Ferrari 250 GTO 1:24

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Ferrari 250 GTO 1:24

Postprzez PawełMT » niedziela, 26 listopada 2017, 13:59

Wytnij otwór w masce :twisted: Żartuję ;o) Bardzo fajnie to wszystko wygląda ;o)
Avatar użytkownika
PawełMT
 
Posty: 256
Dołączył(a): niedziela, 1 lipca 2012, 02:02
Lokalizacja: Warszawa

Reklama

Re: Ferrari 250 GTO 1:24

Postprzez wuen » niedziela, 26 listopada 2017, 17:57

1. obniżenie mocowania silnika
2. potraktowanie modelowej maski jako kopyta do wykonania maski z cienkiej blaszki, najlepiej miedzianej grubości ok. 0.2 mm
- odlew silikonowy
- do silikonu żywica albo gips np. alabastrowy (dentystyczny - bardzo twardy)
na tak otrzymany kopycie można młotkować podgrzaną blaszkę (podgrzaną dla uplastycznienia) bo gips nie odkształci się od temperatury
Taką mam koncepcję ;)
człowiek bez pasji to producent g...
Avatar użytkownika
wuen
 
Posty: 2400
Dołączył(a): sobota, 20 października 2007, 07:44
Lokalizacja: okolice Halinowa ok. 25 km od Wawy

Re: Ferrari 250 GTO 1:24

Postprzez Coppercat » poniedziałek, 27 listopada 2017, 02:22

Dzięki wielkie Waldku za rady.
Jeżeli będzie taka potrzeba skorzystam z nich oczywiście.
Okazało się, że po zamontowaniu chłodnicy rama została wygięta w dół. Poprawiało to sytuację, ale na ile to zadziała - się okaże ....
Utknąłem w szykowaniu detali. Jak ogarnę ogrom pierdółek, pokażę efekt.
Dość mocno przerobiłem przednie zawieszenie. To, co proponuje Fujimi, to kompletna porażka.
Wycinam, dorabiam, przerabiam........
Cierpliwości :-)
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2013, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Ferrari 250 GTO 1:24

Postprzez Rafako » poniedziałek, 27 listopada 2017, 11:43

Coppercat napisał(a):A miało być tak pięknie i łatwo .....


Łatwo pewnie nie jest, ale pięknie jak najbardziej!
Pozdrawiam, Rafako !
Avatar użytkownika
Rafako
 
Posty: 227
Dołączył(a): wtorek, 26 lutego 2013, 18:29
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Ferrari 250 GTO 1:24

Postprzez Coppercat » poniedziałek, 27 listopada 2017, 12:00

Dłubię detale. Żmudna robota.
Cała przyjemność będzie przy składaniu tego do kupy.

Przednie zawieszenie. Piasty i hamulce:

Obrazek

Główne sprężyny. To co dało Fujimi nie bardzo mi pasowało, więc przerobiłem po swojemu:

Obrazek

Obrazek

Połączenie chłodnicy z silnikiem:

Obrazek

Siedzenia i deska rozdzielcza.
Wyciąłem mocowania siedzeń i dorobiłem stelaże z drutu.
Deska w trakcie przeróbek.

Obrazek

Obrazek

W podłodze kabiny zaślepiłem szczeliny mocowania siedzeń. Zniknęły też szpetne pasy z tylnej części wnętrza.

Obrazek

cdn
Ostatnio edytowano środa, 12 grudnia 2018, 01:43 przez Coppercat, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2013, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Ferrari 250 GTO 1:24

Postprzez Coppercat » piątek, 1 grudnia 2017, 11:09

Kolejna relacja z placu budowy...
Prace idą wielotorowo. Grzebię przy ramie i zawieszeniu, troszkę przy silniku i dopracowuję detale.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

cdn

P.S.
Pomocy:
Czy ktoś wie, gdzie w tym samochodzie jest pompa hamulcowa ????
Wydaje mi się, że jest pod nogami kierowcy (pod podłogą), ale nie jestem pewien.
Ostatnio edytowano środa, 12 grudnia 2018, 01:44 przez Coppercat, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2013, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Ferrari 250 GTO 1:24

Postprzez waldesky » sobota, 2 grudnia 2017, 20:22

z tego rysunku wynika, że pod podłogą
https://haynes.com/en-gb/microsites/des ... by1200.jpg
Obrazek
"Too old to rock'n'roll, too young to die..."
Avatar użytkownika
waldesky
 
Posty: 105
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 19:11
Lokalizacja: Kalisz

Re: Ferrari 250 GTO 1:24

Postprzez Coppercat » niedziela, 3 grudnia 2017, 18:36

Dzięki waldesky za podpowiedź. Tak myślałem.

Dłubaniny ciąg dalszy.
Zrobiłem stelaże do siedzeń. I mocowanie do podłogi.

Obrazek

Szykuję ostatnie drobiazgi do silnika. Rozrusznika Fujimi wcale nie przewidziało. Trzeba było dorobić.
Amortyzatory oczywiście do modyfikacji (na fotce materiały potrzebne do przeróbki).
Cewki zapłonowe, lewarek i wypełniony od spodu jeden z wlotów powietrza.

Obrazek

Wmontowałem akumulator i przymierzyłem, czy się to mieści w komorze silnika.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przymiarka z siedzeniami, gaśnicą i lewarkiem.

Obrazek

Na koniec rzut oka na deskę rozdzielczą (bez zegarów narazie).

Obrazek

cdn
Ostatnio edytowano środa, 12 grudnia 2018, 01:45 przez Coppercat, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2013, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Ferrari 250 GTO 1:24

Postprzez piotr dmitruk » niedziela, 3 grudnia 2017, 18:54

Lepsze oświetlenie i od razu lepsze zdjęcia
Bardzo fajne szczegóły
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 9933
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Ferrari 250 GTO 1:24

Postprzez BCI Batou » niedziela, 3 grudnia 2017, 22:48

Do tej pory po cichu obserwowałem i podziwiałem, ale teraz jedna rzecz "sprowokowała" mnie do napisania - pokrycie foteli. Moim zdaniem jakoś tak dziwnie wyglądają i nie pasują tu. Ale to tylko moje zdanie, a może to i kwestia zdjęć... Tak czy inaczej będę tu dalej zaglądał, więc działaj, działaj. :)
BCI Batou
 
Posty: 80
Dołączył(a): wtorek, 20 listopada 2012, 15:23

Re: Ferrari 250 GTO 1:24

Postprzez Coppercat » wtorek, 12 grudnia 2017, 12:46

Fotki z placu boju.
Kasta dostała podkładem po raz pierwszy. Oczywiście wyszło milion baboli - do poprawy (pewnie nie skończy się na jednym razie).

Obrazek

Obrazek

Rzut oka na przednie zawieszenie:

Obrazek

Zagospodarowałem półkę za siedzeniami. Firmowa skórzana walizka ;-)

Obrazek

Obrazek

Ścianka grodziowa z osprzętem. Dorobiłem zbiorniczki i siłowniki układu hamulcowego. Cewki zapłonowe gotowe do połączenia z rozdzielaczami.

Obrazek

Obrazek

Silnik i zbiornik paliwa:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

cdn.
Ostatnio edytowano środa, 12 grudnia 2018, 01:47 przez Coppercat, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2013, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Ferrari 250 GTO 1:24

Postprzez Coppercat » piątek, 15 grudnia 2017, 18:09

Dzisiaj przymiarka ramy do nadwozia.
Mam mieszane uczucia, ale oceńcie sami.
Przy okazji zdałem sobie sprawę, ile jeszcze dłubania przede mną :-(
Wysoko ta poprzeczka .....
Na własne życzenie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

cdn.
Ostatnio edytowano środa, 12 grudnia 2018, 01:48 przez Coppercat, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2013, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Ferrari 250 GTO 1:24

Postprzez Coppercat » czwartek, 21 grudnia 2017, 12:46

Nadejszła wiekopomna chwila połączenia wanny z ramą ;-)
Połączyłem przewody WN z cewkami zapłonowymi.
Założyłem cięgno sterowania położeniem przepustnic.
Podłączyłem (roboczo - bez kleju) ostatni przewód paliwowy (ten żółty w kierunku kabiny).
Ułożyłem kabelki zasilania oświetlenia zegarów na desce rozdzielczej.
Dorobiłem pasy bezpieczeństwa, obrotomierz na tunelu środkowym, dźwignię hamulca ręcznego itp.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Test oświetlenia zegarów:

Obrazek

Obrazek

Amorki się robią:

Obrazek
Ostatnio edytowano środa, 12 grudnia 2018, 01:49 przez Coppercat, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2013, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Ferrari 250 GTO 1:24

Postprzez wuen » piątek, 22 grudnia 2017, 21:43

amorki sprawiają wrażenie zalanych farbą...
człowiek bez pasji to producent g...
Avatar użytkownika
wuen
 
Posty: 2400
Dołączył(a): sobota, 20 października 2007, 07:44
Lokalizacja: okolice Halinowa ok. 25 km od Wawy

Re: Ferrari 250 GTO 1:24

Postprzez Coppercat » sobota, 23 grudnia 2017, 10:42

wuen napisał(a):amorki sprawiają wrażenie zalanych farbą...


Troszkę racji w tym jest, ale głównie to kwestia słabej fotki (robiona z większej odległości, a potem kadrowana).
Postaram się pokazać amortyzatory po zamontowaniu do modelu.

Mały progres:
- położyłem przewody hamulcowe,
- zamontowałem tylne amortyzatory,
- wkleiłem boki komory silnika.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

cdn.
Ostatnio edytowano środa, 12 grudnia 2018, 01:51 przez Coppercat, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2013, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości