Curtiss P-40K Warhawk, Hasegawa, 1/48, standard

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Curtiss P-40K Warhawk, Hasegawa, 1/48, standard

Postprzez el Rozito » czwartek, 17 lutego 2011, 20:38

Witam Szanownych Kolegów 8-) .
Jako, że 40ka na karku się zbliża wielkimi krokami, postanowiłem dla oswojenia się z tą miłą ;o) liczbą wykonać jeszcze jednego ptaszka z tym numerem w nazwie. Chciałbym zrobić go w malowaniu pudełkowym i tu się pojawia pytanie do znawców tematu: Czy macie Panowie jakieś fotki potwierdzające wygląd samolotu zaproponowany przez Hase, bo ja mam tylko takie.
Obrazek
Obrazek
Widać tu numer na ogonie, turecką czapkę (jak ona się nazywała :? ), napis Savoy, trzy kropy i kreskę pod kolektorami wydechowymi. O ile kreskę i kropki da radę bez problemu namalować, to napis i czapę nie za bardzo (numer jeszcze :-/ ). I co? Jakieś inne kalkomanie i malowanie, czy może jakaś firma wypuściła poprawione (uzupełnione) kalkomanie?
Pozdrawiam, Michał.
Avatar użytkownika
el Rozito
 
Posty: 464
Dołączył(a): poniedziałek, 15 marca 2010, 18:42
Lokalizacja: Łódź

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Curtiss P-40K Warhawk, Hasegawa, 1/48, standard

Postprzez Jacek Bzunek » czwartek, 17 lutego 2011, 21:04

el Rozito napisał(a):Jako, że 40ka na karku się zbliża wielkimi krokami, postanowiłem dla oswojenia się z tą miłą ;o) liczbą wykonać jeszcze jednego ptaszka z tym numerem w nazwie.

Interesujące podejście-wychodzi że jestem za mlody na Lightninga. Zastanawiam się ile Kuba P. ma lat :lol: :?:

el Rozito napisał(a):I co? Jakieś inne kalkomanie i malowanie, czy może jakaś firma wypuściła poprawione (uzupełnione) kalkomanie?

Obrazek
http://www.montex-mask.com/html/supermask48_en.htm

Spróbuj tylko zapomnieć o przewodach hamulcowych :!:
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5875
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Curtiss P-40K Warhawk, Hasegawa, 1/48, standard

Postprzez RAV » czwartek, 17 lutego 2011, 21:17

Jacek Bzunek napisał(a):wychodzi że jestem za mlody na Lightninga.

O, a ja akurat powinienem się za niego brać... Właściwie to czemu by nie? Academka już trochę się naczekała...
Pozdrawiam
RAV
Obrazek
Avatar użytkownika
RAV
 
Posty: 3298
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 23:58
Lokalizacja: Wrocław

Re: Curtiss P-40K Warhawk, Hasegawa, 1/48, standard

Postprzez Rumcajs » piątek, 18 lutego 2011, 08:23

el Rozito napisał(a):(...) I co? Jakieś inne kalkomanie i malowanie, czy może jakaś firma wypuściła poprawione (uzupełnione) kalkomanie?


Z maskami Montexu niech kolega da sobie spokój - są błędne. Jedynym rozsądnym wyjściem jest zakup kalkomanii Barracuda Cals BC48007 z tym ciekawym malowaniem - są bardzo dobrze zaprojektowane i wykonane! http://barracudacals.com/proddetail.php?prod=BC48007
Pozdrawiam
Marcin Surzyn
Avatar użytkownika
Rumcajs
 
Posty: 166
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 18:22
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Curtiss P-40K Warhawk, Hasegawa, 1/48, standard

Postprzez Stratocaster » piątek, 18 lutego 2011, 09:53

Widzę Michał, że jesteś bezlitosny dla pozostałych uczestników konkursu. No mercy!
Stratocaster
 
Posty: 656
Dołączył(a): wtorek, 25 września 2007, 09:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Curtiss P-40K Warhawk, Hasegawa, 1/48, standard

Postprzez el Rozito » piątek, 18 lutego 2011, 18:24

Jacek Bzunek napisał(a): Spróbuj tylko zapomnieć o przewodach hamulcowych :!:

To załatw przewody z drutka w standardzie z Komisją :P .

Stratocaster napisał(a):Widzę Michał, że jesteś bezlitosny dla pozostałych uczestników konkursu. No mercy!

Podążam Twoją ścieżką ;o)

Rumcajs napisał(a): Z maskami Montexu niech kolega da sobie spokój - są błędne. Jedynym rozsądnym wyjściem jest zakup kalkomanii Barracuda Cals BC48007 z tym ciekawym malowaniem - są bardzo dobrze zaprojektowane i wykonane! http://barracudacals.com/proddetail.php?prod=BC48007

Tak też się pewnie stanie, chyba, że uda się jakoś udokumentować, że elementy brakujące na kalkomaniach hase zostały domalowane później.
Pozdrawiam, Michał.
Avatar użytkownika
el Rozito
 
Posty: 464
Dołączył(a): poniedziałek, 15 marca 2010, 18:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Curtiss P-40K Warhawk, Hasegawa, 1/48, standard

Postprzez Jacek Bzunek » piątek, 18 lutego 2011, 18:31

el Rozito napisał(a):To załatw przewody z drutka w standardzie z Komisją :P .

To koniecznie musi standard?
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5875
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Curtiss P-40K Warhawk, Hasegawa, 1/48, standard

Postprzez el Rozito » piątek, 18 lutego 2011, 18:35

No jak nie standard to jeszcze trzeba by blaszkę jakąś, wydechy żywiczne (chociaż nie wiem, czy ktoś zrobił dobrze fishtaile), może koła ugięte też... A ma być (w założeniu pozakonkursowym) z pudła.

Oto co pisze Barracuda na temat malowania i oznaczeń (myślę, że będzie to dobrym uzupełnieniem zamieszczonego przeze mnie zdjęcia):

Curtiss P-40K Warhawk “White 13”
64th FS/57th FG. Flown by 1st Lieutenant Robert Johnson ‘Jay’ Overcash
Based at Hadi Main, Tunisia. May, 1943.
Overcash final score was 5 victories, the last two flying White 13 on April 26th,1944, while escorting USAAF B-25s and RAF Baltimores on a bombing mission. Finished in very worn and matt AAF Sand over Neutral Gray, from being scoured by the abrasive desert sand. Area behind rear glass panels could be faded OD or Sand. Spinner is a dull red, rectangle on fin and rudder behind serial number is Olive Drab. Prop blades black with 4” yellow tips. Mainwheel hubs appear to be upper surface color.


Przypominam o obowiązkowym tłumaczeniu tekstu
P.D.
Ostatnio edytowano piątek, 18 lutego 2011, 18:46 przez el Rozito, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam, Michał.
Avatar użytkownika
el Rozito
 
Posty: 464
Dołączył(a): poniedziałek, 15 marca 2010, 18:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Curtiss P-40K Warhawk, Hasegawa, 1/48, standard

Postprzez Speedking » piątek, 18 lutego 2011, 18:45

Regulamin "Standard" napisał(a):W klasie Standard dopuszczalne jest:
(...)
- dorobienie linek anten, przewodów hamulcowych, naciągów,
(...)


A więc nie ma wykręcania się! ;o)
Pozdrawiam, Krzysztof
"Student to już jest absolutne dno piramidy społecznej"
Avatar użytkownika
Speedking
 
Posty: 487
Dołączył(a): poniedziałek, 7 stycznia 2008, 01:38
Lokalizacja: Warszawa

Re: Curtiss P-40K Warhawk, Hasegawa, 1/48, standard

Postprzez el Rozito » piątek, 18 lutego 2011, 18:49

Ale czy z drutka, czy tylko plastik, żyłka itd., bo pamiętam dyskusję, że jak przewody hamulcowe to czemu nie instalacja w kabinie?
Pozdrawiam, Michał.
Avatar użytkownika
el Rozito
 
Posty: 464
Dołączył(a): poniedziałek, 15 marca 2010, 18:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Curtiss P-40K Warhawk, Hasegawa, 1/48, standard

Postprzez Mecenas...Kolekcjoner... » piątek, 18 lutego 2011, 21:05

el Rozito napisał(a):Witam Szanownych Kolegów 8-) .

Obrazek
Widać tu numer na ogonie, turecką czapkę (jak ona się nazywała :? ), napis Savoy, trzy kropy i kreskę pod kolektorami wydechowymi.


a czy nie jest tak, ze to zdjecie jest z późniejszefo okresu kiedy domalowano te numery, które sa takie charakterystyczne dla "dzwonków", a na pudełku jest wczesna wizja uwieczniona przez artystę rysownika... :?: :?: :?:
Avatar użytkownika
Mecenas...Kolekcjoner...
 
Posty: 784
Dołączył(a): wtorek, 20 października 2009, 00:12
Lokalizacja: Łódź

Re: Curtiss P-40K Warhawk, Hasegawa, 1/48, standard

Postprzez Mecenas...Kolekcjoner... » piątek, 18 lutego 2011, 21:09

Speedking napisał(a):
Regulamin "Standard" napisał(a):W klasie Standard dopuszczalne jest:
(...)
- dorobienie linek anten, przewodów hamulcowych, naciągów,
(...)


A więc nie ma wykręcania się! ;o)


beznadzieja, bo przez to model traci na wygladzie.
faktycznie co za open...?
pasy powinny być dopuszczalne podonie jak przewody :!: :!: :!:
Michał idź na całość :!: :!: :!:
Avatar użytkownika
Mecenas...Kolekcjoner...
 
Posty: 784
Dołączył(a): wtorek, 20 października 2009, 00:12
Lokalizacja: Łódź

Re: Curtiss P-40K Warhawk, Hasegawa, 1/48, standard

Postprzez Jacek Bzunek » piątek, 18 lutego 2011, 21:24

Mecenas...Kolekcjoner... napisał(a):a czy nie jest tak, ze to zdjecie jest z późniejszefo okresu kiedy domalowano te numery, które sa takie charakterystyczne dla "dzwonków", a na pudełku jest wczesna wizja uwieczniona przez artystę rysownika... :?: :?: :?:

To numer ewidencyjny przydzielony konkretnemu egzemplarzowi po złożeniu zamówienia (i przydzieleniu $) a więc nie ma szans na późniejsze domalowanie. Co więcej wyraźnie widać że został namalowany na fabrycznym OD i podczas przemalowywania na Sand został zasłonięty.
Zrób przewody z kawałka ramki rozciągniętej na ogniem. Jeśli weźmiesz ramkę z zestawu to model dalej będzi prosto z pudełka ;o)
Ostatnio edytowano sobota, 19 lutego 2011, 00:56 przez Jacek Bzunek, łącznie edytowano 1 raz
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5875
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Curtiss P-40K Warhawk, Hasegawa, 1/48, standard

Postprzez Mecenas...Kolekcjoner... » piątek, 18 lutego 2011, 22:42

Jacek Bzunek napisał(a):
Mecenas...Kolekcjoner... napisał(a):a czy nie jest tak, ze to zdjecie jest z późniejszefo okresu kiedy domalowano te numery, które sa takie charakterystyczne dla "dzwonków", a na pudełku jest wczesna wizja uwieczniona przez artystę rysownika... :?: :?: :?:

To numer ewidencyjny przydzielony konkretnemu egzemplarzowi po złożeniu zamówienia (i przydzieleniu $) a więc nie ma szans na późniejsze domalowanie. Co więcej wyraźnie widać że został namalowany na fabrycznym OD i podczas przemalowywania na Sand został zasłonięty.

w takim razie w jakim celu zamalowywano te numery?
To malowanie bez numeru i reszty dodatkow czesto jest powielane. To czy pudełkowe jest wizją artysty, czy tez taki samolot był w rzeczywistości
Avatar użytkownika
Mecenas...Kolekcjoner...
 
Posty: 784
Dołączył(a): wtorek, 20 października 2009, 00:12
Lokalizacja: Łódź

Re: Curtiss P-40K Warhawk, Hasegawa, 1/48, standard

Postprzez Jacek Bzunek » piątek, 18 lutego 2011, 23:08

Mecenas...Kolekcjoner... napisał(a):w takim razie w jakim celu zamalowywano te numery?

A jest znane zdjęcie z zamalowanymi?
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5875
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Następna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości