Strona 2 z 4

Re: Ferrari 250 GTO 1:24

PostNapisane: niedziela, 26 listopada 2017, 14:59
przez PawełMT
Wytnij otwór w masce :twisted: Żartuję ;o) Bardzo fajnie to wszystko wygląda ;o)

Re: Ferrari 250 GTO 1:24

PostNapisane: niedziela, 26 listopada 2017, 18:57
przez wuen
1. obniżenie mocowania silnika
2. potraktowanie modelowej maski jako kopyta do wykonania maski z cienkiej blaszki, najlepiej miedzianej grubości ok. 0.2 mm
- odlew silikonowy
- do silikonu żywica albo gips np. alabastrowy (dentystyczny - bardzo twardy)
na tak otrzymany kopycie można młotkować podgrzaną blaszkę (podgrzaną dla uplastycznienia) bo gips nie odkształci się od temperatury
Taką mam koncepcję ;)

Re: Ferrari 250 GTO 1:24

PostNapisane: poniedziałek, 27 listopada 2017, 03:22
przez Coppercat
Dzięki wielkie Waldku za rady.
Jeżeli będzie taka potrzeba skorzystam z nich oczywiście.
Okazało się, że po zamontowaniu chłodnicy rama została wygięta w dół. Poprawiało to sytuację, ale na ile to zadziała - się okaże ....
Utknąłem w szykowaniu detali. Jak ogarnę ogrom pierdółek, pokażę efekt.
Dość mocno przerobiłem przednie zawieszenie. To, co proponuje Fujimi, to kompletna porażka.
Wycinam, dorabiam, przerabiam........
Cierpliwości :-)

Re: Ferrari 250 GTO 1:24

PostNapisane: poniedziałek, 27 listopada 2017, 12:43
przez Rafako
Coppercat napisał(a):A miało być tak pięknie i łatwo .....


Łatwo pewnie nie jest, ale pięknie jak najbardziej!

Re: Ferrari 250 GTO 1:24

PostNapisane: poniedziałek, 27 listopada 2017, 13:00
przez Coppercat
Dłubię detale. Żmudna robota.
Cała przyjemność będzie przy składaniu tego do kupy.

Przednie zawieszenie. Piasty i hamulce:

Obrazek

Główne sprężyny. To co dało Fujimi nie bardzo mi pasowało, więc przerobiłem po swojemu:

Obrazek

Obrazek

Połączenie chłodnicy z silnikiem:

Obrazek

Siedzenia i deska rozdzielcza.
Wyciąłem mocowania siedzeń i dorobiłem stelaże z drutu.
Deska w trakcie przeróbek.

Obrazek

Obrazek

W podłodze kabiny zaślepiłem szczeliny mocowania siedzeń. Zniknęły też szpetne pasy z tylnej części wnętrza.

Obrazek

cdn

Re: Ferrari 250 GTO 1:24

PostNapisane: piątek, 1 grudnia 2017, 12:09
przez Coppercat
Kolejna relacja z placu budowy...
Prace idą wielotorowo. Grzebię przy ramie i zawieszeniu, troszkę przy silniku i dopracowuję detale.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

cdn

P.S.
Pomocy:
Czy ktoś wie, gdzie w tym samochodzie jest pompa hamulcowa ????
Wydaje mi się, że jest pod nogami kierowcy (pod podłogą), ale nie jestem pewien.

Re: Ferrari 250 GTO 1:24

PostNapisane: sobota, 2 grudnia 2017, 21:22
przez waldesky
z tego rysunku wynika, że pod podłogą
https://haynes.com/en-gb/microsites/des ... by1200.jpg

Re: Ferrari 250 GTO 1:24

PostNapisane: niedziela, 3 grudnia 2017, 19:36
przez Coppercat
Dzięki waldesky za podpowiedź. Tak myślałem.

Dłubaniny ciąg dalszy.
Zrobiłem stelaże do siedzeń. I mocowanie do podłogi.

Obrazek

Szykuję ostatnie drobiazgi do silnika. Rozrusznika Fujimi wcale nie przewidziało. Trzeba było dorobić.
Amortyzatory oczywiście do modyfikacji (na fotce materiały potrzebne do przeróbki).
Cewki zapłonowe, lewarek i wypełniony od spodu jeden z wlotów powietrza.

Obrazek

Wmontowałem akumulator i przymierzyłem, czy się to mieści w komorze silnika.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przymiarka z siedzeniami, gaśnicą i lewarkiem.

Obrazek

Na koniec rzut oka na deskę rozdzielczą (bez zegarów narazie).

Obrazek

cdn

Re: Ferrari 250 GTO 1:24

PostNapisane: niedziela, 3 grudnia 2017, 19:54
przez piotr dmitruk
Lepsze oświetlenie i od razu lepsze zdjęcia
Bardzo fajne szczegóły

Re: Ferrari 250 GTO 1:24

PostNapisane: niedziela, 3 grudnia 2017, 23:48
przez BCI Batou
Do tej pory po cichu obserwowałem i podziwiałem, ale teraz jedna rzecz "sprowokowała" mnie do napisania - pokrycie foteli. Moim zdaniem jakoś tak dziwnie wyglądają i nie pasują tu. Ale to tylko moje zdanie, a może to i kwestia zdjęć... Tak czy inaczej będę tu dalej zaglądał, więc działaj, działaj. :)

Re: Ferrari 250 GTO 1:24

PostNapisane: wtorek, 12 grudnia 2017, 13:46
przez Coppercat
Fotki z placu boju.
Kasta dostała podkładem po raz pierwszy. Oczywiście wyszło milion baboli - do poprawy (pewnie nie skończy się na jednym razie).

Obrazek

Obrazek

Rzut oka na przednie zawieszenie:

Obrazek

Zagospodarowałem półkę za siedzeniami. Firmowa skórzana walizka ;-)

Obrazek

Obrazek

Ścianka grodziowa z osprzętem. Dorobiłem zbiorniczki i siłowniki układu hamulcowego. Cewki zapłonowe gotowe do połączenia z rozdzielaczami.

Obrazek

Obrazek

Silnik i zbiornik paliwa:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

cdn.

Re: Ferrari 250 GTO 1:24

PostNapisane: piątek, 15 grudnia 2017, 19:09
przez Coppercat
Dzisiaj przymiarka ramy do nadwozia.
Mam mieszane uczucia, ale oceńcie sami.
Przy okazji zdałem sobie sprawę, ile jeszcze dłubania przede mną :-(
Wysoko ta poprzeczka .....
Na własne życzenie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

cdn.

Re: Ferrari 250 GTO 1:24

PostNapisane: czwartek, 21 grudnia 2017, 13:46
przez Coppercat
Nadejszła wiekopomna chwila połączenia wanny z ramą ;-)
Połączyłem przewody WN z cewkami zapłonowymi.
Założyłem cięgno sterowania położeniem przepustnic.
Podłączyłem (roboczo - bez kleju) ostatni przewód paliwowy (ten żółty w kierunku kabiny).
Ułożyłem kabelki zasilania oświetlenia zegarów na desce rozdzielczej.
Dorobiłem pasy bezpieczeństwa, obrotomierz na tunelu środkowym, dźwignię hamulca ręcznego itp.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Test oświetlenia zegarów:

Obrazek

Obrazek

Amorki się robią:

Obrazek

Re: Ferrari 250 GTO 1:24

PostNapisane: piątek, 22 grudnia 2017, 22:43
przez wuen
amorki sprawiają wrażenie zalanych farbą...

Re: Ferrari 250 GTO 1:24

PostNapisane: sobota, 23 grudnia 2017, 11:42
przez Coppercat
wuen napisał(a):amorki sprawiają wrażenie zalanych farbą...


Troszkę racji w tym jest, ale głównie to kwestia słabej fotki (robiona z większej odległości, a potem kadrowana).
Postaram się pokazać amortyzatory po zamontowaniu do modelu.

Mały progres:
- położyłem przewody hamulcowe,
- zamontowałem tylne amortyzatory,
- wkleiłem boki komory silnika.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

cdn.