iras67 napisał(a):mógł być pokryty również NAA Green kolor używany przez zakłady NA w czasie produkcji "brytyjskich" Mustangów do powierzchni wewnętrznych
Ja natomiast spotykałem opinie, ze był to Dull Dark Green. Odnoszę też takie wrażenie przyglądając się niektórym fotografiom.
Ale może to kwestia nazwy i mówimy o tym samym?
Co do kokpitu to przekonany jestem o stosowaniu Interior Green.
Co do koloru wnetrza wlotów (i wylotów) to temat był poruszany na naszym forum 9dotyczyło Mustangów oraz brytyjskich Spitfire). Wydaje mi się, ze logika wskazuje, że elementy wewnętrzne na poziomie montażu zabezpieczone były antykorozyjnie. Kamuflaż nakładany był po montażu. Dlatego granicy koloru należy szukać na łączeniu blach oprofilowania zewnętrznego jak i w „zasięgu” pistoletu lakierniczego (zresztą widać to na zdjęciu zamieszczonym przez Paweł84.
foto z WalkAround