Melduje, że udało mi się doprowadzić projekt do końca i oddaje się pod osąd.
Niestety przypłaciłem to zdrowiem, gdyż garb na moich plecach pogłębił się znacznie od wielu godzin spędzonych nad biurkiem, ale było warto.
Podczas budowy oparłem się głównie na publikacji Windsocka nr 43 i zdjęciach repliki Halberstadt CL.IV z National Museum of the USAF
Poniżej krótki rys historyczny z informacji odnalezionych na sieci:
Halberstadt CL.IV był ostatnim typem samolotu dostarczanego do Schlasta – niemieckich jednostek wsparcia pola walki. Jako następca wersji CL.II nowa konstrukcja posiadała lepsze walory aerodynamiczne, manewrowe, dzięki mniejszym rozmiarom, masie i lepszym dopracowaniem aerodynamiki kadłuba.
Poniższy egzemplarz przedstawia produkt wytworni Rolanda, która przejęła produkcję zmodyfikowanej, przedłużonej wersji, zaraz po wykryciu pewnych problemów ze statecznością podłużną samolotu.
W Polsce były 3 samoloty Halberstadt CL.IV w wyposażeniu 2 EW i 14 EW (dawniej 1 Eskadra Wielkopolska), eksploatowano je dosyć długo: w 14 EW do maja 1921 r., a w WSP Grudziądz do grudnia 1922 r.
Poniżej moja interpretacja Halberstadta CL.IV Nr. 525/18, 14 Eskadra Wywiadowcza,
Lotnisko Poznan – Ławica
watek warsztatowy: viewtopic.php?f=278&t=19395