Test podkładów do powłok metalicznych

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Test podkładów do powłok metalicznych

Postprzez Kuba P. » piątek, 11 sierpnia 2017, 17:31

Może troszkę odejdę z tematu, najwyżej proszę o wydzielenie mustangowego wątku - powiedz jak to powinno w zasadzie być, lotki/klapy czyste aluminium a te pokrywy? Też wygładzane, malowane srebrzanką i lakierowane? Mam kilka tych P-51 w zasięgu ręki w budowie i jak juz robić to porządnie ;) dzieki.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Reklama

Re: Test podkładów do powłok metalicznych

Postprzez greatgonzo » piątek, 11 sierpnia 2017, 18:35

Tak. Masz na pewno te schematy, z trzema etapami plus farba. Jedna warstwa szpachli z tyłu, dwie warstwy szpachli z przodu i wypełnianie łączeń. Naturalnie pokrywy pozostawały bez wypełniania szczelin, ale podczas natrysku płata nikt ich przecież nie demontował i nie wypełniał komór uzbrojenia szmatami. Zresztą, w jakim celu miano by rezygnować ze szpachlowania sporej połaci skrzydła?

Przed lakierowaniem:
Obrazek

Przy naprawach w jednostkach mogło ewentualnie pojawić się też szpachlowanie również łączeń panelu dostępowego do goleni podwozia. Typ, który kręci Mustangi mówi, że cały serwis bez problemu robi się od strony wnęki.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4052
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Test podkładów do powłok metalicznych

Postprzez golf czarny » sobota, 11 listopada 2017, 01:05

No cóż na razie parę uwag gunze 1500 vs GX. Jakoś niemrawo mi szlo kładzenie obydwu . GX wyglądał gorzej ale to chyba kwestia powierzchni słabo przygotowanej. Ponieważ wybrałem miejsce gdzie potraktowałem plastik pastą tempo do lustra i to lustro potem wystąpiło w GX.Cóz materii nie oszukasz. W obu przypadkach szlifowanie/polerowanie np. szmatką 8000 wyciera częściowo i podkład i farbę. I nie daje efektu na 100% lustra ale pasta Tempo czerwona już tak. Poprawa jest o wiele wyraźniejsza.
golf czarny
 
Posty: 136
Dołączył(a): poniedziałek, 5 grudnia 2016, 13:01

Re: Test podkładów do powłok metalicznych

Postprzez Atlis » sobota, 11 listopada 2017, 10:01

GX2 nie wymaga polerowania. Jeśli nie masz lustro, źle go położyłeś. Polerowanie MRFS jest bez sensu, chyba, że masz chropowatą powierzchnię. Wytarcie farby nie jest wadą, można to potraktować jako dobrą bazę pod weathering.
Avatar użytkownika
Atlis
 
Posty: 2593
Dołączył(a): piątek, 25 marca 2016, 13:39
Lokalizacja: Rostock / Szczecin / Sliač

Re: Test podkładów do powłok metalicznych

Postprzez golf czarny » sobota, 11 listopada 2017, 10:47

Jeśli się kładzie metalizer bezpośrednio na 1500 to ma sens. Powierzchnia była satynowa. Ale mniejsza o to . 10 min roboty więcej. Teraz z tym kładzeniem GX-2 ? Może gdzieś był błąd.Pisałeś 3:1 GX/LT?
Efekt moim zdaniem na GX lepszy przynajmniej dla AK EM. Dzisiaj potestuję C8.BTW. Mam te farby Super metalic set z Bilmodel . Bezpośrednio od T. Bilkiewicza. Ziarno istotnie drobniejsze, reszta tak samo.

EDit : błąd ? chyba coś nie tak z moim nuddle pseudo psikawkami było jednak. :roll:

Update: oprócz ww. podkładów , wykorzystałem m jako podkład C8 na który nakładałem AK EM Stainless i super metalic Bilmodelu. W obu przypadkach jakiejś dziwnej reakcji nie było. Oprócz tego,że BIlmodel potrafi zalewać.(imanentna cecha tej farby, która nie współgra z ustawianiem ciśnienia w moim kompresorze) Powierzchnia po oby wygląda ok choć imo lepiej było na GX. Ale uwaga: nie jest tak trwała i odłazi z mocno przyklejoną tamiya a słabą srebrzy. Czego nie było na AK EM Alu na GX i szlifowanym Gunze 1500.
golf czarny
 
Posty: 136
Dołączył(a): poniedziałek, 5 grudnia 2016, 13:01

Poprzednia strona

Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości