Oto galeria mojej wariacji na temat niezniszczalnego skuterka, motorynki pod tytułem Honda Super Cub.
Tak jak wiecie z warsztatu wzorowałem się na sztuce przerobionej gdzieś na Tajwanie jednak dysponowałem tylko pięcioma fotkami i niestety wszystkie zostały zrobione tylko z prawej strony motorka tak wiec nie jest to wierna kopia.
Co przerobiłem?
Chyba łatwiej wymienić co nie zostało tknięte, na ale dobra spróbuję:
- rama - została oczyszczona, usunięte zostało dodatkowe mocowanie silnika, wycięte zostały boczne pojemniki znajdujące się pod siedzeniem, zmienione zostało mocowanie siedzenia (jest niżej) i lekko został przeprofilowany kształt ramy pod siedzeniem, wycięta została osłona łańcucha oraz kolek oleju na silniku, skrócony został tylny błotnik, sunięte zostały wszystkie plastikowe śruby i nakrętki, zmieniony wlew paliwa do zbiornika paliwa, dorobione wzmocnienia ramy przy główce ramy;
- silnik - usunięte zostały wszystkie plastikowe nakrętki i śruby, dorobiona została świeca oraz przewód olejowy wraz z przyłączami,
- gaźnik - został zmodyfikowany o "trąbkę" przy gaźniku, dodane zostały mocowania do przewodów oraz metalowe śruby i nakrętki mocujące gaźnik do silnika;
- przedni widelec - został oszlifowany i zmieniony został jego sposób mocowania do ramy, usunięte zostały wszystkie plastikowe śruby i nakrętki, dorobiona wewnętrzna część widelca oraz imitacje spawów;
- tylny wahacz - został odcięty od ramy i przerobiony na skręcany, dorobione zostały wewnętrzne części ramion wahacza, amortyzatory zostały skrócone i zostały odcięte plastikowe śruby a mocowanie zostało zmienione na dokręcane na śrubki i nakrętki w odpowiedniej skali;
- koła - wycięte zostały "pudełkowe" szprychy i zastosowane zostały dedykowane do tego modelu blaszki fototrawione imitujące szprychy, dodane wentyle metalowe;
- hamulec tylny - wycięta plastikowa linka hamulca zastąpiona cieńszym pręcikiem stalowym, dorobiony został odbój dźwigni hamulca oraz sprężynka;
- kopka startera - zmieniony sposób mocowania i osadzenie;
to są te rzeczy które przerobiłem z wykorzystaniem elementów z pudełka a teraz to co dorobiłem sam:
- siedzenie - wykonane z blaszki mosiężnej, masy Magic Sculp i drucika cynowego;
- wskaźnik paliwa - wykonany z polutowanych rurek i drucików mosiężnych oraz przeźroczystej rurki plastikowej;
- napęd - wykonana na zamówienie zębatka (Macio, ukłony!), łańcuch zaadoptowany z innego modelu i dostosowany do zębatki;
- wydech - wykonany od podstaw z kombinacji rurki mosiężnej oraz pręcików polistyrenowych, mocowanie wydechu dorobione z przylutowanej blaszki mosiężnej, całość przykręcana do ramy przy pomocy stalowej śrubki i nakrętki ;
- stopka - wykonana z rurek, pręcików i blachy mosiężnej z zastosowaniem sprężynki stalowej (dzięki Waldek!) z zestawu do spinania wydechów, skręcana śrubkami i nakrętkami mosiężnymi;
- pokrywy pod siedzeniem - wykonane w całości z polistyrenu;
- kierownica - wygięta z pręta mosiężnego, mocowanie zlutowane z rurek mosiężnych całość dokręcana do blaszki z alpaki całość dokręcana do widelca śrubą wykonaną z druta mosiężnego i blaszki mosiężnej, gwint wykonany mikro narzynką i gwintownikiem;
- przednia lampa - wykona z "pstryczka" od długopisu, odbłyśnik i szybka z zestawu, mocowanie lampy wykonane z blaszki mosiężnej;
- korek wlewu paliwa - wykonany z pręcików polistyrenowych, element dekoracyjny na korku odlany z żywicy na wzór końcówki do przykręcania śrub z łbem torx;
- korek oleju
- wykonany z okrągłego pręcika polistyrenowego oraz kawałeczka arkuszu polistyrenu;
- mocowanie kół przerobione na skręcane na śruby wykonane z drutu i blaszki mosiężnej, gwintowanie mikro narzynką i gwintownikiem, nakrętki wycięte z polistyrenowego okrągłego pręta (Macio, ukłony!).
Ponad dodane śrubki i nakrętki metalowe, wężyki i kabelki.
Całość malowana farbkami takich producentów jak Gaia, Gunze rodzaj C, Gunze Super Metallic, Alclad, Tamiya, Model Master.
Być może o czym zapomniałem to pewnie jest w warsztacie
viewtopic.php?f=21&t=15877.
Jest kilka baboli których jestem świadom ale zostawię je dla tych co lubią je wyszukiwać