Lotus 78 skala 1:10

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Lotus 78 skala 1:10

Postprzez Jacek Kempiński » środa, 16 września 2015, 19:29

Mocowanie górne i dolne chłodnicy
Obrazek

A tak wygląda z zamocowana Przednią maską
Obrazek

Obrazek

( A teraz widać )
Avatar użytkownika
Jacek Kempiński
 
Posty: 300
Dołączył(a): niedziela, 20 maja 2012, 12:53

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Lotus 78 skala 1:10

Postprzez Coppercat » środa, 16 września 2015, 19:49

Dorotka napisał(a):Widać!


To prawda 8-)
Coś jest krzywo: albo maska, albo chłodnica.
Rozumiem, że to tylko przymiarka ......
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): sobota, 6 kwietnia 2013, 00:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Lotus 78 skala 1:10

Postprzez Jacek Kempiński » środa, 16 września 2015, 20:29

Na razie uporałem sie z tym , teraz jak jest przymocowane mogę dopasowywać
Obrazek
jeszcze dojdą poprzeczne wręgi na chłodnicy ale dzięki za uwagę aby dopasować siatkę prostopadle do obudowy
docelowo musi być coś takiego
Obrazek. a przy okazji spytam się czy robić węże do chłodnicy
Avatar użytkownika
Jacek Kempiński
 
Posty: 300
Dołączył(a): niedziela, 20 maja 2012, 12:53

Re: Lotus 78 skala 1:10

Postprzez piotr dmitruk » środa, 16 września 2015, 22:28

Nie za duże oczka tej kratki?
Jak będzie widać te węże, to koniecznie robić, bardzo poprawiają wygląd ogólny, jak nie będziesz w ogóle zdejmował osłony, to tylko sztuka dla sztuki.
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 9951
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 19:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Lotus 78 skala 1:10

Postprzez Jacek Kempiński » czwartek, 17 września 2015, 20:20

Myślę że do pokazu można maskę zdejmować i wtedy będą widoczne węże co do chłodnicy popracuje tylko muszę coś dobrać wszak to jest widoczne na pierwszy rzut oka
Avatar użytkownika
Jacek Kempiński
 
Posty: 300
Dołączył(a): niedziela, 20 maja 2012, 12:53

Re: Lotus 78 skala 1:10

Postprzez piotr dmitruk » czwartek, 17 września 2015, 22:26

Kabel ekranowany (antenowy?) po zdjęciu zewnętrznej izolacji
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 9951
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 19:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Lotus 78 skala 1:10

Postprzez Jacek Kempiński » niedziela, 20 września 2015, 17:56

Chociaż Lotus w budowie załapał sie na nagrodę
Obrazek
Avatar użytkownika
Jacek Kempiński
 
Posty: 300
Dołączył(a): niedziela, 20 maja 2012, 12:53

Re: Lotus 78 skala 1:10

Postprzez Browarek90 » poniedziałek, 21 września 2015, 19:26

Gratuluje po skończeniu będzie wygrywał na starcie ;]
Avatar użytkownika
Browarek90
 
Posty: 56
Dołączył(a): sobota, 23 maja 2015, 18:49

Re: Lotus 78 skala 1:10

Postprzez Jacek Kempiński » czwartek, 24 września 2015, 20:15

Czy ktos wie ile centymetrów ugina się bolid bo nigdzie nie natrafiłem na tą wiadomość .
Avatar użytkownika
Jacek Kempiński
 
Posty: 300
Dołączył(a): niedziela, 20 maja 2012, 12:53

Re: Lotus 78 skala 1:10

Postprzez Coppercat » czwartek, 24 września 2015, 23:30

To zależy, jaką siłą go potraktować :twisted:
A tak poważnie, to zbyt wiele miejsca na to ugięcie nie ma :idea:
Prześwit między torem a skorupą bolidu to chyba kilka centymetrów. To tak na moje laickie oko.
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): sobota, 6 kwietnia 2013, 00:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Lotus 78 skala 1:10

Postprzez Dorotka » piątek, 25 września 2015, 11:28

Z tego co mi wiadomo (to znaczy niewiele) ugięcie (czyli konsekwencja sztywności) regulowana jest w zależności od szeregu parametrów przed każdym wyścigiem. Zmienia się przykładowo sztywność sprężyny stabilizatora, drążka skrętnego, czy długość ramion dźwigni. Od 1993 aktywne zawieszenia są zakazane, co w praktyce przekłada się na to, że co wyścig (tor, warunki) to ugięcie może być różne. Reasumując, chyba głowy tym sobie nie warto zawracać…. Jak napisałem głupotę to niech mnie ktoś poprawi...

:->
Skończyć nie mogę :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Dorotka
 
Posty: 2492
Dołączył(a): środa, 10 kwietnia 2013, 11:31

Re: Lotus 78 skala 1:10

Postprzez PiterATS » piątek, 25 września 2015, 15:52

Jacek, Lotus 78 to dość ciekawa konstrukcja, posiadająca podłogę, generującą całą swoją powierzchnią efekt przypowierzchniowy. Można więc stwierdzić, że w przekroju podłużnym, cały samochód jest w istocie odwróconym skrzydłem. Taka konstrukcja ówczesnych bolidów F1 wymagała sztywnego zawieszenia, by w pełni wykorzystać efekt przypowierzchniowy, bez żadnych strat. Samochód musiał więc siłą rzeczy mieć niewielki prześwit i sztywno zestrojone zawieszenie, by nie pływał po asfalcie. W przypadku właśnie źle zbalansowanego, zbyt miękkiego zawieszenia, w skrajnych przypadkach, kończyło się to po prostu oderwaniem samochodu od powierzchni toru (na jego nierówności) i wystrzeleniem w powietrze, kończącego się nad wyraz efektownym fikołkiem. Takie auta, jak Lotus 78 miały mały skok zawieszenia, a ewentualne straty na przepływającym wzdłuż podłogi powietrzu, wynikłe z pracy zawieszenia, redukowano za pomocą specjalnych kurtyn, mocowanych do zewnętrznych krawędzi sekcji bocznych- stałych lub wysuwanych.
Tak więc w przypadku Twojego modelu nastawiałbym się raczej na sztywne zawieszenie w bardzo ograniczonym zakresie pracy.
Avatar użytkownika
PiterATS
 
Posty: 791
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 16:01
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lotus 78 skala 1:10

Postprzez Jacek Kempiński » piątek, 25 września 2015, 19:18

Najpierw podziękuje że mnie odwiedzacie . Co do podwozia całkowicie sie zgadzam jest kształt skrzydła i sa kurtyny . Co do skomplikowania to sie przekonałem na przednim zawieszeniu . Bardzo mało jest poszczególnych zdjęć detali.Mnie wyszło że ugięcie ma tylko 5 mm w moim modelu i to troche naciągnięte. Teraz zastanawiam sie czy jest sens robienia amortyzatorów olejowych przy tak małym skoku ?




Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Jacek Kempiński
 
Posty: 300
Dołączył(a): niedziela, 20 maja 2012, 12:53

Re: Lotus 78 skala 1:10

Postprzez PiterATS » poniedziałek, 28 września 2015, 16:49

Jeszcze wracając do kwestii ugięcia zawieszenia, czyli skoku amortyzatorów. Lotusy w latach 70-tych, tak jak i wiele innych bolidów, korzystały z amortyzatorów Koni. Posiadam kopię rysunku fabrycznego takiego amortyzatora, pochodzącą z dokumentacji Lotusa 72. Co prawda samochód jest trochę starszy od modelu 78, ale amorki były te same. Na rysunku tym podany jest skok amortyzatora 3,95 cala, czyli 10,03cm. Biorąc pod uwagę, że Lotus 78, którego budujesz miał nieco sztywniejsze zawieszenie, obstawiałbym w nim skok na ok. 7-8cm, czyli w skali 1/10 mamy 7-8mm. Wydaje mi się, że 5mm jakie osiągnąłeś jest ok :)
Avatar użytkownika
PiterATS
 
Posty: 791
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 16:01
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lotus 78 skala 1:10

Postprzez Jacek Kempiński » poniedziałek, 28 września 2015, 20:30

To sa amortyzatory przednie i tylne , Miedzy górnym wahaczem a dolnym przednim mam 20 mm zobaczę co da się zrobić jak sie uda to zwiększę . Nie będę robił olejowego bo by musiały być mniejsze a boje sie że jak bym zmniejszył to mechanicznie przy jeździe nie wytrzyma



Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Jacek Kempiński
 
Posty: 300
Dołączył(a): niedziela, 20 maja 2012, 12:53

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości