Witam serdecznie,
przymierzam się właśnie do budowy nowego modelu jakim ba być właśnie Spitfire IXc SZoG NH214 pilotowany przez G/Cpt (lub jak kto woli pułkownika) Gabszewicza wykorzystując zestaw Airfixa w skali 1/48. Przeglądając źródła natknąłem się jednak na kilka sprzeczności, które nie pozwalają mi z czystym sumieniem i bez wątpliwości na wybór poszczególnych detali "wykończeniowych".
Pierwsza rzecz dotyczy wersji w jakiej maszyna ta została wykonana. Wg. SAM Publications była to po prostu mk.IX, natomiast wg autora strony
http://www.spitfires.ukf.net - LFIX - czyli chyba ze skróconymi skrzydłami...
Moje największe wątpliwości budzą górne powierzchnie skrzydeł.Wg różnych źródeł samolot ten powinien lub nie powinien mieć wypukłych owiewek w kształcie łezki na koła podwozia głównego. Wg Squadron/Signal oraz Panów Hoffmanna i Matusiaka w publikacji AJ-Press owiewek tych nie widać na załączonych planach i rysunkach. W publikacji SAM Publication - Merlin Powered Spitfires jest ona zaznaczona na rysunkach.
Trzecia rzecz to owiewka działek Hispano-Suiza. Większość źródeł twierdzi, że szeroka łezka stosowana była we wczesnych mk.IX natomiast wąska w późnych. A jaka była stosowana w NH214?
Techmod, z którego mam zamiar zaczerpnąć kalkomanie, proponuje wersję z szeroką owiewką magazynka działka oraz bez wybrzuszeń na koło podwozia.
Dla mnie to o tyle dziwne, że po prostu nie wiem z jakich części mam składać model. Mając dwie wersje górnej powierzchni skrzydła do wyboru i trzy rodzaje owiewek działek ciężko mi się zdecydować. Co Wy o myślicie o tej maszynie?