uruk-hai napisał(a):Okinawa, czerwiec 1945..
Czyli z lekka po inwazji ale to, ze tam stacjonował to i owszem.
uruk-hai napisał(a):czy się nimi nie przejmować?
Ja bym się nie przejmował.
uruk-hai napisał(a):Okinawa, czerwiec 1945..
uruk-hai napisał(a):czy się nimi nie przejmować?
Jostein napisał(a):A może Kolega zerwie z tradycją i zrobi "słodkie paskudztwo" w barwach FAA albo RNZAF?
Jostein napisał(a):A może Kolega zerwie z tradycją i zrobi "słodkie paskudztwo" w barwach FAA albo RNZAF? Do tych ostatnich robi kalki w 1:72 Rising Decals.
Darek Trzeciak napisał(a):To ja się podczepię z pytaniem bo mam problem z ukończeniem m.in. takiego oto dziada:
Dominik napisał(a):Myślałem, ale końcówki nie teges. W Academy są tylko skrzydła o normalnej rozpiętości. A ze znanych mi firm produkujących dodatki, żadna takich "brytyjskich" końcówek nie robi. Kalki do Korsarzy FAA robi też Techmod. (...)
Darku końcówki w Twoim modelu sam robiłeś czy producent dał modelarzowi wybór?
Dominik napisał(a):Darku końcówki w Twoim modelu sam robiłeś czy producent dał modelarzowi wybór?
Rumcajs napisał(a):... a pozostałe zmiany raczej dotyczyły wyposażenia wewnątrz.
Rumcajs napisał(a):Darku, podoba mi się Twój Korsarz, jakimi farbami go malowałeś? Wyglądają naprawdę dobrze.
Gienek napisał(a):Ale widzę że robisz JT643 z 1834 Squad. – miło
Darek Trzeciak napisał(a):(...)Ponoć brytyjskie Korsarze malowane były :
góra: ANA 613 Olive Drab; ANA 603 Sea Gray;
spód ANA 610 Sky Gray
U mnie spód to Vallejo ModelColor nr 70989 natomiast góra to: FS36118 (Pactra) i... B10M (Grey Green Agama) "złamany" nieco B8M (Dark Slate Grey Agama) i odrobiną czarnej (baaardzo niewiele).
Co się tyczy komór podwozia to na razie są w barwie spodu czyli ANA610... choć wcześniej zakładałem, że winny być ZCY. Nie potrafię tego wytłumaczyć ale ANA611 do komór jakoś mi nie pasi
Rumcajs napisał(a):Brytyjczycy starali się je jak najszybciej przemalować własnymi farbami
Darek Trzeciak napisał(a):Nie potrafię tego wytłumaczyć ale ANA611 do komór jakoś mi nie pasi
Darek Trzeciak napisał(a):choć wcześniej zakładałem, że winny być ZCY.
Gienek napisał(a):Nie do końca to tak. Farby amerykańskie dostosowywane były kolorem a jak się później okazało wcale nie jakością. Skutkiem było natychmiastowe płowienie w słońcu i soli Pacyfiku, zwłaszcza ANA613. Doskonałym przykładem są zdjęcia Corsairów tak wypłowiałych, że zatarły się granice kolorów. Do tego dochodziły kilkukrotne zmiany dyrektyw co do insygnii.
Czyli się nie starali ale sytuacja ich zmuszała.
Gienek napisał(a):Nie wiem dlaczego?Całe serie Mk.II dla FAA miały wnętrze w ANA611. Komory główne też.
Gienek napisał(a):Mam wątpliwości tylko dlatego, że widziałem na fotce ten sam kolor komór co spodu. Mógł to być jednak pojedynczy przypadek naprawianego/remontowanego. Czy komory miały kolor ANA610 czy nie to i tak pod nim był 611.
Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości