Ferrari F10 Alonso z GP Bahrajnu 2010 (Revell 1/24)

Właśnie skończyłeś model, chciałbyś go zaprezentować - poddaj go tutaj surowej krytyce Użytkowników.

Ferrari F10 Alonso z GP Bahrajnu 2010 (Revell 1/24)

Postprzez RAV » niedziela, 22 września 2013, 17:47

Bolid w postaci z Grand Prix Bahrajnu - pierwszego wyścigu w sezonie 2010 (14 marca). Dla Fernando Alonso był to pierwszy wyścig w barwach Ferrari. Zakończył go na 1. miejscu, a jego partner Felipe Massa był drugi.

Jest to mój pierwszy bolid F1 w skali 1/24. Wcześniej zrobiłem cztery Hellery 1/43, ale to zupełnie inna bajka... Zmodyfikowałem nieco sposób składania, dzięki czemu mogłem najpierw zmontować i pomalować nadwozie, a potem dodać do niego przednie zawieszenie (instrukcja zalecała odwrotną kolejność). Spore problemu miałem z gumowymi oponami, z których jedna była jakby "spuchnięta" i szersza od felgi, zaś wszystkie miały nierówności spowodowane niedokładnym wypełnieniem formy.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam
RAV
Obrazek
Avatar użytkownika
RAV
 
Posty: 3298
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 22:58
Lokalizacja: Wrocław

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Ferrari F10 Alonso z GP Bahrajnu 2010 (Revell 1/24)

Postprzez Ostach » poniedziałek, 23 września 2013, 22:35

Śliczny :)
"Mr. Spock, the women on your planet are logical. That's the only planet in the galaxy that can make that claim."
Avatar użytkownika
Ostach
 
Posty: 1161
Dołączył(a): poniedziałek, 8 grudnia 2008, 01:19
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ferrari F10 Alonso z GP Bahrajnu 2010 (Revell 1/24)

Postprzez pawel700 » środa, 25 września 2013, 17:14

Czysto, starannie, piękny lakier. Ogólnie bardzo dobre wrażenie. I zdjęcia też ładne.
Opony czymś były oklejane po obwodzie ? Nie wiem jak bardzo były źle odlane, ale może szlifowanie na mini-szlifierce by coś pomogło.
Co do zgodności z oryginałem, nie wypowiem się, bo się nie znam. Czytałem tylko, że revell sporo błędów narobił w swoich modelach F1... zwłaszcza w elementach aerodynamicznych.
pawel700
 
Posty: 363
Dołączył(a): wtorek, 29 listopada 2011, 19:52
Lokalizacja: Kielce

Re: Ferrari F10 Alonso z GP Bahrajnu 2010 (Revell 1/24)

Postprzez piotr dmitruk » środa, 25 września 2013, 22:15

Podoba mi się!
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 9933
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Ferrari F10 Alonso z GP Bahrajnu 2010 (Revell 1/24)

Postprzez RAV » środa, 25 września 2013, 22:47

pawel700 napisał(a):Czysto, starannie, piękny lakier. Ogólnie bardzo dobre wrażenie. I zdjęcia też ładne.

Przesadzacie wszyscy, ale dziękuję bardzo. ;o)

pawel700 napisał(a):Opony czymś były oklejane po obwodzie ? Nie wiem jak bardzo były źle odlane, ale może szlifowanie na mini-szlifierce by coś pomogło.

W sensie, że na "bieżniku"? Nie. Wszystkie naklejone elementy dokładnie widać. Wcześniej musiałem oszlifować powierzchnię, żeby pozbyć się farfocli z krawędzi. Szlifowanie gumy nie jest zbyt wdzięcznym zajęciem, ale z grubsza się udało. Potem próbowałem jakoś spłaszczyć jedną tylną oponę, żeby zniwelować jej nadmierną szerokość - po włożeniu felgi była ona o ok. 2 mm za krótka. Pozostałe opony pasowały do felg całkiem dobrze. Przez ok. 10 minut pod naciskiem moczyłem oponę we wrzątku, ale niewiele to dało. Ostatecznie tę niewydarzoną oponę przykleiłem do felgi na klej cyjanoakrylowy - mam nadzieję, że nie zacznie odłazić po jakimś czasie. Musiałem też opony pomalować, bo wlewające się do formy strugi płynnej gumy utworzyły linie tam, gdzie się spotkały, widać było też wgłębienia na bocznych ścianach opon. Paskudztwo. Przy zakładaniu opon na felgi na felgi farba popękała... A może lepiej było wypastować je pastą do butów? Mam nadzieję, że nie będę musiał więcej rozważać takich dylematów. Brzydsza strona każdej opony znalazła się od strony bolidu, żeby te paskudztwa mniej rzucały się w oczy. Tym niemniej koła nie są przeznaczone do bliższego przyglądania się. ;o)

pawel700 napisał(a):Co do zgodności z oryginałem, nie wypowiem się, bo się nie znam. Czytałem tylko, że revell sporo błędów narobił w swoich modelach F1... zwłaszcza w elementach aerodynamicznych.

Konstrukcja bolidów F1 to pole minowe i należy po nim chodzić bardzo ostrożnie. O ile wiem, Revell niektóre swoje zestawy robił na podstawie pierwszej publicznej prezentacji bolidu, który na wyścigach wyglądał już nieco inaczej (np. BMW Sauber). A w sezonie to już trudno nadążyć za zmianami... Ekipy potrafią mieć po kilka rodzajów skrzydeł na jeden wyścig, a między kolejnymi Grand Prix jeszcze bardziej popuszczają wodze radosnej twórczości.

Jednak w przypadku F10 Revell chyba się postarał. Na prezentacji i testach przed sezonem bolid nie miał jeszcze "płetwy rekina", która pierwszy raz pojawiła się w Bahrajnie (wyścig 14 marca). Generalnie nie zauważyłem odstępstw modelu od tego, jak wyglądał F10 w pierwszym wyścigu. Był to jeden z powodów, dlaczego wybrałem akurat tę wersję (drugim był sukces Alonso w debiucie w Ferrari). Inne możliwości to GP Hiszpanii, Niemiec i Turcji.

W Hiszpanii (9 maja) w płetwie był zamontowany system nadmuchu na tylne skrzydło (wynalazek McLarena, zwany Kanałem F), a lusterka zamiast do bocznych kierownic strug były zamontowane do monokoku. Revell zapewnia stosowne części plastikowe i elementy kalkomanii (m.in. biała ramka w miejsce "kodu paskowego").

Kolejny wariant jest z GP Turcji (30 maja), z okolicznościowym malowaniem na 800-tny wyścig Ferrari. Konstrukcja podobna jak w Hiszpanii. Zauważyłem mały spojlerek nad skrzynią biegów, którego nie ma w zestawie. Dwie z trzech szczelin przed wydechem zostały przedłużone nieco w dół.

Ostatnia wersja to bolid z GP Niemiec ("Fernando is faster than you", 25 czerwca) - podobny do "hiszpańskiego", ale bez białej ramki (instrukcja uwzględnia tę zmianę, ale łatwo to przeoczyć - schemat malowania jest wspólny z hiszpańskim, trzeba uważać na opis). Revell jednak przeoczył dwie inne widoczne zmiany:
1. Przeniesienie wydechów niżej, w związku z czym trzeba przerobić górną powierzchnię bocznej części nadwozia na gładko i zrobić te wydechy tuż nad płytą podłogową. Jeśli dobrze widzę, przerobiona jest cała tylna część osłon silnika;
2. Dodanie kolejnej powierzchni na przednim skrzydle. Nie wiem, czy umieszczone tam logo Santandera nie powinno być mniejsze w związku z tym.

W ciągu sezonu zmieniał się też m.in. dyfuzor, ale Revell oferuje tylko jeden jego rodzaj. Pewnie były też inne zmiany, ale wykrycie ich wymagałoby długiego ślęczenia nad zdjęciami. Ja to lubię...
Pozdrawiam
RAV
Obrazek
Avatar użytkownika
RAV
 
Posty: 3298
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 22:58
Lokalizacja: Wrocław

Re: Ferrari F10 Alonso z GP Bahrajnu 2010 (Revell 1/24)

Postprzez PiterATS » czwartek, 26 września 2013, 10:11

Trzeba też pamiętać o kanale F. Równolegle z jego wprowadzeniem zmienił się dość mocno podział paneli nadwozia w części silnikowej, pojawiły się też bąble na nadwoziu, tuż nad skrzynią biegów. No i trzeba też uzupełnić kokpit o wlot powietrza do kanału F, zatykany ręką. Ogólnie jest trochę przeróbek na GP Turcji i Niemiec. Bardzo ładny model, mój na razie czeka na malowanie i nowe kalki. Relacja z jego budowy gdzieś zarosła kurzem, tu na forum :)
Avatar użytkownika
PiterATS
 
Posty: 788
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 15:01
Lokalizacja: Wrocław

Re: Ferrari F10 Alonso z GP Bahrajnu 2010 (Revell 1/24)

Postprzez RAV » czwartek, 26 września 2013, 11:29

PiterATS napisał(a):mój na razie czeka na malowanie i nowe kalki. Relacja z jego budowy gdzieś zarosła kurzem, tu na forum :)

Znalazłem - bardzo fachowe podejście. Szkoda, że utknąłeś, bo wartoby tę pracę ukoronować galerią i zacząć następną...

Masz jakieś w miarę uporządkowane kwity na przeróbkę revellowskiego BMW Saubera na pojazd Kubicy? Ja się wstępnie napiąłem na Monzę 2006, ale tam są całe skrzydła do przerobienia, a podchodzenie do tego z zaledwie kilkoma zdjęciami jest ryzykowne.
Pozdrawiam
RAV
Obrazek
Avatar użytkownika
RAV
 
Posty: 3298
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 22:58
Lokalizacja: Wrocław

Re: Ferrari F10 Alonso z GP Bahrajnu 2010 (Revell 1/24)

Postprzez PiterATS » czwartek, 26 września 2013, 22:40

No niestety utknąłem, lakier pogryzł mi się z bazą i wszystko poszło do mycia. Muszę teraz skombinować kalki. A może mógłbyś mnie poratować kalkami, jakie Ci zostały z budowy tego modelu? ;o)
Co do bolidu Kubicy, to nie mam na to ani jednego kwitu, bo nie posiadam na tę chwilę modelu BMW Revella, więc jakoś się specjalnie tym nie interesowałem.
Avatar użytkownika
PiterATS
 
Posty: 788
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 15:01
Lokalizacja: Wrocław

Re: Ferrari F10 Alonso z GP Bahrajnu 2010 (Revell 1/24)

Postprzez RAV » czwartek, 26 września 2013, 22:50

Kalki mogę podesłać, chociaż jak się domyślasz, niewiele tego zostało. Podeślij mi szybko adres, jutro akurat wybieram się na pocztę.
Pozdrawiam
RAV
Obrazek
Avatar użytkownika
RAV
 
Posty: 3298
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 22:58
Lokalizacja: Wrocław

Re: Ferrari F10 Alonso z GP Bahrajnu 2010 (Revell 1/24)

Postprzez PiterATS » czwartek, 26 września 2013, 23:40

Zawsze się przydadzą, wielkie dzięki :D Adres wysłałem na PW :)
Avatar użytkownika
PiterATS
 
Posty: 788
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 15:01
Lokalizacja: Wrocław


Powrót do Pojazdy cywilne - galeria ukończonych modeli

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości