Luksusowe samochody Tatra T-87 produkowane były w czeskich zakładach w Koprzywnicach od 1938r. Zaprojektowane przez inżyniera Hansa Ledvinkę, charakteryzowały się silnikiem w układzie V umieszczonym z tyłu, niskim współczynnikiem oporu aerodynamicznego Cx= 0,21, obecnością "płetwy grzbietowej" i trzeciego reflektora. Były ulubionymi samochodami oficerów niemieckich, a później także i alianckich. Na bazie tego modelu zbudowano mniejszy T-97, którego rozwiązania skopiował Ferdinand Porsche do swojego "Garbusa". Kradzież praw patentowych potwierdził w 1961r. sąd, który nakazał wypłatę koncernowi Tatra 3 mln. marek.
Model czeskiej firmy Attack Hobby kits jest bardzo dobrze spasowany, nawet oszklenie wchodzi na swoje miejsce bez docinania, jedynie przegrodę silnikową należało dopasować. Pogłębiłem też linie podziałowe. Dorobiłem od podstaw z drutu zderzaki, ponieważ zestawowe łamały się w momencie odcinania od ramki, a także rurę wydechową z igły. Brakowało też klaksonu, rączek do otwierania pokryw i świateł tylnych. Wycieraczkę dobrałem z zestawu fototrawionego z innego modelu. Malowany farbą Humbrola i Alcladem Chrome. Można wybrać dwie wersje pudełkowe malowania- obie wojskowe: RAF i niemieckie, ja jednak wolałem klasyczną limuzynę. Kalkomanie bardzo dobre.
A oto i fotki:
I dwa zdjęcia z odnośnikami co do rozmiarów: