ostatni zacisk to taki "mamut" inny od pozostałych... Czy mi się tylko tak wydaje ?
Wg mnie będzie ciężko skoro to pierwszy model. Na początek polecałbym jakiś niebieski/granatowy albo zielony. Tak czy tak powodzenia życzęSlawek A napisał(a):Mam już opracowaną całą kolorystykę samochodu. Nadwozie w kolorze białej perły,
TomekWnęk napisał(a):Wg mnie będzie ciężko skoro to pierwszy model
TomekWnęk napisał(a):Na początek polecałbym jakiś niebieski/granatowy albo zielony.
Bardzo dobry wybór... z tego co wiem Sam nie używałem jeszcze akryli model mastera ale są ogólnie chwalone, ja miałem okazję używać ich emalii - bardzo dobre farby. Słuszne podejście, chyba nikt przy zdrowych zmysłach nie wydaje kilku tysięcy złotówek tudzież kubańskich pesos (a tyle kosztuje pewnie pełne wyposażenie warsztatu) od razu, trzeba się przekonać czy modele Cię wciągną.Slawek A napisał(a):Do podwozia i wnętrza użyję akryli Model Master. Wiem, że jakość nie jest najwyższych lotów ale nie jestem pełnoletni, utrzymują mnie rodzice więc nie mogę sobie pozwolić na razie na zakup drogich farb. Zresztą, na początek nie ma chyba sensu wydawać dużo pieniędzy. Jestem z natury zmienny i muszę sprawdzić czy modelarstwo mnie wciągnie.
Tez dobrze jasny kolor łatwiej wypolerować tak jak Draz napisał. Ciężko tylko 'dostrzec' przy malowaniu gdzie było już psiknięte a gdzie jeszcze by się przydało.Slawek A napisał(a):Karoserię jako, że jest to tak jakby wizytówka samochodu będę malował akrylami Tamiya.
Nie zrezygnuję z białego... na początku miał mieć ten świetny pomarańczowy nissanowski kolor ale z tego co wiem to jest trudno dostępny. W planach był także srebrny metalik ale ten kolor zostawiam dla BMW M3.
Niekoniecznie. Na Twoich zdjęciach widać to co ma być widać, niekiedy takie różnorodne tło jest lepsze. Na jednolitym aparat może zgłupieć i źle zmierzyć światło (np. białe mocno oświetlone tło może spowodować niedoświetlenie na elemencie przy pomiarze matrycowym)Slawek A napisał(a):Na przyszły raz zrobię fotki na jednolitym tle.
Aerograf czyszczę zmywaczem wamodu, cleanluxu nie próbowałem. Czyszczę patyczkami higienicznymi do uszu, i zrolowaną chusteczką, później przepłukuję dość obficie wspomnianym zmywaczem.Slawek A napisał(a):Aha... pytanko. Miałem problem z czyszczeniem aerografu, kolega wuen podpowiedział mi żebym kupił specyfik do czyszczenia Sidolux'u i zmywa farbę świetnie ale...
Do czyszczenia rozkręcam aerograf, delikatnie wyjmuję dyszę i oczyszczam. Nie mogę wyczyścić tego głównego korpusu ponieważ nijak tam się nie można dostać z zewnątrz, żadnym wacikiem... W jaki sposób czyścicie wnętrze aerografu?
draz napisał(a):Taśmy maskujące Micron albo 3M - ale też do tanich nie należą.
To jest bardzo często powtarzany błąd przez modelarzy młodych stażem - taśma to taśma, po co płacić 20zł za Tamiyę jak mogę mieć taką za 2zł. Efekt tego jest własnie taki. Zeżarte nerwy, spaprany model na końcowym stadium budowy i kolejne wydatki na farby.
Taśma Tamiyi to jeden z tych prduktów, których tak łatwo nie zastapisz. A na pewno nie znajdziesz zamiennika znacząco tańszego.
Jedyna rada dla Ciebie - kupić taśme Tamiyi i wyciągnąć nauczkę na następny raz.
Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat
Użytkownicy przeglądający ten dział: krzy65siek i 11 gości