Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez Kazik » sobota, 3 grudnia 2011, 11:23

Musisz potrenować edycję i cytowanie Piotrze ;o) :lol:

Przyłączam się do prośby Bartka (Draza).

cayman napisał(a):Co sądzisz o kolorze wydechu z kolektorem ( hasegawa z instrukcji to czarny mat) a to jest dark iron i fota oryginału.

Dark Iron powinien pasować.
cayman napisał(a):I Victoria ze światłoutwardzalną.!!!

Cieszę się.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:05
Lokalizacja: Warszawa

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez cayman » sobota, 3 grudnia 2011, 13:06

Macio4ever napisał(a):Dołączam się do słów - Marka, fajne podejście i zapowiada się ciekawy model. Zwróce uwagę na jeden szczegół - za wcześnie pomalowałeść kolektor wydechowy, moim zdaniem, bo będziesz musiał go jeszcze połączyć z wydechem. Łączenie nie wygląda jak w oryginale :) - pytanie czy jest schowane, czy jednak będziesz miał "zabawę" z połączeniem malowanych elementów?


Kolektory jeszcze nie są wklejone a z kolorem zrobiłem próbę . Z łączeniem wydechu niestety jest lekka katastrofa bo:
1.motor musi być obsadzony przed złożeniem kasty z podłogą (skrzynia biegów wchdzi pomiędzy ramę a całe wnętrze zespolone ze ścianą grodziową.
2.układ wydechowy nie przechodzi od wewnętrznej strony przedniego fartucha który został zespolony z błotnikiem co widać na zdjęciach wcześniejszych.Można go tylko wsadzić od zewnątrz przednią częścią.

Ja chcę zrobić tak.Obszpachluję kolektory w miejscu styku z rurą wydechową ,nawiercę otwory i połączę za pomocą drucika.

Czy kolor wydechów będzie odpowiedni ?
Bo mam jeszcze inną ideę czyli czarny mat i rozjaśnienie aero z daleka lekką mgiełką np.białym matem.

To ja, jeśli mogę, poproszę fotkę długopisu, dawcy sprężynki.


Długopisy poszły do fajansu ale podjadę do sklepu i zobaczę które kupiłem!!!

Dzisiaj będę tworzył wentylator chłodnicy który jest zamocowany do czoła motoru.

ALE TO SIĘ MUSI CZŁOWIEK NAMĘCZYĆ ŻEBY ŻYCIE NIE BYŁO JAK PAPIER TOALETOWY CZYLI SZARE I DO DU........!

Pozdrawiam Piotrek

A kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
Pozdrawiam Piotrek

A kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
cayman

Carbon Master
 
Posty: 820
Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 02:30

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez Kazik » sobota, 3 grudnia 2011, 13:23

cayman napisał(a):Bo mam jeszcze inną ideę czyli czarny mat i rozjaśnienie aero z daleka lekką mgiełką np.białym matem.

Jakoś tego nie widzę.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez cayman » wtorek, 6 grudnia 2011, 00:58

Już jestem już jestem .Ale się na PWM działo ojojoj.
A u mnie robota wre.
To co zrobiłem w kolejnym etapie warsztatowym to skonstruowanie wentylatora chłodnicy z wałkiem bo nie istniał(Hasegawa zapomniała) i zaznaczam że się obraca.
Będzie również pasek klinowy tylko muszę znaleźć odpowiedni materiał dlatego też dokleiłem koło pasowe co jest widoczne na zdjęciach.
Dokleiłem rurkę do chłodnicy i teraz jestem na etapie tworzenia układu chłodzenia zgodnie z oryginałem ale to będzie kolejny etap wątku warsztatowego.
Karoseria dostała pierwszy podkład żeby wyłapać wszelkie niedociągnięcia.
A teraz galeria zdjęciowa.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam Piotrek

A kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
Pozdrawiam Piotrek

A kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
cayman

Carbon Master
 
Posty: 820
Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 02:30

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez WestBikers » wtorek, 6 grudnia 2011, 11:01

Amortyzatory i szprychowe koła wyglądają pięknie :!: Mam jednak nadzieję, że popracujesz jeszcze nad oponami? Wyglądają w tej chwili dosyć zabawkowo
Avatar użytkownika
WestBikers
 
Posty: 528
Dołączył(a): niedziela, 9 marca 2008, 22:35
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez Kazik » wtorek, 6 grudnia 2011, 11:13

Opowiedz nam coś o tym wentylatorze.
Jak go robiłeś, z czego i pokaż może jakąś fotkę na której się wzorowałeś.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez cayman » wtorek, 6 grudnia 2011, 19:26

Kazik napisał(a):Opowiedz nam coś o tym wentylatorze.
Jak go robiłeś, z czego i pokaż może jakąś fotkę na której się wzorowałeś.


Za wzór posłużyło mi zdjęcie poniżej.
Materiały z których stworzyłem wentylator to płaski listek styrenu z którego powstały łopatki ,oś powstała z dwóch części główna tuleja stożkowa z końcówki wydechu a oś łopatek ze środkowej części koła kierownicy z zestawu Hasegawy bo te dodatki będą zastąpione detalami z zestawu wal. HD Pack.
Łożysko to dwie rurki stalowe o różnych średnicach z igieł lekarskich.
Trochę pracy, pomiarów i JEST.

Obrazek


Pozdrawiam Piotrek

A kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
Pozdrawiam Piotrek

A kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
cayman

Carbon Master
 
Posty: 820
Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 02:30

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez Kazik » wtorek, 6 grudnia 2011, 22:31

cayman napisał(a):Materiały z których stworzyłem wentylator to płaski listek styrenu z którego powstały łopatki ,oś powstała z dwóch części główna tuleja stożkowa z końcówki wydechu a oś łopatek ze środkowej części koła kierownicy z zestawu Hasegawy bo te dodatki będą zastąpione detalami z zestawu wal. HD Pack.
Łożysko to dwie rurki stalowe o różnych średnicach z igieł lekarskich.

A na nazwisko masz Słodowy ;o)
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez cayman » wtorek, 6 grudnia 2011, 23:49

Kazik napisał(a):
cayman napisał(a):Materiały z których stworzyłem wentylator to płaski listek styrenu z którego powstały łopatki ,oś powstała z dwóch części główna tuleja stożkowa z końcówki wydechu a oś łopatek ze środkowej części koła kierownicy z zestawu Hasegawy bo te dodatki będą zastąpione detalami z zestawu wal. HD Pack.
Łożysko to dwie rurki stalowe o różnych średnicach z igieł lekarskich.

A na nazwisko masz Słodowy ;o)


Oglądałem można powiedzieć wszystkie odcinki Słodowego.To był mój Mistrz Yoda w latach mojego dzieciństwa. :shock:

No ale jak może być ?
Do oryginału to mu daleko ale lepszy rydz niż nic.
Pozdrawiam Piotrek

A kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
cayman

Carbon Master
 
Posty: 820
Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 02:30

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez portalus » środa, 7 grudnia 2011, 01:09

cayman napisał(a):Obrazek

Piękny mebel, model też na razie całkiem fajny.
Avatar użytkownika
portalus
 
Posty: 2963
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:52
Lokalizacja: Swarzędz

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez cayman » piątek, 9 grudnia 2011, 15:27

"Adam Słodowy zrób to sam"
Odcinek kolejny

Rurki,druciki,przewodziki,lutownica i układ chłodzenia wstępnie przygotowany.Teraz delikatne szlify i rurki pójdą do lakierni a potem przewody gumowe, cybanty i fertig.
Karoseria dostała ostatni podkład.Teraz ostatni szlif papierem wodnym 4000, 6000 ,8000 a po wyschnięciu dostanie kolor bazowy czyli Italian red.

Tak wygląda oryginał

Obrazek

a to moja praca

Z góry przepraszam za jakość zdjęć ale były robione aparatem zastępczym

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam Piotrek

A kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
Pozdrawiam Piotrek

A kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
cayman

Carbon Master
 
Posty: 820
Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 02:30

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez cayman » niedziela, 11 grudnia 2011, 00:08

"Adam Słodowy zrób to sam"
Odcinek kolejny

Dzisiaj na warsztat trafiły dekle zaworowe.Chciałem kupić teksture spray z SMS ale nie udało się.Z USA nie wysyłają.
Po wielu próbach i zapchanym aero fakturę dekli stworzyłem sam.Wcześniej dekle posypałem" gwiezdnym pyłem"czyli drobnym piaskiem modelarskim. Dorobiłem również stożkowe rurki z których będą wychodziły przewody wys.napięcia.
Jedynie z czego nie jestem do końca zadowolony to te dwie nakrętki na deklach które powinny być w kształcie kuli dlatego też jeszcze nie są wklejone bo poszukuję małych szpileczek z łebkami max 1,2 mm.
Pierwsze zdjęcie to oryginał

Obrazek

A to mój warsztat po 16 otworów wiertłem 0.25 na rancie dekla.Szybkie 4 godz. i gotowe bez uszkodzeń.


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam Piotrek

A kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
Pozdrawiam Piotrek

A kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
cayman

Carbon Master
 
Posty: 820
Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 02:30

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez Fred-k2 » niedziela, 11 grudnia 2011, 00:49

Kiedyś ktoś u nas chyba robił Ferrari 612 i wyszły mu te pokrywy idealnie, Twoje przede wszystkim proszą się o malowanie półmatem, te za bardzo się błyszczą co psuje cały efekt. Jak znajdę ten warsztat to wrzucę, może się przyda.
pozdrawiam Fryderyk, modelarz ambitny lecz leniwy
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Fred-k2
 
Posty: 1488
Dołączył(a): środa, 20 maja 2009, 22:17
Lokalizacja: Poznań

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez Macio4ever » niedziela, 11 grudnia 2011, 00:54

Też bym lekko skorygował - gruby biały podkład i na to czerwony pólmat.
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3720
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez cayman » niedziela, 11 grudnia 2011, 00:59

Fred-k2 napisał(a):Kiedyś ktoś u nas chyba robił Ferrari 612 i wyszły mu te pokrywy idealnie, Twoje przede wszystkim proszą się o malowanie półmatem, te za bardzo się błyszczą co psuje cały efekt. Jak znajdę ten warsztat to wrzucę, może się przyda.


Półmat będzie na koniec.Zmieszam mat z półmatem.To i tak jest mieszanka italian red shine red i bezbarwny półmat z Gunze C.
Oświetlenie przy foto dało blask a w realu jest dużo lepiej.

Pozdrawiam Piotrek

A kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
Pozdrawiam Piotrek

A kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
cayman

Carbon Master
 
Posty: 820
Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 02:30

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości