Ten samolot jest niestety od zawsze pokazywany na podstawie tego samego zdjęcia - pierwszy raz chyba w "księdze ku czci poległych lotników" z 1933 roku. Piszę teraz z pamięci ale sprawdzę wieczorem w domu.
Swego czasu na jego temat dyskutowałem z W Sankowskim i generalnie nie można wykluczyć że:
1) Ponieważ jest produkcji OAW to powinien mieć zaokrąglony stateczik poziomy
2) Szewrony są malowane ponieważ na zdjęciach Alpatrosów z tego okresu z Ławicy (DIII i DV- patrz np Morgała) są widoczne na kadłubach i skrzydłach.
3) Malowanie jest wzięte w dużym stopniu z bardzo starej ksiązki "polska samolot i barwa" - tam dokładnie są te standardowe fiolety i zielenie + szewrony i zielony kadłub, dodatkiem Kagero jest szewron na dolnym płacie. Nie wiem , może mieli jakieś dodatkowe zdjęcia- trzeba by ich o to zapytać, bywają na forum
4) Na podstawie tego zdjęcia nie da się do końca ocenić koloru kadluba poza tym, ze w okolicy kota pada cień od skrzydła i jest wyraźnie ciemniej więc rozmowy o odcieniu aluminium sa raczej trudne - na zdjęciu widać ciemną plamę
5) Większość Albatrosów miała malowane kołpaki na biało-czerwono lub kołpak na biało i przednią częśź okapotowania silnika na czerwono, widać to na zdjęciach z Ławicy
6) Malowanie najprawdopodobniejbyło w 3 kolory - jasno zielony, ciemnozielony i fiolecik na płatach , statecznik poziomy ciemnozielono-fioletowy. W windsock special jest opis tych malowań jako stadardyu OAW - stąd też powinna wyjśc jasna plama na dolnym lewym płacie
7) polskie szachownice były dokładnie malowane na niemieckich krzyżach, widać to na przykładzie zdjęć z Ławicy, gdzie szachownica na stateczniku jest malowana w połowie na sterze kierunku a w połowie na stateczniku, tam dokładnie był zlokalizowany niemiecki krzyż i go po prostu zasłania.
wniosek - poza rysunkiem kota reszta jest możliwa...i jak go zrobisz to i tak będziesz mógł czuć się z nim dobrze
Wrzuce później na forum zdjęcie mojego Albatrosa, którego zrobiłem jakieś 4 lata temu.
Aha i jak będziesz robił kadłub to popraw mu linie z przodu na takie jakie widzisz na rysunkach (poziome podziały na części silnikowej kadłuba), ja niestety mojego zrobiłem przez ukazaniem się Windsocka special, gdzie temat albatrosów OAW jest szczegółowo opisany a miałem już pomalowane drewno na kdłubie i nie chciało mi sie zmieniać
oraz dodatkowo okucie na nogę do wdrapywania się na przód samolotu OAW montowała go standardowo - wygląda to jak w W4 tylko tam są dwa.
Przy okazji kreacji wizerunku tego samolotu - on NIE MIAŁ zamontowanych krabinów maszynowych co widać na zdjęciu i rysunku Sankowskiego a CO JEST zamalowane w Kagero
pozdrawiam