Ferrari 250 Testa Rossa 1:24 Hasegawa

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Ferrari 250 Testa Rossa 1:24 Hasegawa

Postprzez Coppercat » niedziela, 26 lutego 2017, 16:45

Zakładam nowy warsztat, bo Porszawka prawie skończona.

Wybór padł na Ferrari 250 TR Hasegawy. Mam na obecną chwilę dwa modele:

Obrazek

Obrazek

(fotki z sieci)

Całą zabawę chcę jednak zacząć od zrobienia silnika do osobnej ekspozycji. Zakupiłem żywiczny zestaw firmy Renaissance.
Kupiłem tutaj. Bolało przy zakupie :twisted: :

Jakość tego kitu jest dość dobra, ale szału nie ma :cry: Nie wydaje mi się, żeby było toto warte tej kasy.

Na fotkach zawartość pudełka. Część elementów już obrobiona, szpachlowana i nawiercona pod śruby.

Obrazek

Teraz widzę, że na fotkach brakuje osprzętu (rozrusznik, prądnica, pompa paliwa, kolektor ssący). Zostały już nadziane na igły do malowania podkładem. Jak kogoś to zainteresuje, uzupełnię fotki.

Blaszka PE:
Obrazek

Elementy metalowe:
Obrazek

Główne detale z żywicy i kableki:
Obrazek

Wydech:
Obrazek

Przedni dekiel z nawierconymi dziurami pod śruby. To co było z żywicy (imitacje łbów śrub) nie nadawało się do pokazania :evil:
Obrazek


Jest to wersja silnika z roku 1959/60 tzw. dry sump engine.

To będzie trudny warsztat :-/ :evil: :-/
Ostatnio edytowano niedziela, 10 lutego 2019, 22:27 przez Coppercat, łącznie edytowano 4 razy
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2013, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Ferrari 250 Testa Rossa 1:24 Hasegawa

Postprzez BCI Batou » niedziela, 26 lutego 2017, 23:47

Piękne auto. Zasiadam więc na widowni i z ciekawością obserwuję (nawet, jeśli nie będę komentował).
BCI Batou
 
Posty: 80
Dołączył(a): wtorek, 20 listopada 2012, 15:23

Re: Ferrari 250 Testa Rossa 1:24 Hasegawa

Postprzez PawełMT » poniedziałek, 27 lutego 2017, 00:11

Zapowiada się ciekawy model ;) Czyżby nowy trend w modelarstwie? Model + silnik na podstawce? ;o)
Będziesz robił oświetlenie?
Avatar użytkownika
PawełMT
 
Posty: 256
Dołączył(a): niedziela, 1 lipca 2012, 02:02
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ferrari 250 Testa Rossa 1:24 Hasegawa

Postprzez Coppercat » poniedziałek, 27 lutego 2017, 00:36

Taki mam zamiar: model (lub modele) plus osobno silnik (możliwie dokładnie zrobiony).
Oświetlenie nie jest wykluczone :twisted:
Po doświadczeniach z Porsche 356, nie widzę problemu, żeby i tu zainstalować.
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2013, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Ferrari 250 Testa Rossa 1:24 Hasegawa

Postprzez Coppercat » poniedziałek, 6 marca 2017, 10:53

Mała aktualizacja.
Silnik powolutku nabiera kształtów. Po malowaniu podkładem okazało się, że odlewy są całkiem przyzwoitej jakości. Nie żałuję wydanej kasy :-)
Głowica złożona "na sucho":
Obrazek

Obrazek

Próbuję zrobić przewody paliwowe, ale nie jest to proste. Najlepiej wyszła ta żółta sprężynka po prawej.
Próby wsadzania skręconego drucika w koszulkę termokurczliwą dały mierny efekt.
Obrazek

Niezła jazda będzie przy cięgnach przepustnic gaźników. Mam nadzieję, że da to fajny efekt .....
Obrazek

Gaźniki (6 sztuk), to też spore wyzwanie. Zacząłem robić układ sprężyny powrotnej, ale na fotkach wygląda, że jest za gruba. Ma ok. 0.4 mm średnicy. Na żywo wygląda nieźle ...
Obrazek

Rozgrzebana reszta elementów silnika:
Obrazek

Obrazek

Zbliżenia:
Obrazek

Obrazek

cdn
Ostatnio edytowano niedziela, 10 lutego 2019, 22:29 przez Coppercat, łącznie edytowano 2 razy
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2013, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Ferrari 250 Testa Rossa 1:24 Hasegawa

Postprzez Coppercat » czwartek, 9 marca 2017, 11:01

Rozpocząłem jeden z trudniejszych etapów budowy modelu: montaż gaźników, przewodów paliwowych i systemu cięgien przepustnic.

Gaźniki (6 sztuk :shock: ) ustawiłem na dwustronnie klejącej taśmie i nakryłem wanienką, osłoną wlotu powietrza. Dzięki temu mam gaźniki w całości o mogę instalować przewody i cięgna.
Wygląda to tak:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przymiarka do głowicy:
Obrazek

Obrazek

Fotki słabe, bo robione na warsztacie. Nie chce mi się układać tych drobiazgów w namiocie ......
cdn
Ostatnio edytowano niedziela, 10 lutego 2019, 22:30 przez Coppercat, łącznie edytowano 2 razy
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2013, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Ferrari 250 Testa Rossa 1:24 Hasegawa

Postprzez Coppercat » niedziela, 12 marca 2017, 11:02

Popełniłem stojak warsztatowy pod silnik.
"Solidny" wyszedł, ale mnie się podoba. Starałem się uzyskać fakturę surowego metalu.
Silnik postawiony na stojaku złożony na sucho do focenia.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

cdn
Ostatnio edytowano niedziela, 10 lutego 2019, 22:31 przez Coppercat, łącznie edytowano 2 razy
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2013, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Ferrari 250 Testa Rossa 1:24 Hasegawa

Postprzez PawełMT » poniedziałek, 13 marca 2017, 20:36

Jest moc! ;o)
Avatar użytkownika
PawełMT
 
Posty: 256
Dołączył(a): niedziela, 1 lipca 2012, 02:02
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ferrari 250 Testa Rossa 1:24 Hasegawa

Postprzez Coppercat » środa, 15 marca 2017, 02:25

Dzięki Paweł 8-)
Potrzeba mi tej mocy :idea:
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2013, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Ferrari 250 Testa Rossa 1:24 Hasegawa

Postprzez Coppercat » środa, 15 marca 2017, 12:21

Wydłubałem drążek zmiany biegów z płytką i blokadą wstecznego.
Ciężko to sfocić, bo drobiazg straszny :cry:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zbliżenie (troszkę pornografii):
Obrazek

W oryginale wygląda to tak:
Obrazek

Teraz zauważyłem, że drążek powinien być odwrotnie wygięty.
Już poprawione:
Obrazek

cdn
Ostatnio edytowano niedziela, 10 lutego 2019, 22:32 przez Coppercat, łącznie edytowano 3 razy
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2013, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Ferrari 250 Testa Rossa 1:24 Hasegawa

Postprzez potez » środa, 15 marca 2017, 12:38

Uuuu ale to tylko tak ogólnie podobne do oryginału? Bo proporcje i kształty to zupełnie inne na zdjęciu...

Tak w ogóle to ten silnik od żabojadów coś daje? Pytam z ciekawości bo mam ten model na liście do zrobienia z młodym i szczerze mówiąc to zainwestowałem w kółka szprychowe bo to bardziej wyglądało na potrzebne?
tak, jestem #ponurymodelaż
Avatar użytkownika
potez
 
Posty: 4681
Dołączył(a): środa, 28 listopada 2007, 11:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Ferrari 250 Testa Rossa 1:24 Hasegawa

Postprzez Coppercat » środa, 15 marca 2017, 13:48

Dopiero na fotkach widać, że grubość drążka jest poza skalą. Ma średnicę ok. 0.7 mm (porównywalny ze szpilką krawiecką).
Dałem i tak "chudszy" z tego zestawu:
HD07-0029
Obrazek
Fotka z hiroboy.com

W modelu Renaissance drążek i gałka są dużo większe.
Całe szczęście, że drążek jest wklejony na Microscale Liquidtape.
Spróbuję dorobić go po swojemu.
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2013, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Ferrari 250 Testa Rossa 1:24 Hasegawa

Postprzez potez » środa, 15 marca 2017, 20:09

Nie chodzi mi o ten drażek bo takie cos to się lewą ręką robi dłubiąc w nosie, nie wiem po co kupowac cos co jest przeskalowane dwa razy.
Chodzi mi o różnice w stosunku do zdjęcia, ktore pokazales. To co jest w żywicy a to co jest na zdjęciu to kompletnie inne kształty - w oryginale blacha z wycieciami pod dzwignie nie jest płaska, kształt tej wystającej części też...
tak, jestem #ponurymodelaż
Avatar użytkownika
potez
 
Posty: 4681
Dołączył(a): środa, 28 listopada 2007, 11:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Ferrari 250 Testa Rossa 1:24 Hasegawa

Postprzez Coppercat » środa, 15 marca 2017, 21:59

Istnieje wiele rozwiązań tej blachy, drążka i dźwigni blokady.
Nie mam pojęcia jak to wyglądało w oryginale (w sensie: jak to zaprojektował producent).
Dając fotkę chciałem pokazać, że jest tam dodatkowa dźwigienka blokująca możliwość przypadkowego włączenia biegu wstecznego.
Nie sposób natomiast zaprzeczyć, że rozmiary dźwigni zmiany biegów są poza skalą.
Drążek zostanie wymieniony. Reszta zostaje.
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2013, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Ferrari 250 Testa Rossa 1:24 Hasegawa

Postprzez Coppercat » środa, 22 marca 2017, 22:44

Aktualny stan prac nad silnikiem:
- zamontowane magneto (opaski ze śrubami),
- podłączone przewody olejowe do głowicy (silnik dry sump),
- zamontowany rozrusznik z okablowaniem,
- podłączona listwa paliwowa do zespołu gaźników,
- spięte dźwigienki przepustnic zespołu gaźników.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

cdn
Ostatnio edytowano niedziela, 10 lutego 2019, 22:33 przez Coppercat, łącznie edytowano 2 razy
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2013, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa

Następna strona

Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości