Spitfire MK.I a MK.IIb

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Re: Spitfire MK.I a MK.IIb

Postprzez Daniel-Martola » środa, 13 lutego 2008, 16:33

To oznacza że ich dostawca nie potwierdził że ma aby zrealizować zamówienie. Zobacz kto jest dostawcą.
Jak potwierdzą to Cię skasują i fertig.
:)
pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Daniel-Martola
 
Posty: 1225
Dołączył(a): wtorek, 11 grudnia 2007, 23:03
Lokalizacja: Warszawa

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Spitfire MK.I a MK.IIb

Postprzez gzt » niedziela, 17 lutego 2008, 21:34

Ultracast ma zestaw do przerobki MkI na Mk II
w sklad tego wchodza:
smiglo z kolpakiem, wybrzuszenie na starter po prawej stronie

zrobilem to z Mk Ia (Tamiya) na Mk IIa - niestety nie mialem elementow przerobki skrzydla "a" na "b" :( ale teraz to bym wzial skrzydlo z Mk Vb i po ptakach :)
Obrazek

poza tym pamietam ze widzialem spitfire Ia z Polska szachownica - transportowany po przymusowym ladowaniu. Nie pamietam ktory to byl squdron ale napewno nie PAF. Za to napewno byl Mk Ia i mial Polska Szchownice.
Poszukam ale dopieor jak wroce do domu... pewnie w srode.

-.. chyba to bylo w mini Replika albo Samoloty z Szachownica ....
EDIT
znalazlem ten artykul
Wojtek Matusiak "Polski Spitfire z Bitwy o Anglie" Lotnictwo z Szachownica nr 25 str. 27
Jest to jednak Mk II nr P7361 z 74 Sqdr RAF pilotowany przez Henryka Szczesnego ale nie doczytalem sie czy jest to skrzydlo :a: czy "b" :(

przerobka Mk I na Mk II jest dostepna tutaj:

http://www.ultracast.ca/products/48/113/default.htm
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 16:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: Spitfire MK.I a MK.IIb

Postprzez gzt » niedziela, 17 lutego 2008, 22:28

_iceboy napisał(a):
Mariusz Jarzyna ze Szczec napisał(a):Jak mi Jacek Bzunek tłumaczył to najprościej kupić zestaw Mk Vb i pozyskać od niego skrzydło.


Ojej zawiłości i zamęt wprowadzamy panowie :twisted: , nie mówmy co należało by kupić, co pozyskać bo tu nie ma takiej opcji - no chyba że znajdzie się jakiś chętny filantrop :lol: , tylko co konkretnie przerobić w Mk.I żebym mógł zrobić RF-A.

Już wiem, że malutkie wybrzuszenie, być może śmigło, ale co ze skrzydłami? czy chodzi tylko o lufy działek Hispano oraz rysunek blach podziału na skrzydle?

Pozdrawiam


najprostszym rozwiazaniem jest Ultracast. (link w poprzednim poscie).
RF-A byl tez Mk IIa (zobacz Polskie SKrzydla - Spitfire I/II) musisz tylko znalezc kalki do numeru fabrycznego oraz zrobic kalke do napisu" INSPIRATION" (Sky) na lewej burcie.

Ja uzylem kalki do numeru fabrycznego z Monogram Mk II :) ale mozna je prosto zrobic samemu.
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 16:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: Spitfire MK.I a MK.IIb

Postprzez robert.xii » sobota, 23 lutego 2008, 16:05

to ja proponuje RF-R P8361.
to jest spitfire IIA i ma kolpak - no i smiglo De Haviland czyli taki jak w IA!
tyle ze trzeba dopisac KRAKATAU na zbiorniku!

wtedy masz tylko do przyklejenia babel a reszta jak w IA
a R jest takie jak w RF.
Avatar użytkownika
robert.xii
 
Posty: 124
Dołączył(a): niedziela, 28 października 2007, 15:53

Re: Spitfire MK.I a MK.IIb

Postprzez Jacek Bzunek » sobota, 23 lutego 2008, 19:15

Dominik napisał(a):
Mariusz Jarzyna ze Szczec napisał(a):Jak mi Jacek Bzunek tłumaczył to najprościej kupić zestaw Mk Vb i pozyskać od niego skrzydło.

Nie jestem do końca pewien. No chyba, że chłodnicę pod lewym skrzydłem pomniejszyć.

Gdyby tak do skrzydła z Mk.Vb zapakować chłodnicę z zestawu Mk.I?
Jeśli przeróbka z Mk.Iana Mk.IIb dla kogoś jest zaskomplikowana zawsze można zrobić jedynego prawdziwie polskiego tj. L1066 ;o)
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5875
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Spitfire MK.I a MK.IIb

Postprzez uruk-hai » sobota, 23 lutego 2008, 19:43

Jacek Bzunek napisał(a): Gdyby tak do skrzydła z Mk.Vb zapakować chłodnicę z zestawu Mk.I?


To jest jakieś wyjście ale najlepiej znać serial samolotu a super szczęście to mieć jego fotografię gdzie widac tą chłodnicę, albowiem: w pewnym momencie produkcji, niektórzy podają 11.04.41 - taką info zdobył grzegorz2017 - do MkII wędrowały już chłodnice 'okrągłe' takie jak miał Mk V. W zasadzie druga połowa kwietnia 1941 roku to już maszyny z okrągłą chłodnicą. Zdarzały się wyjątki jeszcze z półokrągłą , co bardzo 'miesza' sprawę...

P8385 - trafił do MU 27 04 41 a do 303 12 maja, najpewniej miał już taką chłodnicę. Sądzę że wystarczy przenieść skrzydło z Spitfire Mk Vb wraz z chłodnicą oleju 'okrągłą'

Tutaj sobie dyskutowaliśmy o Mk II, sądzę że warto przeczytać, jest tam fota P8385 przeniesiona bodajże z Matusiaka podaję link w to miejsce żeby nie było CIACH po zamieszczeniu zdjęcia... :P. Widać obrys chłodnicy oleju. Jest dosyć duża jak na półokrągłą...

http://www.old.modelarstwo.org.pl/forum ... c&start=45
uruk-hai
 
Posty: 167
Dołączył(a): środa, 13 lutego 2008, 16:46
Lokalizacja: Gliwice

Re: Spitfire MK.I a MK.IIb

Postprzez Dominik » sobota, 23 lutego 2008, 22:11

uruk-hai napisał(a):w pewnym momencie produkcji, niektórzy podają 11.04.41 - taką info zdobył grzegorz2017 -


Zajrzyj do książki "Spittfire-The History, do rozdziału poświęconego "Dwójce". Pod koniec, chyba przed danymi technicznymi, wypisane są modyfikacje.
"Build what you want, the way you want to and, above all, have fun"* (Al Superczynski)
Honour Thy Tamiya for their kits are idiotproof.

IPMS Świdnica
Avatar użytkownika
Dominik
 
Posty: 2615
Dołączył(a): wtorek, 25 grudnia 2007, 17:16

Re: Spitfire MK.I a MK.IIb

Postprzez uruk-hai » sobota, 23 lutego 2008, 23:31

Mam tą książkę, a w zasadzie biblię :P - mi to umknęło właśnie . . . Poszukam :)


minut...dwie


Aaa!

W rzeczy samej. Jest! Na stronie 107: "367 Mk III oil cooler 11-4-41"

Dla niewtajemniczonych: to właśnie ta 'okrągła' chłodnica..
uruk-hai
 
Posty: 167
Dołączył(a): środa, 13 lutego 2008, 16:46
Lokalizacja: Gliwice

Re: Spitfire MK.I a MK.IIb

Postprzez _iceboy » niedziela, 24 lutego 2008, 01:14

Jak na razie panowie stanęło na tym że kupuję Spita V, zabieram skrzydła i resztę oddaję w pieruny :mrgreen: ... Bulka na silniku zrobię sobie z pytek polisterynowych i szpachli, a śmigło, jakie będzie takie będzie, ultracasta w Polsce nie uraczę chyba... chyba że znajdzie się jakiś święty mikołaj w marcu :twisted:

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
_iceboy
 
Posty: 987
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 22:22
Lokalizacja: Konin/Warszawa

Re: Spitfire MK.I a MK.IIb

Postprzez gzt » niedziela, 24 lutego 2008, 01:19

wlasnie robilem babel do mojego Spita i powiem ze jest to naprade latwe :)
Wojtek pokazal jak to zrobic i metoda GRIFFONa jest tak prosta jak konstrukcja cepa :)

Zobacz tutaj co Wojtek napisal na ten temat
http://pwm.org.pl/viewtopic.php?t=1635&postdays=0&postorder=asc&start=30
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 16:57
Lokalizacja: Massachusetts

Poprzednia strona

Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości

cron