Bardzo mi miło umieścić pierwszy post w tym dziale
To malutkie wyjaśnienie (głównie dla posiadaczy modelu firmy SK-Model) powstało onegdaj na prośbę kolegi Airborne na starym PWM.
Schemat malowania znajdujący się w instrukcji modelu posiada przynajmniej 3 znaczące błędy:
- sugeruje godło pod kabiną,
- żółty pas na kadłubie jest przesunięty w stronę ogona
- proponuje nr boczny maszyny 3371
Profil, znaleziony w sieci przez kolegę Airborne, pochodzi z bardzo fajnej książki panów Likso i Canaka "The Croatian Air Force In The Second World War".
Rozmieszczenie pasa potwierdza to zdjęcie:
Nie widać na nim (oraz na zdjęciach innego rozbitego przez Chorwatów Do 17 E) godła pod kabiną, można więc przypuszczać, że go nie było - dla równowagi obejrzałem sobie trochę zdjęć hrvatskich Do 17 Z i wszystkie posiadały godła z obu stron kabiny, co można uznać za kolejny przyczynek do stwierdzenia, że tenże egzemplarz - 0301 - takowego godła w tym miejscu z żadnej strony nie posiadał.
Malowanie farbami RLM 70/71/65.
Schemat SK Model proponuje nr boczny 3371, chorwackie Do 17 E nosiły zaś nry od 0301 do 0330. Chodzi najpewniej o W.Nr. 3371, ale nie mam pojęcia, która to maszyna, znane są W.Nr.-y Dornierów 0301-0320, tak więc 3371 to pewnie któryś z pozostałych, ale który, jak na razie nie wiem.
Mam nadzieję, że trochę pomoże to poprawnie pomalować model chorwackiego 'die fliegende Bleistift'.