Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Postprzez Macio4ever » piątek, 8 kwietnia 2011, 11:26

siara1939 napisał(a):Marek- zdajesz sobie sprawe, ze termin juz niedlugo? :-o (...)


Marek maluje GAIĄ (!) więc luzik, nie ma szans na spóźnienie :P :mrgreen:
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3720
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Postprzez Kazik » piątek, 8 kwietnia 2011, 12:20

Złośliwiec :P

I nie prawda, bo oprócz Gaia używam też Gunze, Tamiya, Model Master nie wspominając o Alcladach, Zero i in.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Postprzez wuen » piątek, 8 kwietnia 2011, 14:16

Widzę, że pierwsze niepowodzenie z farbkami Gaia odcisnęły piętno na Maćkowej psychice - ale przejdzie mu gdy bardziej rozcieńczy i zmniejszy ciśnienie...
Ostatnio edytowano piątek, 8 kwietnia 2011, 16:46 przez wuen, łącznie edytowano 1 raz
człowiek bez pasji to producent g...
Avatar użytkownika
wuen
 
Posty: 2400
Dołączył(a): sobota, 20 października 2007, 08:44
Lokalizacja: okolice Halinowa ok. 25 km od Wawy

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Postprzez Macio4ever » piątek, 8 kwietnia 2011, 16:06

wuen napisał(a):Widzę, że pierwsze niepowodzenie z farbkami Gaia odcisnęły piętno na Maćkowej psychice - ale przejdzie gdy mu gdy bardziej rozcieńczy i zmniejszy ciśnienie...


Niewykluczone, niewykluczone... :P
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3720
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Postprzez Kazik » piątek, 8 kwietnia 2011, 19:40

wuen napisał(a):Widzę, że pierwsze niepowodzenie z farbkami Gaia odcisnęły piętno na Maćkowej psychice - ale przejdzie mu gdy bardziej rozcieńczy i zmniejszy ciśnienie...


... i jak się wyczerpią zapasy farbek z Tamiya :)
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Postprzez Kazik » piątek, 15 kwietnia 2011, 18:33

Mały progres.

Przyszlifowałem boki trochę minimalizując trapez. Potem wziąłem się wreszcie za pozostałe elementy skrzyni tj. przykleiłem nadkola wewnętrzne

Obrazek

Obrazek

potem zewnętrzne

Obrazek

Kupiłem sobie niedawno trochę blachy mosiężnej. Żałuję że dopiero teraz na to wpadłem bo to całkiem wdzięczny materiał i można było go wcześniej zastosować.
Dorobiłem z blaszki 0,2mm takie małe blaszki

Obrazek

w widoczne dziurki wskoczą nity 0,7mm które dziś odebrałem w McDonaldsie :)
Nie miałem też pomysłu na zamykanie klapy. W aucie filmowym nie widać za bardzo jak to zostało rozwiązane a w serii są takie mało ciekawe łańcuchy. Postawiłem na inwencję własną i zrobiłem z tej samej blaszki takie cuś

Obrazek

jeszcze nie przyklejone rzecz jasna.
Idąc za ciosem, zrobiłem też mocowanie zbiornika paliwa

Obrazek

Przyglądając się zdjęciom błotników zewnętrznych zauważyłem że na łączeniu błotnika i skrzyni jest coś jakby uszczelka

Obrazek

Obrazek

Obrazek

postanowiłem zrobić coś podobnego

Obrazek

kabelek 0,45mm ale na makro wygląda ciut duży

Obrazek

chyba że to tylko takie wrażenie bo jest czarny na szarym. Jak będzie wszystko czarne to może nie będzie to się tak rzucać w oczy. Tak czy inaczej zrobię jeszcze przymiarkę z 0,3mm.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Postprzez rollingstones » piątek, 15 kwietnia 2011, 19:56

No może ciut za duży ale akceptowalny bez wątpienia - przymierz jeszcze tę trójkę faktycznie dla pewności
płotka
Avatar użytkownika
rollingstones
 
Posty: 4136
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 10:29
Lokalizacja: KIelce

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Postprzez Kazik » piątek, 15 kwietnia 2011, 20:41

Przymiarka z 0,3

Obrazek

Obrazek

wygląda lepiej i łatwiej się robi bo użyłem cynowego drucika który jest flexible.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Postprzez rollingstones » piątek, 15 kwietnia 2011, 20:57

Idealnie.
płotka
Avatar użytkownika
rollingstones
 
Posty: 4136
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 10:29
Lokalizacja: KIelce

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Postprzez Macio4ever » piątek, 15 kwietnia 2011, 21:06

Fakt blaszka wdzięczny materiał. Jak dotąd używałem resztek z pasów Edzia ale chyba zrobię papugę i też sobie kupię arkusik. Fajnie to wygląda. Drucik pasuje perfekt!
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3720
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Postprzez Kazik » środa, 20 kwietnia 2011, 10:43

Całość została finalnie zapodkładowana a blaszki przyklejone

Obrazek

Obrazek

i od spodu

Obrazek

także wydaje się że tył jest opanowany. Chyba że coś wylezie na czarnym co pewnie jest możliwe.
Zbiornik paliwa niebawem jako pierwszy dostanie czarnym matem

Obrazek

Ciekawą rzecz przy okazji fukania podkładem zaobserwowałem. Drucik cynowy przyłapałem na długości w kilku miejscach na CA. Z racji swojej podatności w pozostałych miejscach ładnie przylegał do powierzchni. Jak zacząłem fukać podkładem Gunze to nagle zaczęło go delikatnie prężyć i się po unosił pomiędzy miejscami mocowania. Teraz mogę go po przyginać z powrotem oczywiście. Czyżby to jakaś reakcja fizyko-chemiczna.

Teraz mam w planach powrócić do działań z wydechem. Zainstaluję silnik i zbiornik paliwa. Poskładam tylni zawias i będę się bawił w wyginanie rurek.
Zacząłem też nieśmiało skrobać budę i dach. Czeka mnie tutaj znów mnóstwo zabawy żeby to wszystko ładnie wyprowadzić. Z jednej strony składanie obciętego dachu a z drugiej poprawianie niedokładności producenta.
Powycinałem słupki trójkącika bocznych szyb

Obrazek

z drugiej strony w odlewie żywicznym skiepściła mi się uszczelka na górnej krawędzi drzwi więc ją obciąłem całkiem na pewnym odcinku

Obrazek

będę musiał ją odtworzyć.
Przy tylnym okienku na górnej krawędzi to już niestety nie popisało się Amt. Uszczelka była bardzo mało wyraźna, próbuję ją poprawić

Obrazek

wyłażą mi niestety cały czas dziurki w odlewie żywicznym. Chyba będę je w końcu zaklejał rozciągniętą ramką.
Taka sama sytuacja z uszczelką jest z przodu

Obrazek

w tej chwili przy okazji tych moich poprawek widać dużo zadrapań itp. dookoła. Mam nadzieję że jakoś dam radę to wszystko zniwelować.
Na dolnych krawędziach bocznych szybek też pousuwałem resztki słupków trójkącika

Obrazek

Obrazek

sporo zabawy a jeszcze dochodzi dopasowanie maski, która w tej chwili siedzi tak

Obrazek

przód się delikatnie zapada

Obrazek

a na bokach

Obrazek

dziury

Obrazek

z tej strony lepiej. Jest też schodek na łączeniu z karoserią

Obrazek

Ja sam też sobie nie ułatwiam zadania bo ostatnio wyskrobałem coś takiego

Obrazek

będę próbował to wsadzić do środka z pozostałymi duperelami.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Postprzez wuen » środa, 20 kwietnia 2011, 11:27

Podziwiam Cię za wytrwałość -wielu już dawno wyrzuciłoby do kosza tak tandetnie zrobiony model.
człowiek bez pasji to producent g...
Avatar użytkownika
wuen
 
Posty: 2400
Dołączył(a): sobota, 20 października 2007, 08:44
Lokalizacja: okolice Halinowa ok. 25 km od Wawy

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Postprzez Macio4ever » środa, 20 kwietnia 2011, 11:30

wuen napisał(a):Podziwiam Cię za wytrwałość -wielu już dawno wyrzuciłoby do kosza tak tandetnie zrobiony model.


Czuję to samo co Waldek. Niemniej jednak, to mnóstwo nowych doświadczeń dla Ciebie i oglądających. Jestem też przekonany, że jak skończysz to będziesz miał ogromną satysfakcję.
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3720
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Postprzez Kazik » środa, 20 kwietnia 2011, 11:53

Macio4ever napisał(a):... jak skończysz to będziesz miał ogromną satysfakcję

Jak skończę :?
Ja jestem z natury dość niecierpliwy, choć kilka lat modelowania i już ponad 2 lata z małym choć coraz większym chłopakiem robią swoje. To dzięki temu dotarłem aż tutaj i chwile zwątpienia dopadają mnie tylko raz na miesiąc :)
Następna większa próba czeka mnie jak otworzę paczkę z Pajero. Będę musiał użyć jakichś nowych argumentów. Może jednak dmuchnę sobie tą pakę na czarno. Albo może złożony zawias z poprawionymi amorkami ;o) mnie umocni :lol: .
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25 - Open

Postprzez Kazik » środa, 20 kwietnia 2011, 16:14

Kazik napisał(a):Następna większa próba czeka mnie jak otworzę paczkę z Pajero. Będę musiał użyć jakichś nowych argumentów. Może jednak dmuchnę sobie tą pakę na czarno. Albo może złożony zawias z poprawionymi amorkami ;o) mnie umocni :lol: .

Kurna nie myślałem że to będzie tak szybko!!!
Nie zdążyłem się przygotować ;o) :lol:
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:05
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości