[Aeronautica Italiana] Macchi MC.200 Saetta - (Italeri 1:48)

[Aeronautica Italiana] Macchi MC.200 Saetta - (Italeri 1:48)

Postprzez Ajak » środa, 30 października 2013, 15:49

W projekcie brakuje "Strzały" jednego z moich ulubionych samolotów, zatem kolej na mnie, może coś skończę i pokaże w końcu :mrgreen:

Model Italeri, wg mojej wiedzy najlepszy (tamiya to to samo), jeden z dwóch aktualnie sprzedawanych zestawów, przedstawia model późniejszych, środkowo-końcowych serii (jak narazie mój reserch pokazuje że od 6. w górę) pozwalający na wykonanie samolotu z okolicy 1941r.
Obrazek

Mam zamiar wykonać go raczej z pudła z niewielką waloryzacją, na pewno bez dodatkowych żywic i blach - jedna PE jest w zestawie. Chciałbym zmierzyć się z przepięknymi włoskimi kamo, więc chcę jak najszybciej dotrzeć do tego etapu :lol:
Avatar użytkownika
Ajak
 
Posty: 266
Dołączył(a): poniedziałek, 18 października 2010, 13:44
Lokalizacja: EPMO

Reklama

Re: [Aeronautica Italiana] Macchi MC.200 Saetta - (Italeri 1:48)

Postprzez MIRO » środa, 30 października 2013, 23:28

Ajak napisał(a):Chciałbym zmierzyć się z przepięknymi włoskimi kamo, więc chcę jak najszybciej dotrzeć do tego etapu :lol:


No to czekam z niecierpliwością.
Pozdrawiam
Mirek
Путiн хуйло!
Avatar użytkownika
MIRO
 
Posty: 1742
Dołączył(a): piątek, 21 listopada 2008, 09:36
Lokalizacja: Opole

Re: [Aeronautica Italiana] Macchi MC.200 Saetta - (Italeri 1:48)

Postprzez Ajak » czwartek, 31 października 2013, 15:29

No to jest już "coś" do pokazania. Kabina i tak nie do końca odpowiada oryginałowi więc pozwoliłem sobie na małe s-f w kolorkach urządzeń. Nie jest też łatwo znaleźć odpowiednik dokładny Verde Anticorosione do wnętrza, poszedłem w stronę kaczego jaja, może trochę za jasny. I może trochę za dużo łosia sami oceńcie.
Obrazek
Ostatnio edytowano sobota, 2 listopada 2013, 06:57 przez Ajak, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Ajak
 
Posty: 266
Dołączył(a): poniedziałek, 18 października 2010, 13:44
Lokalizacja: EPMO

Re: [Aeronautica Italiana] Macchi MC.200 Saetta - (Italeri 1:48)

Postprzez macias13_84 » czwartek, 31 października 2013, 16:01

Za bardzo "rdzawny". Poszycie, konstrukcja wewnętrzna to z reguły aluminium i wszelakie stopy tegoż surowca, ciemniejszy byłby lepszym rozwiązaniem. Ale jak to mówią są gusta i guściki ważne aby tobie sprawiało przyjemność ;o)
Avatar użytkownika
macias13_84
 
Posty: 1700
Dołączył(a): czwartek, 26 kwietnia 2012, 10:59
Lokalizacja: Zabrze

Re: [Aeronautica Italiana] Macchi MC.200 Saetta - (Italeri 1:48)

Postprzez Jacek Bzunek » czwartek, 31 października 2013, 17:53

Ajak napisał(a):Nie jest też łatwo znaleźć odpowiednik dokładny Verde Anticorosione do wnętrza

FS34227 czyli np. Humbrol 120.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5875
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: [Aeronautica Italiana] Macchi MC.200 Saetta - (Italeri 1:48)

Postprzez Alex976 » czwartek, 31 października 2013, 17:56

Moim zdaniem kolor jest jednak niezbyt trafiony. A i dobranie odpowiedniego nie jest aż takie trudne.
To będą farby Tamiya XF-21 i XF-5 mieszane w stosunku 1:1.
A wash jest rzeczywiście zbyt rdzawy. Lepiej sprawdziłby się czarny ;o)

EDIT: Albo farba do wnętrza to po prostu Gunze C312 lub H312.
nie lubię pigwy i malin
Obrazek
Avatar użytkownika
Alex976
 
Posty: 1682
Dołączył(a): wtorek, 1 stycznia 2013, 18:08

Re: [Aeronautica Italiana] Macchi MC.200 Saetta - (Italeri 1:48)

Postprzez Ajak » czwartek, 31 października 2013, 18:09

Jacek Bzunek napisał(a):FS34227 czyli np. Humbrol 120.

Dzięki, wg moich źródeł to raczej FS 34272 i masz rację że nieźle udaje go Humbrol 120. Tylko z drugiej strony czy np to wygląda jak Humbrol 120 Obrazek
Ostatnio edytowano sobota, 2 listopada 2013, 06:51 przez Ajak, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Ajak
 
Posty: 266
Dołączył(a): poniedziałek, 18 października 2010, 13:44
Lokalizacja: EPMO

Re: [Aeronautica Italiana] Macchi MC.200 Saetta - (Italeri 1:48)

Postprzez Jacek Bzunek » czwartek, 31 października 2013, 18:20

Moje C.202 i C.205 malowałem H.120. Jak na mój gust po zamknięciu kabiny jest ok.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5875
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: [Aeronautica Italiana] Macchi MC.200 Saetta - (Italeri 1:48)

Postprzez MIRO » czwartek, 31 października 2013, 19:58

Spójrz TU. Ten wątek rozwieje choć część wątpliwości co do włoskich kolorów.
Pozdrawiam
Mirek
Путiн хуйло!
Avatar użytkownika
MIRO
 
Posty: 1742
Dołączył(a): piątek, 21 listopada 2008, 09:36
Lokalizacja: Opole

Re: [Aeronautica Italiana] Macchi MC.200 Saetta - (Italeri 1:48)

Postprzez Ajak » piątek, 1 listopada 2013, 08:17

MIRO napisał(a):Spójrz TU. Ten wątek rozwieje choć część wątpliwości co do włoskich kolorów.

Tak dzięki sporo przeglądałem ten wątek :D
Wiesz z czym mam problem? że różne źródła podają Verde Anticorrosione to zielony FS 34272 lub bardzo zbliżony FS 34227, któremu nieźle odpowiada dość ciemny Humbrol 120 czy Gunze C/H 312. Z tymże wg innych np tej tabelki którą zamieściłeś, albo zalinkowanej przeze mnie wyżej próbki ze stormo ten kolor to dużo jaśniejszy jasno-szaro-seledynowy FS 34558 który przybliżyłem sobie Vallejo 71.009 Duck Egg.

Znaleziony w sieci walkaround do końca nie pomaga bo w klapach widzę coś pośredniego do ww. ale we wnękach podwozia to już jakiś właściwie szary, lekko zazieleniony, na pewno jaśniejszy od Humbrol 120. Pewnie to echa muzealnej renowacji, czytałem że w pewnym okresie Verde Anticorossione zamalowywano szarym. Ot włoskie klimaty :mrgreen:

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Ajak
 
Posty: 266
Dołączył(a): poniedziałek, 18 października 2010, 13:44
Lokalizacja: EPMO

Re: [Aeronautica Italiana] Macchi MC.200 Saetta - (Italeri 1:48)

Postprzez Jacek Bzunek » piątek, 1 listopada 2013, 09:12

Zastanów się czy użytkowa farba antykorozyjna na samolotach, nawet tego typu, od różnych producentów musi mieć dokładnie ten sam odcień. Potem zastanów się jeszcze czy ta ewentualna różnica będzie widoczna w kabinie. Na koniec zastanów się jak się mają do tego wszystkiego zdjęcia współcześnie odrestaurowanych samolotów.
Ostatnio edytowano piątek, 1 listopada 2013, 09:14 przez Jacek Bzunek, łącznie edytowano 1 raz
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5875
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: [Aeronautica Italiana] Macchi MC.200 Saetta - (Italeri 1:48)

Postprzez Ajak » piątek, 1 listopada 2013, 09:43

Jacek Bzunek napisał(a):Zastanów się czy użytkowa farba antykorozyjna na samolotach, nawet tego typu, od różnych producentów musi mieć dokładnie ten sam odcień.

Bardzo ci dziękuje, zastanowiłem się odpowiedź brzmi NIE :D W mojej Macchi Verde Antirossione był z tej fabryki Obrazek
Dzięki też za podpowedź ws łosia, określenie "zbyt rdzawy" oddaje też to co mi w nim nie pasowało, spróbuję poprawić.
Avatar użytkownika
Ajak
 
Posty: 266
Dołączył(a): poniedziałek, 18 października 2010, 13:44
Lokalizacja: EPMO

Re: [Aeronautica Italiana] Macchi MC.200 Saetta - (Italeri 1:48)

Postprzez Ajak » czwartek, 7 listopada 2013, 10:33

Tyle udało mi się wymęczyć z zestawowego silnika. Jestem generalnie zadowolony poza imitacją śrub w pokrywach zaworów tych cylindrów które będą ewentualnie widoczne przez otwartą pokrywę. Trzeba było użyć cieńszego wiertła, igły albo w ogóle zostawić - a wy jak myślicie?
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Oryginał Obrazek
Avatar użytkownika
Ajak
 
Posty: 266
Dołączył(a): poniedziałek, 18 października 2010, 13:44
Lokalizacja: EPMO

Re: [Aeronautica Italiana] Macchi MC.200 Saetta - (Italeri 1:48)

Postprzez MIRO » czwartek, 7 listopada 2013, 14:33

Ajak napisał(a):Tyle udało mi się wymęczyć z zestawowego silnika. Jestem generalnie zadowolony poza imitacją śrub w pokrywach zaworów tych cylindrów które będą ewentualnie widoczne przez otwartą pokrywę. Trzeba było użyć cieńszego wiertła, igły albo w ogóle zostawić - a wy jak myślicie?


Wyszło fajnie. Jednak sam silnik nie jest na tyle urodziwy, żeby go dodatkowo eksponować przez otwarcie pokryw. Może więc zostaw je zamknięte?
Pozdrawiam
Mirek
Путiн хуйло!
Avatar użytkownika
MIRO
 
Posty: 1742
Dołączył(a): piątek, 21 listopada 2008, 09:36
Lokalizacja: Opole

Re: [Aeronautica Italiana] Macchi MC.200 Saetta - (Italeri 1:48)

Postprzez Ajak » czwartek, 7 listopada 2013, 21:59

MIRO napisał(a):Wyszło fajnie. Jednak sam silnik nie jest na tyle urodziwy, żeby go dodatkowo eksponować przez otwarcie pokryw. Może więc zostaw je zamknięte?

Dzięki za opinię, nie w głowie mi robienie 'anatomii' tej maszynki, jest w zestawie opcja że tak powiem niedoklejania jednej z bocznych osłon, zawsze jednak można ją założyć więc w sumie są 2 opcje w 1.
Avatar użytkownika
Ajak
 
Posty: 266
Dołączył(a): poniedziałek, 18 października 2010, 13:44
Lokalizacja: EPMO

Następna strona

Powrót do [GT] Aeronautica Italiana - Lotnictwo włoskie 1939-1945

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości