Strona 1 z 2

F4-U1 Birdcage Corsair "Spirit of '76"

PostNapisane: środa, 6 maja 2009, 20:06
przez Chudziutki
Witam
Powoli zabieram się za budowę modelu Birdcage'a Tamiyii w 48-ce. Wybrałem takie oto malowanie:
Obrazek
Andre R. Zbigniewski "Chance Vought F4U Corsair vol. I"-Kagero

I tutaj pojawiają się w sumie tylko dwie niewiadome:
1. Czy po lewej stronie kadłuba przy znaku rozpoznawczym i numerze 76 również powinien być napis "Spirit of.."
2. Jak pomalować komory podwozia? Biały, zielony czy ZCY?

Pozdrawiam

Re: F4-U1 Birdcage Corsair "Spirit of '76"

PostNapisane: czwartek, 7 maja 2009, 14:44
przez michalp78
Co prawda nie wyjaśnia to Twoich wątpliwości, ale może się przyda:
Obrazek
źródło:Corsair Aces of WW II, Mark Styling, Osprey, s.46
Tekst obok zdjęcia pochodzi ze wspomnień Boba Owensa.
Przy okazji podłączam się do pytań Chudziutkiego. I dorzucę jeszcze jedno (trochę ot): Jakimi kolorami nakładano polową wersję trójkolorowego schematu malowania? Ten "76" to chyba fabryczne malowanie?

Re: F4-U1 Birdcage Corsair "Spirit of '76"

PostNapisane: czwartek, 7 maja 2009, 20:04
przez trex73
http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=13&t=6679 w tym wątku znajdziesz odpowiedzi w kwestii wnęk.
Nie sugeruj się tylko tą planszą z Kagero, ten egzemplarz miał oznaczenia z czerwonymi obwódkami.
Powodzenia

Re: F4-U1 Birdcage Corsair "Spirit of '76"

PostNapisane: czwartek, 7 maja 2009, 20:55
przez michalp78
trex73 napisał(a):ten egzemplarz miał oznaczenia z czerwonymi obwódkami.

-Czerwone obwódki - do 14. września 43.
-VMF 215 na Munda - od 14. sierpnia 43. - powinny więc być czerwone, ale
-wg. "CAoWWII" Olander z VMF-214 latał na tym samolocie 13. października (VMF-215 był chyba wtedy na R&R (źródło: wikipedia) i zostawił swoje corsairy kolegom) - wtedy obwódki mogły być już zamalowane (?)
Edit:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:VMF-215_1st_F4U_on_Munda_on_Aug_14_-1943.jpg
Podobno Owens - pierwszy na Munda, numeru i tym bardziej napisu nie widać ale widać taśmę uszczelniającą i podejrzanie ciemne obwódki (zresztą to zdjęcie może przedstawiać wszystko).
Edit: poprawiłem w Swoich postach "Owen" na "Owens" bo człowiek się nazywał Robert G. Owens

Re: F4-U1 Birdcage Corsair "Spirit of '76"

PostNapisane: czwartek, 7 maja 2009, 23:05
przez trex73
michalp78 napisał(a):Podobno Owen - pierwszy na Munda, numeru i tym bardziej napisu nie widać ale widać taśmę uszczelniającą i podejrzanie ciemne obwódki (zresztą to zdjęcie może przedstawiać wszystko).

No to może być maszyna Owena.
Te obwódki faktycznie trochę za ciemne na czerwony, u góry na kadłubie zlewają się kamuflażem.
Ciężki przypadek :)

Re: F4-U1 Birdcage Corsair "Spirit of '76"

PostNapisane: piątek, 8 maja 2009, 23:16
przez michalp78
Tu: http://ftp.ibiblio.org/hyperwar/USMC/USMC-M-CSol/USMC-M-CSol-6.html na stronie 147 jest to samo zdjęcie z Munda w nieco lepszej rozdzielczości. Zdaje mi się, że to "75", ale może i "76".
Chudziutki, Twój powinien mieć na pewno czerwone obwódki wokół znaków i ja bym dał ten napis tylko z jednej strony (zgadywanka) chyba, że istnieje zdjęcie z lewej.
Patrząc na tą sylwetkę z kagero do listy błędów/dylematów dorzyciłbym jeszcze kolor felg - jakie powinny być ?
Gienek napisał(a):w wątku o corsairze Ostacha
8) wnęki podwozia głównego - białe (z przodu Salmon)

- Z przodu znaczy przednia ściana ?
- Salmon zrobiony przez Bretta Greena i Chrisa Wauchopa w "Modelling of the F4U Corsair" (Osprey)to z gamy Tamiyi: flat brown + flat white + yellow green + flat red (2+2+1+1) - czy wyszedł im z tego dobry kolor?
Obrazek

Re: F4-U1 Birdcage Corsair "Spirit of '76"

PostNapisane: sobota, 9 maja 2009, 11:40
przez michalp78
PrzemoL napisał(a):na starym PWM ładnych parę lat temu
O malowaniu Corsairów piękny artykuł napisał Tomasz Gronczewski:
http://www.old.modelarstwo.org.pl/lotnicze/dokumentacja/malowanie/corsairy/kol_zewn_us.html

Link niestety już nieaktualny.
Czy ktoś ma może ten artykuł zarchiwizowany? A może sam Autor zechciałby udostępnić - byłbym bardzo wdzięczny.

Edit: Dzięki uprzejmości MIRO artykuł już mam - Dzięki serdeczne. Dwa teksty Tomasza Gronczewskiego powinny być niezbędnikiem każdego budowniczego corsaira. Jaśniej i dokładniej już chyba tego opisać nie można - rewelacja.

Re: F4-U1 Birdcage Corsair "Spirit of '76"

PostNapisane: niedziela, 31 maja 2009, 14:54
przez faza69
No wlasnie tez szukalem tego artykolu.Ale z tego co udalo mi sie zapamietac to kolor wewnatrz kadluba i wnek na kola.kolor mial nazwe "indianska czerwien" malowane bylo cale wnetrzekadluba oprucz
kabiny pilota ktora malowano na cos w rodzaju humbrol 149. we wnekach podwozia indianska czerwien byla tylko w tej malej wnece gdzie mocowana byla golen a ta gdzie chowalo sie kolo na bialo.
to na 100%.4 lata temu tez robilem birdcage-a i wtedy korzystajac z tego artykolu pomalowalem mojego corsaira.nie pamietam tylko jak malowana byla oslona silnika od wewnatrz ,zerknac nie moge bo model stoi w polsce.Aaa zerknalem jeszcze na Twoje zdjecie i mala uwaga,chwyty powietrza pomaluj na bialo.

Brak polskich czcionek można wytłumaczyć, ale ta ortografia !!!
P.D.

Re: F4-U1 Birdcage Corsair "Spirit of '76"

PostNapisane: czwartek, 11 czerwca 2009, 18:03
przez Chudziutki
Witam,

Żeby nie zakładać nowego tematu odświeżę ten :) Tym razem mam pytanie dotyczące tej maszyny:
Obrazek
Andre R. Zbigniewski "Chance Vought F4U Corsair vol. I"-Kagero

1. Napis "defabe" i "nose art" powinien być z jednej czy obu stron osłony silnika?
2. Gwiazdy na skrzydłach- 4 czy 2?

Re: F4-U1 Birdcage Corsair "Spirit of '76"

PostNapisane: czwartek, 11 czerwca 2009, 22:01
przez michalp78
Obrazek
Znaki w sześciu pozycjach, nose art - niewiadomo.
PS Dlaczego zrezygnowałeś ze "spirita"?

Re: F4-U1 Birdcage Corsair "Spirit of '76"

PostNapisane: czwartek, 11 czerwca 2009, 22:14
przez greatgonzo
Jak nie wiadomo to z jednej strony.
Z zasady z dwóch stron to rzadkość. W 49 grupie praktykowano taki proceder na P-40 ale tam z jednej strony był noseart pilota, a z drugiej szefa mechaników.

Re: F4-U1 Birdcage Corsair "Spirit of '76"

PostNapisane: czwartek, 11 czerwca 2009, 22:29
przez michalp78
greatgonzo napisał(a):Jak nie wiadomo to z jednej strony.

Chyba, że mówimy np. o corsair'ze "L.A. City Limits" (tam z dwu stron tylko to nie nose -, a tail art ;o) lub choćby "10" Thomasa też z VMF-213. W przypadku tych maszyn na prawdę chyba nie ma prawd absolutnych. Ale też walnąłbym te kostki tylko z jednej strony.

Re: F4-U1 Birdcage Corsair "Spirit of '76"

PostNapisane: czwartek, 11 czerwca 2009, 22:55
przez Chudziutki
michalp78 napisał(a):Znaki w sześciu pozycjach, nose art - niewiadomo.
PS Dlaczego zrezygnowałeś ze "spirita"?


Dzięki za pomoc ;o) Ze "spirita" zrezygnowałem z bardzo prostego powodu- nie mam odpowiednich znaków rozpoznawczych :twisted: a poza tym dwubarwne Birdcage mają coś w sobie :)

Re: F4-U1 Birdcage Corsair "Spirit of '76"

PostNapisane: piątek, 12 czerwca 2009, 02:50
przez greatgonzo
Chudziutki napisał(a):nie mam odpowiednich znaków rozpoznawczych


http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=141&t=7233
;o)

michalp78
Nie no: jak wiadomo to wiadomo. A jak NIE wiadomo to z jednej. Statystycznie :D .

Re: F4-U1 Birdcage Corsair "Spirit of '76"

PostNapisane: piątek, 12 czerwca 2009, 18:37
przez Chudziutki
Dobra, skoro już wiem, że gwiazdy miał w 6 pozycjach, "nose art" teoretycznie tylko z jednej strony to teraz pozostaje tylko kwestia chodników na skrzydłach- malować czy nie? Jeśli tak to na jednym czy na obu skrzydłach? W instrukcji Tamiyi w schematach malowania dwubarwnych "korsarzy" owych chodników nie ma ale jakoś nie daje mi to spokoju.