Strona 1 z 5

[F1] BMW Sauber F1.06 /Revell 1:24/

PostNapisane: sobota, 13 grudnia 2008, 22:35
przez portalus
Punkt wyjścia to zestaw Revell’a oraz kilka dodatków. Blaszek nie ma.
Obrazek
Obrazek
Silnik skleiłem jako pierwszy, będzie nie widoczny. Wydechy nie są wklejone a do zdjęcia założyłem je odwrotnie, powinny być do góry.
Obrazek
Następnie zabrałem się za spód/podwozie. Spasowanie nie najlepsze i trochę szpachlówki poszło. Na końcówce deski Revell nie zrobił imitacji słojów drewna więc coś tam wyryłem. było
Obrazek
Obrazek
Następnie zabrałem się za karoserię, najpierw wkleiłem chwyt powietrza nad kaskem a następnie dokleiłem boki.
Obrazek
Obrazek
Następnie wróciłem na chwilę do podwozia.
Obrazek
Obrazek
Szpachlowanie miejsca łączeń na karoserii, wybrałem tym razem CA.
Obrazek
Obrazek
Większość elementów wstępnie obrobiona.
Obrazek
Początek zmian i waloryzacji. Ośki napędowe odciąłem ponieważ zastąpię je kawałkami drutu miedzianego.
Obrazek
Anteny na nosie z zestawu są pancerne więc zaślepiłem ich mocowania I nawierciłem otwory pod druciki stalowe, które mam chyba ze struny.
Obrazek
Nos będzie najbardziej modyfikowany, rozwiązanie Revell’a jest raczej fatalne I zrobię wszystko po swojemu.
Obrazek
Aktualnie jestem na etapie poprawiania siedziska, usunąłem pasy fabryczne I wyfrezowałem fotel, teraz schnie poszpachlowany.
Obrazek Obrazek
Początek zrobiony, teraz powoli do przodu.
Tworzywo, z którego wykonany jest model jest wg mnie dość miękkie i przez to nie najłatwiejsze w obróbce.
Spasowanie na razie w miarę OK, najgorzej wygląda to z połówkami G/D kadłuba oraz spojler z przodu.

Re: [F1] BMW Sauber F1.06 /Revell 1:24/

PostNapisane: niedziela, 14 grudnia 2008, 01:06
przez Macio4ever
No widzę, że konstrukcja zawieszenia w Revellu nie uległa zmianie - przypomina mi się Jordan EJ10. Będzie zabawa :)

Re: [F1] BMW Sauber F1.06 /Revell 1:24/

PostNapisane: wtorek, 16 grudnia 2008, 16:22
przez portalus
Czy posiada ktoś zdjęcia na których widać lokalizację nitów/spinek na karoserii tego bolidu lub jakiejś bardzo zbliżonej wersji późniejszej?
Na tych kilkunastu zdjęciach, które posiadam raczej się można tylko tego domyślać. Jestem na etapie dalszego obrabiania kasty i przygotowania pod nity (otwory z zagłębieniami) chciałbym zrobić przed malowaniem.

Początkowo myślałem, że fabryczne karbony co daje Revell na kalkach wystarczą jednak teraz koryguję swój pogląd. Zabraknie karbonu na: spód, dyfuzor, część owiewek i spojlery.
Mam dwa wyjścia: dobrać możliwie zbliżoną kalkę z zapasów magazynowych tworząc wersję mieszaną lub wszystkie kalki zrobić od nowa.

Re: [F1] BMW Sauber F1.06 /Revell 1:24/

PostNapisane: wtorek, 16 grudnia 2008, 16:28
przez xenomorph
Spróbuj wykorzystać magazyn i wstaw gdzie nie będzie widać, lub nie będzie się rzucało w oczy.
Czekam z niecierpliwością na dalszy ciąg, oraz na swoją efkę.

Re: [F1] BMW Sauber F1.06 /Revell 1:24/

PostNapisane: wtorek, 16 grudnia 2008, 16:34
przez wuen
Daj fotkę wzoru karbonu - najlepiej z jakąś linijką - mam trochę różnych - może coś dopasujemy...

Re: [F1] BMW Sauber F1.06 /Revell 1:24/

PostNapisane: wtorek, 16 grudnia 2008, 17:48
przez Seweryn
Jeżeli karbon jest taki sam co w F2005 to powinien odpowiadać karbonowi KA Model i S27.


portalus napisał(a):Czy posiada ktoś zdjęcia na których widać lokalizację nitów/spinek na karoserii tego bolidu lub jakiejś bardzo zbliżonej wersji późniejszej?

Myślę żę mógłbym pomóc mam kilka fot w mega rozdzielczośći. Daj mi na PW jakiś adres mailowy.

Edit: Poszło na mail który masz w profilu.

Re: [F1] BMW Sauber F1.06 /Revell 1:24/

PostNapisane: wtorek, 16 grudnia 2008, 23:35
przez portalus
Kalkę dobrać to nie problem, mam chyba kilkadziesiąt arkuszy różnych i różnistych w zapasach do różnych modeli i po przejrzeniu tego wszystkiego wybór padł na te dwie. Ostatecznie chyba zdecyduję się na 1024.
Obrazek
Obrazek
Fotel powoli nabiera kształtu.
Obrazek
Pierwsze przygotowania pod nity. Mam ich w sumie kilka rodzajów jeśli chodzi o kształt i wielkość. Na zdjęciu są te najbardziej standardowe 0,4 i 0,5mm. Na takich rozmiarach będę bazował a gdzie jaki trafi to wyjdzie w praniu. Miejsce pod nit nawiercam wiertłem 0,3; następnie robię zagłębienie większym wiertłem. Po polakierowaniu zagłębienie zostanie i wystarczy tylko nawiercić ponownie zalany otworek pod sztyfcik i wkleić na lakier/CA nit.
Obrazek
Na jednym ze zdjęć dopatrzyłem się takiego wspornika i postanowiłem go odwzorować bo jest to tylko kilka minut pracy i pół godziny ustalania położenia.
Obrazek

Seweryn – nic do tej pory nie dotarło.

Re: [F1] BMW Sauber F1.06 /Revell 1:24/

PostNapisane: środa, 17 grudnia 2008, 00:09
przez Macio4ever
Co do karbonu, to ze zdjęć idealnie będzie Ci pasowała kalka Modeler's.

Co do nitów (mogę się mylić) ale to w rzeczywistości nie są nity, tylko "Dzus fastener" http://en.wikipedia.org/wiki/Dzus_Fastener
Takie zapinki pozwalające na szybkie rozłączenie elementów (nos, klapy etc). Co do spojlerów/lotek - to głowy nie dam, czy oprócz śrub są nity - trzeba by looknąć na zdjącia

Fototrawionki robi kilka firm m.in. Modeler's, AcuStion

Re: [F1] BMW Sauber F1.06 /Revell 1:24/

PostNapisane: środa, 17 grudnia 2008, 08:26
przez Seweryn
Wysłałem na mporta@out.pl :?: Daj mi na PW adres to poleci drugi raz.

Re: [F1] BMW Sauber F1.06 /Revell 1:24/

PostNapisane: środa, 17 grudnia 2008, 09:06
przez portalus
Akurat Modelersa nie mam, mam SMS, S27, KA-M, Reneissance.
Tak te „nity” jak napisałem to takie zapinki na szybko, miałem gdzieś kiedyś zdjęcie ze zbliżeniem na nie z Ferrari i z tego co pamiętam to na środku mają one dziurkę. Dlatego to co jest na zdjęciu nie jest ostatecznym wyborem, chociaż może w kilku miejscach to one ostatecznie wylądują.
Macio4ever napisał(a):Fototrawionki robi kilka firm m.in. Modeler's, AcuStion

Do tego modelu czy tych nitów/zapinek.

Seweryn, wyślij jeszcze raz, adres jest OK.

Re: [F1] BMW Sauber F1.06 /Revell 1:24/

PostNapisane: środa, 17 grudnia 2008, 09:28
przez Macio4ever
Generalnie zapinek. Czy pod konkretny model, to nie mam pojęcia.

Kilka linek obrazujących obiekt rzeczywisty. Nie jestem czepliwy :) tylko dzielę się swoimi spostrzeżeniami

https://www.caterhamparts.co.uk/images/76011_2.JPG

http://www.rallydesign.co.uk/images/DZUS02.JPG


A tutaj linka do Hiroboya i trawionki

http://www.hiroboy.com/catalog/images/mcg2074.gif

Re: [F1] BMW Sauber F1.06 /Revell 1:24/

PostNapisane: środa, 17 grudnia 2008, 23:53
przez portalus
Macio4ever – to chyba nie są te, których używają w F1.
Naznaczyłem dzisiaj około 40 nitów, mam jeszcze kilka wątpliwości – końcówka kadłuba oraz okolice wydechu i mocowania tych płaszczyzn po bokach nosa..
Jutro mam zamiar pobawić się spojlerem i zaczynamy przygotowania do lakierowania.
PS
Dzięki Seweryn za zdjęcia.

Re: [F1] BMW Sauber F1.06 /Revell 1:24/

PostNapisane: czwartek, 18 grudnia 2008, 01:24
przez Macio4ever
Może nie identyczne ale zasada jest podobna. Generalnie, jeżeli jest np klapa w poszyciu, która jest otwierana, to nie może być nitowana - moja generalna uwaga, co do elementów, które się otwierają/demontują. Co do elementów jak spojlery stałem/lotki etc to nie mądrze się - trzeba zerknąć na zdjęcia czy są to śruby czy nity czy może coś innego. Z drugiej strony, być może obecnie stosowane, z odległości (więc i w skali), mogą wyglądać jak tradycyjny nit, co rozwiązuje sprawę...

Jeszcze raz - nie jestem przesadnym purystą, zapewne zastosowanie "nitów" nie zmienia szczególnie modelu. Było to moje spostrzeżenia/przemyślenia , odnośnie budowy F1 oparte na materiałach oglądanych, czytanych i własnym wnioskowaniu. Sam przeważenie nie jestem aż tak dokładny. :)

Już poza kwestią nitów - jestem pod wrażeniem tempa dochodzenia do etapu lakierowania! Też bym tak chciał. Liczę na najbliższy weekend - że podciągnę swój model.

Re: [F1] BMW Sauber F1.06 /Revell 1:24/

PostNapisane: czwartek, 18 grudnia 2008, 11:20
przez portalus
Zrobię chyba tak, te "nity" mocujące poszycie zrobię z 0,5 dziurką w środku, pozostałe bez dziury w wielkości 0,4 i 0,5:
Coś w ten deseń: http://flickr.com/photos/brtsergio/8406 ... otostream/

Re: [F1] BMW Sauber F1.06 /Revell 1:24/

PostNapisane: sobota, 20 grudnia 2008, 07:49
przez wuen
W kwestii mocowania elementów - może te fotki pomogą - zrobiłem je w 2007 r na Bemowie w czasie imprezy "BMW Sauber Pit Lane"
Obrazek
powiększenia z prawego dolnego narożnika
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A tu kilka dodatkowych fotek - może przydadzą się ...
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek