P-47 D Gładycha

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Moderator: malinowski

Re: P-47 D Gładycha

Postprzez pik » niedziela, 8 maja 2011, 01:01

Ej Panowie, my tu gadu-gadu, ale naprawdę nikt nie zwrócił uwagi na te oryginalne fotki Łanowskiego i jego maszyny???

Obrazek

Obrazek
Pozdrawiam
Darek
Na warsztacie 1/72: Ar-234 (Dragon), Ju-88 (Revell), FW-190 (Revell+Hasegawa)
Portfolio: http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=207&t=17429
Avatar użytkownika
pik
 
Posty: 1375
Dołączył(a): piątek, 12 marca 2010, 19:32

Reklama

Re: P-47 D Gładycha

Postprzez Jaho63 » niedziela, 8 maja 2011, 01:39

Jakiego Łanowskiego? Tylko siedzi na maszynie Gładycha na pierwszej focie.
A, sprawdziłem tego:
pik napisał(a):Na szybko w necie znalazłem jeszcze HV-K:
Obrazek

To jednak zdjęcie z epoki, choć nie ma typowych obwódek gwiazdy na kadłubie i na czerwono wykończoną limuzynę, to jednak jest P-47M 44-21109 Ernesta H.Treff'a, choć leci mim ponoć Victor Bast.
Ostatnio edytowano niedziela, 8 maja 2011, 01:44 przez Jaho63, łącznie edytowano 1 raz
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 01:39

Re: P-47 D Gładycha

Postprzez Jacek Bzunek » niedziela, 8 maja 2011, 01:44

pik napisał(a):Obrazek

Gapię się, gapię i nie widzę obwódki Insygnia Blue na belce za HV.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5594
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: P-47 D Gładycha

Postprzez Jaho63 » niedziela, 8 maja 2011, 01:47

Na belce, no... niby nie widać. Ale powinna być. :)
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 01:39

Re: P-47 D Gładycha

Postprzez LazyCat » niedziela, 8 maja 2011, 03:24

Jaho63 napisał(a):Na belce, no... niby nie widać. Ale powinna być. :)


Bo nie byl czarny :mrgreen:

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
LazyCat
 
Posty: 1119
Dołączył(a): czwartek, 11 października 2007, 18:41
Lokalizacja: Greensboro, North Carolina

Re: P-47 D Gładycha

Postprzez Jaho63 » niedziela, 8 maja 2011, 08:38

Znamy tę fotę, jest na tyle słabej jakości, że nie widać dwóch rzędów zwycięstw, krawędzi tła gwiazdy może też?
Ale, to chcesz powiedzieć Chris, że teraz zrobiłbyś wzorem NAVY, oznaczenia z samych białych pól? A jak od dołu?
Ostatnio edytowano niedziela, 8 maja 2011, 11:51 przez Jaho63, łącznie edytowano 1 raz
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 01:39

Re: P-47 D Gładycha

Postprzez Jacek Bzunek » niedziela, 8 maja 2011, 09:46

LazyCat napisał(a):Bo nie byl czarny :mrgreen:

Ale krzyże są czarne.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5594
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: P-47 D Gładycha

Postprzez pik » niedziela, 8 maja 2011, 10:23

W źródłowej książce poświęconej temu tematowi, zresztą super ilustrowanej tylko kolorowymi zdjęciami z okresu II WŚ, "Mighty Eight - Warpaint and Heraldry" , autor Roger Freeman, można znaleźć taki opis:
In January 1945 the 56th Fighter Group began to receive the first P-47M model Thunderbolts and eventually all 130 produced would be assigned at some time or another. In addition to the Group red nose and squadron rudder colours, the P-47Ms were given a different distinctive camouflage for each squadron. The 61st aircraft had matt black upper surfaces, red code letters outlined in white, and red tail numbers. The black paint, which had a decidedly purplish tinge, does not appear to comply with any Air Ministry approved paints that might have been supplied.


A tłumaczenie na "nasze"? Mecenas

"W styczniu 1945 56 Grupa Myśliwska zaczęła otrzymywać pierwsze egzemplarze modelu P-47M Thunderbolt i ostatecznie wszystkie wyprodukowane 130 maszyn zostały rozdysponowane szybciej lub później. Oprócz oznaczenia Grupy w postaci "czerwonego nosa" oraz dywizjonowego koloru na sterze kierunku P-47M otrzymały kamuflaże charakterystyczne dla każdego dywizjonu. Samoloty z 61 dywizjonu miały czarne matowe górne powierzchnie, czerwone litery kodowe z białymi obwódkami oraz czerwone numery na ogonie. Czarna farba miała zdecydowanie purpurowawy/fioletowawy odcień, który nie przystaje do jakiejkolwiek farby zatwierdzonej przez Ministerstwo Lotnictwa, która mogłaby być dostarczana."
Pozdrawiam
Darek
Na warsztacie 1/72: Ar-234 (Dragon), Ju-88 (Revell), FW-190 (Revell+Hasegawa)
Portfolio: http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=207&t=17429
Avatar użytkownika
pik
 
Posty: 1375
Dołączył(a): piątek, 12 marca 2010, 19:32

Re: P-47 D Gładycha

Postprzez Jaho63 » niedziela, 8 maja 2011, 11:50

Zdecydowanie purpurowe zabarwienie? Eee, jakoś nie wiem. A czy mogła to być po prostu farba stosowana do oznaczeń? Choć gdyby taka wersja, to chyba byłaby jakaś wzmianka...
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 01:39

Re: P-47 D Gładycha

Postprzez Mecenas » niedziela, 8 maja 2011, 12:21

Wg.słownika Fundacji Kościuszkowskiej "purplish" znaczy zarówno purpurowawy jak i......fioletowawy.
Pozdrawiam,
Michał Sindera
Avatar użytkownika
Mecenas

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3987
Dołączył(a): wtorek, 14 kwietnia 2009, 15:01
Lokalizacja: Bytom/Katowice

Re: P-47 D Gładycha

Postprzez szymony » niedziela, 8 maja 2011, 12:55

Fana dyskusja. Rzeźbię swoje P-40, ale dzbanki od nastu lat są w kolejce, nawet niektóre rozgrzebane, więc tematem jestem zainteresowany. Podziwiam was za dociekliwość.
Moje trzy grosze. Na podstawie zaprezentowanych tu materiałów, czarna góra mnie nie przekonuje. Skoro płatowiec miał być czarny to jakie są śmigła, nagolenniki i buty Łanowskiego, celownik. Nawet limuzyna jest ciemniejsza. Efekt płowienia i eksploatacji ? To jedne elementy są na to podatne, a inne nie?
Tak ogólnie to trzeba dużo "wiary" by opierać się na kolorowych fotach z epoki. Owszem są pomocne i to bardzo, ale.....
Trzeba zdać sobie sprawę z faktu że fotografia barwna była wtedy w powijakach, a do dziś ma problemy z interpretacją barw.
Zakładając że fota była idealna, to nie wiadomo w jakim stanie była podczas skanowania. Co zostało namieszane świadomie lub nie podczas skanowania. Na koniec każdy z nas ogląda to na czym innym. Jeden na wypasionym skalibrowanym monitorze graficznym, inny na ekranie z biedronki. Każdy widzi co innego. Chyba wróżenie z fusów jest równie skuteczne, co prawidłowe rozszyfrowanie barw z takiego materiału.
prawy alt padl :-(
szymony
 
Posty: 116
Dołączył(a): sobota, 9 kwietnia 2011, 18:51

Re: P-47 D Gładycha

Postprzez Jacek Bzunek » niedziela, 8 maja 2011, 12:58

Tylko czy nazwa koloru faktycznie musi opisywać realną barwę? Skoro Sky z błękitem nieba ma niewiele wspólnego to black czy purplish black w papierach może oznaczać śliwkę, fiolet, granat czy nawet Insygnia Blue.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5594
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: P-47 D Gładycha

Postprzez Jaho63 » niedziela, 8 maja 2011, 13:01

szymony napisał(a):Fana dyskusja

Spoko, ale z Twoim podejściem nie warto w ogóle próbować. Równie dobrze zrobię go "czarniawy z zielonkawym nalotem"? O kwestiach jakości zdjęć z epoki, oraz całej obróbce pisaliśmy, tutaj zdjęcie modelu M-ki pokrytego oryginalną farbą, moim zdaniem, może być znaczną pomocą. Wszyscy mamy świadomość, że nikt nie wyda tutaj orzeczenia sądowego, ale chyba nic złego jest w próbie zbliżenia, czy zwiększenia prawdopodobieństwa?
Ja od początku pisząc "czarny" nie pisałem o czystej czarnej barwie, proszę przeczytać wątek i wrócić do dyskusji. ;o)
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 01:39

Re: P-47 D Gładycha

Postprzez LazyCat » niedziela, 8 maja 2011, 13:58

Kolejny P47D z 61.
Na zdjeciach w locie widac ze za przykladem Gladycha juz kilka D bylo przemalowane na ten (?) kolor.
Sa tam tez i w bardzej typowym dla RAF malowaniu i w NM.


Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
LazyCat
 
Posty: 1119
Dołączył(a): czwartek, 11 października 2007, 18:41
Lokalizacja: Greensboro, North Carolina

Re: P-47 D Gładycha

Postprzez Jacek Bzunek » niedziela, 8 maja 2011, 14:14

LazyCat napisał(a):Kolejny P47D z 61.
Na zdjeciach w locie widac ze za przykladem Gladycha juz kilka D bylo przemalowane na ten (?) kolor.
Sa tam tez i w bardzej typowym dla RAF malowaniu i w NM.


Obrazek

Ktoś średniozainteresowany USAAF stwierdzi P-47D w klasycznym malowaniu OD/NG z ciemniejszą osloną silnika ;o) Ja tam widzę że ten mało się błyszczy ale równie dobrze może być identycznie pomalowany tylko nienawoskowany.
Przy okazji, jak wyglądały krawędzie skrzydeł i stateczników pionowych? Aluminium czy malowane?
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5594
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości