Kuba Plewka napisał(a):O, człowiek w potrzebie
Kuba Plewka napisał(a): O, człowiek w potrzebie
1. Ten samolot z zewnętrznymi chwytami powietrza do sprężarki był takim doraźnie dostosowanym myśliwcem o lepszych charakterystykach wysokościowych. Niemcy kombinowali z odciążaniem maszyny przez demontaż różnych fragmentów opancerzenia oraz z "podkręcaniem" charakterystyk silnika przez przesterowanie Kommandogerat i uzyskiwanie większego ciśnienia doładowania na wyższej wysokości. To był ów "Spezial"
Kuba Plewka napisał(a):2. Tego konkretnego zestawu Dragona nie mam, ale przez analogię z chociażby G-3 sugerowałbym sprawdzić, czy model nie ma czasem kadłuba z A-8
Kuba Plewka napisał(a): 3. Samolot Prillera, A-8 jest również bardzo fajny i wart omówienia. Co prawda nie wiadomo, czy to nim Priller przeleciał się nad plażami Normandii, ale jest dość dobrze obfotografowany. Ma m.in. wybudowane zewnętrzne działka, ma drewniane śmigło o szerokich łopatach z ciężarkami i ma mniejszy pylon pod zbiornik odrzucany wzoru Erla.
Kuba Plewka napisał(a):Musiałbym zobaczyć co Dragon tam popakował
uruk-hai napisał(a):Tak, porównując wypraski widać że to ten sam kadłub ... i skrzydła: jest ta klapa z lewej strony kadłuba i widać pod kabiną ( z tyłu) ten wielki dekiel o ile pamiętam od MW-50 (czy zbiornik to ten zbiornik Paliwa?) czy cuś...w porównaniu z modelem A-8 który lezy obok widac że modele różnicują się tylko małą wypraseczką z pokrywą płaską do kadłubowych MG-17 + chwyt powietrza...oo, właśnie zauważyłem że 'jakby' są dwa: jeden taki jak na powyższych fotach a drugi na oko przypomina taki 'trop' stosowanych w maszynach wysyłanych do Afryki na ten przykład.
Czy to śmigło to takie jak w A-9?
Kuba Plewka napisał(a):
Z tego opisu rozumiem, że i ten zestaw bazuje na modelu A-8.
W takim razie musisz kadłub dostosować do standardu A-5 (to nie jest trudne) i tak samo zrobić z płatem. Wszystko spokojnie do zrobienia.
Kuba Plewka napisał(a): sęk w tym, że tych śmigieł drewnianych w Fw 190 A/F było ze trzy rodzaje i najlepiej sobie samemu porównać to co jest w modelu z tym co widać na fotkach. Z pamięci wolałbym nie pisać. Muszę popatrzeć w wolnej chwili sam.
Kuba Plewka napisał(a): Muszę popatrzeć w wolnej chwili sam.
uruk-hai napisał(a):Postanowiłem nie montować pylonu pod dodatkowy zbiornik paliwa - na zdjęciach powyższych go nie ma. Teraz jeszcze ostatnia kwestia, kwestia wlotów do sprężarek - zrobić je czy pozdrowić? Na jednych fotkach są na innych nie. Cuś i się zdaje że chyba 2594 - jak widzę prezentazję zorganizowana przez caughtinthemiddle - ich tam nie ma ....
Aaa, to nie ostatnia kwestia - przypomniałem sobie o kołach. Chyba były inne felgi niż w A-8?
Kolejny , tym razem duży Ups!(ale da się to 'opanować'). Otóż czytając recenzję Kuby i A-5 Edka zauważyłem że jest inny obrys komór podwozia. I rzeczywiście nawet można dostrzec to na powyższych fotkach, wprawdzie nie ma dodatkowych małych klapek zakrywających komorę podwozia (z ich pomoca całkowicie - jak w A-3) ale widać że obrys jest 'prosty' w 'spuściźnie' po tym rowiązaniu a nie 'zaokrglony' jak w A-8,
gdzie od razu założono ze tych klapek nie będzie. Tak chyba treż było na a-7.
Jeszcze małe zapytanie o pokrywy dzialek FF na dole. Działek nie będzie ale czy pokrywy na dole skrzydła pozostały 'wybrzuszone' czy je zlkwidowano?
Jest taka ramka gdzie jest wlot powietrza do tej sprężarki z boku, kołpak z dziurą w środku symulujący wydrążenie. Więc te łopaty raczej od Foki z rzędowym silnikiem. Widać część wyprasek jest 'zbiorcza' . Tylko że jest jeszcze wiatrak z 14 łopatkami ... Porównam sobie te łopaty ostateczne z tymi żywicznymi od A-9.
aha..czy A-8 Prillera miał te duże osłony na skrzydłach o prostokatnym kształcie zakrywające wystających zewnętrzne MG-151 (lub zamiast nich 30 mm MK) . To chyba były takie 'późniejsze' skrzydła do A-8.
Jednakowoż tych działek tu nie było zdaje się, myśliwiec ten miał tylko przykadłubowe MG-151, ale jeśli działek zewnętrznych nie było ciekawym czy, pozostawiono takie pokrywy - jeśli były wcześniej czy je zlikwidowano. Najczęściej tych miejsc na fotografiach nie widać...
Kuba Plewka napisał(a): to są dwa różne samoloty. Rozumiem, że robisz model tego bez zewnętrznych wlotów do sprężarki (sprężarki - jednej, BMW 801 miał jedną sprężarkę) i bez działek MG-FF/m.

Kuba Plewka napisał(a): Sugerowałbym ten, bo płat masz...od A-8 i prościej po pewnych korzystnych wymianach (o tym niżej) będzie Ci zrobić taki dla maszyny bez MG-FF/m
(...) zgadza się. W swoim składziku Ersatzteili takie posiadam
Kuba Plewka napisał(a):Tak jest, wnęki podwozia były w pełni zakrywane i obrys powinien nieco sie różnić. To nie trudno przerobić, trzeba nieco wyciąć fragmencik dolnej częsci płata. Klapki...mam w składziku Ersatzteili.
Kuba Plewka napisał(a): Generalnie, to powinny być zupełnie inne w obrysie i płaskie lub z niewielkimi wybrzuszeniami. I tu właśnie potrzebny Ci będzie inny spód płata, który cudownym zbiegiem okoliczności mam do oddania a potrzebuję tego samego który Ty masz (rozumiem, że to zdjęcie na dole pokazuje płat z zestawu A-5?).
Kuba Plewka napisał(a):Już kojarzę, mowa o zestawie A-8 z samolotem Prillera nurkującym na Mustanga na pudełku?
To faktycznie, dali tam ramkę ze śmigłem VS 111 a nie takim jak trzeba. Ale...jak zapewne się domyślasz, mam odpowiednie na wymianę a VS 111 mi się bardzo przyda!
Kuba Plewka napisał(a):Nie miał tych wypukłości. Tak samo nie miał wlewu paliwa rozruchowego pod kabiną i na 99% miał apteczkę z tyłu kadłuba.
Kuba Plewka napisał(a): sęk w tym, że tych śmigieł drewnianych w Fw 190 A/F było ze trzy rodzaje i najlepiej sobie samemu porównać to co jest w modelu z tym co widać na fotkach. Z pamięci wolałbym nie pisać. Muszę popatrzeć w wolnej chwili sam.
Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
