna misterna robota ale aż się prosi o większe zbliżenia żeby można było powzdychać :mrgreen:


Nie mam Sławek jeszcze obiektywu makro i tu jest problem i dodatkowa męczarnia przy robieniu fotek a to jest mały detal. Ten badyl do którego jest przyklejona tablica to wykałaczka,

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

PostNapisane: poniedziałek, 9 stycznia 2012, 22:31
przez Mr. Headshok
Pięknie!

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

PostNapisane: poniedziałek, 9 stycznia 2012, 22:47
przez DarkWing
Obiektyw macro nie zawsze jest potrzebny. Można zrobić zdjęcie w max rozdzielczości (zależy jaka matryca: 8, 12, 16 MPix), wykadrować i przeskalować do 800x600 lub 1024x768... wtedy wykałaczka może być nawet pniem drzewa :D

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

PostNapisane: poniedziałek, 9 stycznia 2012, 23:52
przez Copycat
Aż żal że takich warsztatów jest tak mało. Brawo.

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

PostNapisane: wtorek, 10 stycznia 2012, 00:17
przez Fred-k2
Piotrek świetna robota, ale tak jak mówi Sławek wykadruj te fotki co byśmy mogli lepiej oczy nacieszyć ;o)

Copycat napisał(a):Aż żal że takich warsztatów jest tak mało. Brawo.

Kilka by się znalazło jakby dobrze poszukać ;o)

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

PostNapisane: wtorek, 10 stycznia 2012, 08:58
przez Kazik
Fred-k2 napisał(a):Kilka by się znalazło jakby dobrze poszukać

Ano ;o)

Pozwoliłem sobie przyciąć i ciutek rozjaśnić Twoje fotki ;o)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Precyzyjna robota Piotrze, wyszło bardzo ładnie.

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

PostNapisane: wtorek, 10 stycznia 2012, 09:03
przez DarkWing
Oj... może lepiej było nie kadrować.... :mrgreen:
Wskaźnik oleju i wskaźnik benzyny... coś krzywo wklejone :-/
No i ziarno farby troszkę szpeci...

Sorry, że się czepiam ale traktujemy Twój warsztat już po mistrzowsku więc i wymagania publiki wzrosły :P

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

PostNapisane: wtorek, 10 stycznia 2012, 10:48
przez Kazik
DarkWing napisał(a):... ziarno farby troszkę szpeci...

Przy takim powiększeniu to zobaczysz ziarno przy każdym metaliku :)

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

PostNapisane: wtorek, 10 stycznia 2012, 12:15
przez cayman
DarkWing napisał(a):Oj... może lepiej było nie kadrować.... :mrgreen:
Wskaźnik oleju i wskaźnik benzyny... coś krzywo wklejone :-/
No i ziarno farby troszkę szpeci...

Sorry, że się czepiam ale traktujemy Twój warsztat już po mistrzowsku więc i wymagania publiki wzrosły :P


Już spieszę z odpowiedzią.
Kalka z zegarami to jedna sztuka (wszystko razem ).
Myślałem o rozcięciu dekala ale ustawianie zegarów i przykładanie blaszki na sucho na mokrą suwającą się kalkę to też nie daje gwarancji dlatego wybrałem mniejsze zło.A potem jeszcze doklejenie blaszki na kropelkę kropelki jednym ruchem bez możliwości korekty.
Front czyli blaszka ma w sobie porowatość i tego w ogóle nie fukałem a ten uchwyt pod spodem będzie zasłonięty kolumną kierowniczą.
Ja szpachlowałem CA ,wyrównałem i fuknąłem silver chromem sam rant plastiku zaznaczone czerwoną opaską

Obrazek
Obrazek
Obrazek