Spitfire Mk IXc - 306 Toruński

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Spitfire Mk IXc - 306 Toruński

Postprzez uruk-hai » poniedziałek, 24 marca 2008, 16:03

306 i pierwsze Spitfire Mk IXc. Oczywiście miały ten mniejszczy wlot powietrza do silnika - bynajmniej nie z Mk V. Interesują mnie pokrywy komór działek w tych maszynach - duże czy małe? A w zasadzie żeby nie pływać w temacie to trzy maszyny mnie interesują, czyli: BS459 UZ-T, EN128 UZ-N (na tej maszynie 31 XII 1943 F/O Pietrzak zestrzelił 500tną maszynę npla dla Polskich Sił Powietrznych, mam gdzieś próbę rekonstrukcji, czyli bokorys z lewej burty rozrysowany) i BS456 UZ-Ż. Dwie znich BS456 i BS459 były dosyć dobrze obfotografowane. Miałem nawet sporo fotek z jakiejś sesji fotograficznej w 306 SQ zassane z netu ale całość materiałów - w tym te śliczne foty- diabli wzięli wraz z HD ...
Wydaje mi się że samoloty Spitfire w tym czasie miały jeszcze stery wysokości 'starego typu' (jak w Mk V) ?
Za podpowiedzi i inne uwagi Wam się nasuwające z góry ślicznie dziękuję!
uruk-hai
 
Posty: 167
Dołączył(a): środa, 13 lutego 2008, 16:46
Lokalizacja: Gliwice

Reklama

Re: Spitfire Mk IXc - 306 Toruński

Postprzez robert.xii » środa, 26 marca 2008, 22:07

czesc,

proponuje bys przesledzil inny temat z dzialu warsztat:
¤ Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48
tam znajdziesz sporo informacji na temat wczesnych spitow F.IX.

wymienione przez ciebie egzemplarze z duza doza prawdopodobienstwa mialy szerokie bable na skrzydlach i stery wysokosci z mniejszym wywazeniem. tak jak i rozniace sie od pozniejszych egzemplarzy okapotowanie.
zapewne do czasu remontu.

a poza tym koniecznie siegnij po ksiazke w. matusiaka spitfire IX i XIV lotnikow polskich. znajdziesz tam mnostwo odpowiedzi.

a bedzie ponoc druga czesc tej ksiazki
:)
Avatar użytkownika
robert.xii
 
Posty: 124
Dołączył(a): niedziela, 28 października 2007, 15:53

Re: Spitfire Mk IXc - 306 Toruński

Postprzez uruk-hai » wtorek, 1 kwietnia 2008, 14:40

Zanim sięgnę do książek Matusiaka (na razie mam tylko monografię AJ-Pressu gdzie jest 'znacznym' autorem tejże) Grzegorz2107 napisał w 'tamtym' topiku o Spitfire Skalskiego że 'pierwsze' serie miały 'duże' pokrywy komory działek. Pierwszą serią była BR a drugą BS właśnie, mogę więc założyć że nie będzie błędem zdecydować się na pokrywę 'dużą' :P ?
uruk-hai
 
Posty: 167
Dołączył(a): środa, 13 lutego 2008, 16:46
Lokalizacja: Gliwice

Re: Spitfire Mk IXc - 306 Toruński

Postprzez robert.xii » wtorek, 1 kwietnia 2008, 20:13

mysle nawet, ze to bedzie prawidlowe. zwlaszcza, ze EN tez mialy takie pokrywy...
8-)
Avatar użytkownika
robert.xii
 
Posty: 124
Dołączył(a): niedziela, 28 października 2007, 15:53

Re: Spitfire Mk IXc - 306 Toruński

Postprzez net_sailor » wtorek, 1 kwietnia 2008, 20:25

uruk-hai napisał(a):BS456 UZ-Ż

Na temat tego delikwenta był artykuł Wojtka Matusiaka w Model Hobby (8) 1/2001 - sporo zdjęć i rysunek w czerech rzutach.
Avatar użytkownika
net_sailor
 
Posty: 1809
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:01
Lokalizacja: Elbląg


Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości