Hellcat - barwa kokpitu

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Hellcat - barwa kokpitu

Postprzez Darek Trzeciak » środa, 12 marca 2008, 23:04

Mam pytanie do znawców tematu odnośnie kolorów stosowanych do malowania kokpitu Hellcata. Czy Interior Green FS34151 jest odpowiedni do jego pomalowania czy też Grumman robił jakieś odstępstwa od "standardów" :?
P.S. osobny temat to elementy wewnętrzne - czy malowano Zinc Chromate Yellow?
Pozdrawiam Darek
"Doświadczenie powiększa naszą mądrość, nie zmniejsza jednak naszej głupoty." - Josh Billings
***** ***
Avatar użytkownika
Darek Trzeciak
 
Posty: 2216
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 23:23
Lokalizacja: EPWA

Reklama

Re: Hellcat - barwa kokpitu

Postprzez Artur Domański » środa, 12 marca 2008, 23:54

Poczekaj na Gienka, udzieli Ci kompletu informacji
Pozdrawiam
Artur
Avatar użytkownika
Artur Domański
 
Posty: 1223
Dołączył(a): wtorek, 27 listopada 2007, 20:39
Lokalizacja: Włocławek

Re: Hellcat - barwa kokpitu

Postprzez Jacek Bzunek » czwartek, 13 marca 2008, 08:17

To ja się jeszcze podłączę w wiadomym celu z pytaniem o kolor wnętrza osłony silnika?
Darek kiedy zaczynasz model?
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5875
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Hellcat - barwa kokpitu

Postprzez Gienek » czwartek, 13 marca 2008, 10:28

Grumman to taka niepokorna firma - czy zgadza się coś z dyrektywą czy nie to i tak robiła po swojemu - ale konsekwentnie:

wnętrza kabiny:
zawsze ANA 611 (IG), tablica czarna. W końcowych egzemplarzach panele boczne malowane na czarno.

wnętrza osłon silników samolotów Grummana:

malowane kolorem Grumman Grey oraz, co częste zwłaszcza dla F4F - ANA611. Kolor IG w osłonach silników pojawiał się jedynie do końca 1943 r. Później jedynie malowane kolorem Grumman Grey. Wraz ze zmianą malowania samolotów (zgodnie z dyrektywą) w całości na Glosy Sea Blue wnętrza osłon malowano TYLKO i wyłącznie matową czarną.
Avatar użytkownika
Gienek
 
Posty: 1385
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:24
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Hellcat - barwa kokpitu

Postprzez Jacek Bzunek » czwartek, 13 marca 2008, 10:34

Gienek napisał(a):wnętrza osłon silników samolotów Grummana:[/b]
malowane kolorem Grumman Grey oraz, co częste zwłaszcza dla F4F - ANA611. Kolor IG w osłonach silników pojawiał się jedynie do końca 1943 r. Później jedynie malowane kolorem Grumman Grey.

Dzięki za wyjasnienie. Czyli dla wczesnego F6F3 prawidłowe będzie pomalowanie wnętrza osłony silnika na Interior Green?
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5875
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Hellcat - barwa kokpitu

Postprzez Darek Trzeciak » czwartek, 13 marca 2008, 13:01

Gienek, przyłączam się do podziękowań :D
Jacek Bzunek napisał(a):Darek kiedy zaczynasz model?

Aż mnie świeżbi żeby już go zacząć :mrgreen: Ale najpierw muszę uzbierać trochę kwitów aby uzupełnic luki w wiedzy o rzeczonym Hellcacie.
Pozdrawiam Darek
"Doświadczenie powiększa naszą mądrość, nie zmniejsza jednak naszej głupoty." - Josh Billings
***** ***
Avatar użytkownika
Darek Trzeciak
 
Posty: 2216
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 23:23
Lokalizacja: EPWA

Re: Hellcat - barwa kokpitu

Postprzez Jacek Bzunek » czwartek, 13 marca 2008, 13:19

Czy można liczyć na modelarskie wyjaśnienie co to takiego Grumman Grey?
Darek Trzeciak napisał(a):Aż mnie świeżbi żeby już go zacząć :mrgreen: Ale najpierw muszę uzbierać trochę kwitów aby uzupełnic luki w wiedzy o rzeczonym Hellcacie.

Czyli masz już namierzony konkretny przypadek?
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5875
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Hellcat - barwa kokpitu

Postprzez Gienek » czwartek, 13 marca 2008, 13:54

Jacek Bzunek napisał(a):Czyli dla wczesnego F6F3 prawidłowe będzie pomalowanie wnętrza osłony silnika na Interior Green?

Zwłaszcza z pierwszych serii, tych z charakterystycznym kamuflażem dwubarwnym.

Jacek Bzunek napisał(a):Czy można liczyć na modelarskie wyjaśnienie co to takiego Grumman Grey?

Grumman Grey - ulubiony podkład Grummana, kładziony nawet na ZCY.
Grumman Grey = Federal Standard 595 / FS36440

Darek Trzeciak napisał(a):uzupełnić luki w wiedzy o rzeczonym Hellcacie

Mogę pomóc w ich zapchaniu :P
Avatar użytkownika
Gienek
 
Posty: 1385
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:24
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Hellcat - barwa kokpitu

Postprzez Darek Trzeciak » czwartek, 13 marca 2008, 16:57

Jacek Bzunek napisał(a):Czyli masz już namierzony konkretny przypadek?

Pierwotnie zakładałem, że zrobię go do kolekcji w moich ulubionych barwach FAA :-> ale skoro Edek ma w przyszłości wypuscić takowego więc zrobię w malowaniu pudełkowym :)
Dodam, że będę mało orginalny i wybrałem malowanie VF-27 z Princeton-a :mrgreen:

Gienek napisał(a):Mogę pomóc w ich zapchaniu

Przyjmę tą wiedzę z wdzięcznością a najchętniej odnośnie "fajfoklokowych" kocurków :D
Pozdrawiam Darek
"Doświadczenie powiększa naszą mądrość, nie zmniejsza jednak naszej głupoty." - Josh Billings
***** ***
Avatar użytkownika
Darek Trzeciak
 
Posty: 2216
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 23:23
Lokalizacja: EPWA

Re: Hellcat - barwa kokpitu

Postprzez Gienek » czwartek, 13 marca 2008, 17:11

O Princetonowych "skrobnąłem" kiedyś TUTAJ

O FAA coś Tobie wyszukam tylko więcej preferencji plizzz: Europa, Pacyfik, Indie, F6F-3, F6F-5 ...
Avatar użytkownika
Gienek
 
Posty: 1385
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:24
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Hellcat - barwa kokpitu

Postprzez Darek Trzeciak » czwartek, 13 marca 2008, 17:19

Preferuję dalekowschodnie Hellcaty Mk I/II z Floty Pacyfiku i Indii :D
Pozdrawiam Darek
"Doświadczenie powiększa naszą mądrość, nie zmniejsza jednak naszej głupoty." - Josh Billings
***** ***
Avatar użytkownika
Darek Trzeciak
 
Posty: 2216
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 23:23
Lokalizacja: EPWA

Re: Hellcat - barwa kokpitu

Postprzez Jacek Bzunek » czwartek, 13 marca 2008, 18:13

Darek Trzeciak napisał(a):Pierwotnie zakładałem, że zrobię go do kolekcji w moich ulubionych barwach FAA :-> ale skoro Edek ma w przyszłości wypuscić takowego więc zrobię w malowaniu pudełkowym :)

Jasne że wypuści Hellcata w służbie FAA tyle że będzie to Dual Combo tj. Mk.I i Mk.II w jednym pudełku :evil: Tak więc masz do wyboru małooryginalne malowanie z VF-27 ze świetnych kalkomanii Eduarda lub dużo mniej popularne FAA i zabawę z tzw. kalkomaniami Techmodu.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5875
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Hellcat - barwa kokpitu

Postprzez Darek Trzeciak » czwartek, 13 marca 2008, 18:25

Jacek Bzunek napisał(a):... lub dużo mniej popularne FAA i zabawę z tzw. kalkomaniami Techmodu.

Bądź też jako alternatywa maski Montexu
Obrazek
http://www.montex-mask.com/
Pozdrawiam Darek
"Doświadczenie powiększa naszą mądrość, nie zmniejsza jednak naszej głupoty." - Josh Billings
***** ***
Avatar użytkownika
Darek Trzeciak
 
Posty: 2216
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 23:23
Lokalizacja: EPWA

Re: Hellcat - barwa kokpitu

Postprzez ame-iro » czwartek, 13 marca 2008, 23:41

To tylko moje przemyślenia i być może się mylę,ale:
Gienek napisał(a):wnętrza kabiny:
zawsze ANA 611

A pierwsze sto wyprodukowanych F6F? Czytałem,że miały kokpity w kolorze Bronze Green (Grumman przechodził z BG na IG w czasie gdy F6F wchodził do produkcji i niejako "z rozpędu" na tą pierwszą setkę zużyto stare zapasy farby)
Gienek napisał(a):malowane kolorem Grumman Grey oraz, co częste zwłaszcza dla F4F - ANA611.

Prawdę mówiąc nie spotkałem się z kolorem IG we wnętrzu kadłuba F4F.Kadłuby od wewnątrz na znanych mi zdjęciach wyglądają na malowane owym słynnym "Grumman Grey".Chyba że chodzi o licencyjne FM.Te chyba były od dziobu do ogona malowane IG (podobnie jak w przypadku TBF/TBM).
Poza tym,F4F był produkowany do czerwca 1943.Czy farba Interior Green nie została zatwierdzona jako oficjalny kolor o symbolu ANA 611 dopiero we wrześniu 1943?
Gienek napisał(a):Jacek Bzunek napisał/a:
Czyli dla wczesnego F6F3 prawidłowe będzie pomalowanie wnętrza osłony silnika na Interior Green?

Zwłaszcza z pierwszych serii, tych z charakterystycznym kamuflażem dwubarwnym.

A czy nie było czasem tak,że właśnie te dwubarwne F6F malowane były tak jak F4F(Grumman Grey-wnętrze,Bronze Green/Interior Green-kabina),a dopiero potem (wraz z przejściem na trójbarwny schemat?) IG zastąpił szary we wnętrzach osłon?
ame-iro
 
Posty: 102
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 01:53

Re: Hellcat - barwa kokpitu

Postprzez Gienek » piątek, 14 marca 2008, 01:46

Ame-iro napisał(a):Czytałem, że miały kokpity w kolorze Bronze Green ... na tą pierwszą setkę ... stare zapasy farby

Będę bardzo wdzięczny za wskazanie źródła tej informacji. Szczerze to bardzo liczę, że nie będzie to cz. III publikacji o wnętrzach na ipmsstockholm :evil: z którą to nigdy się nie zgadzałem bo nie ma żadnego potwierdzenia w dokumentacji i z której ze 30% informacji da się spokojnie walnąć do kosza.
Jak do tej pory posiadam wiedzę, że Grumman był prekursorem stosowania ciemnozielonej antykorozyjnej, później oficjalnie nazwanej IG. Bronze Green to charakterystyczna barwa stosowana we wczesnych produktach dla US Army. Dlatego też tak często spotykana w kokpitach Bell, Boeing, North American. Owszem spotkałem informację o BG ale raczej w formie przypuszczeń i że teoretycznie mógł ją używać również Grumman. Zapewne też dlatego, że IG w zależności od ilości warstw oraz swojej tendencji do zmieniania się w ciemnobrązowy pod wpływem min. oleju stawał się ciemnobrązowy. Warto raczej zwrócić uwagę na barwę naturalnego (bezbarwny) czy oksydowanego alu np. w F3F.

To, że podałem ANA 611 miało być szybkim wskazaniem barwy – tak, jeśli chodzi o dyrektywę i oficjalne oznaczenie to i owszem, rację przyznam.

Ame-iro napisał(a):Chyba że chodzi o licencyjne FM

Nie tylko. Z historii produkcji to, co wczesne z F6F to późne z F4F. Jeśli chodzi o FM to tak, w szczególności nagminnie - z zakładów General Motors (EAD) to prawie standard.

Ame-iro napisał(a):a dopiero potem (wraz z przejściem na trójbarwny schemat?) IG zastąpił szary we wnętrzach osłon?

Nie, nie. Jeśli zajdzie potrzeba uruchomię skaner aby to udowodnić. Trójbarwne F6F-3 mają z często szare wnętrza osłon. Dla ciekawości - zmiany te pokrywają się ze zmianą malowania wnętrz komór podwozia i osłon z IG na kolor spodu (w tym biały).

Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Gienek
 
Posty: 1385
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:24
Lokalizacja: Gdańsk

Następna strona

Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości