Wellington a sprawa Maltańska

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Wellington a sprawa Maltańska

Postprzez dewertus » poniedziałek, 20 lipca 2009, 23:19

Witam,
Może ktoś z Was jest w posiadaniu fotografii / schematu malowania przedstawiającej Wellingtona Mk.IC z dywizjonu: 38, 40, 69 lub 148 z lat 1941-43 (w tym czasie jednostki te operowały z Malty)

Nie wiem czy maltańskie Wellingtony były malowane w/g schematu europejskiego (dark green, earth brown, black) czy tez afrykańskiego (earth brown, sand, black).

pzdr.
Hubert
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 01:46
Lokalizacja: Warszawa

Reklama

Re: Wellington a sprawa Maltańska

Postprzez Jaho63 » piątek, 24 lipca 2009, 13:02

Malowane "normalnie”: Dark Green/Dark Earth/Black. A zrobisz go w wersji torpedowej? A tak w ogóle to maglujesz tę Maltę a nie widziałem u Ciebie najważniejszego samolotu z nad Malty! :)
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 01:39

Re: Wellington a sprawa Maltańska

Postprzez Jarek Gurgul » piątek, 24 lipca 2009, 13:26

Masz na myśli Janusz jeden z tych trzech 'kościelnych'?

Jarek
Avatar użytkownika
Jarek Gurgul
 
Posty: 6055
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wellington a sprawa Maltańska

Postprzez Jaho63 » piątek, 24 lipca 2009, 13:46

Dokładnie, no, chociaż wiara, nadzieja i miłość nie muszą tylko do kościelnych wartości należeć, może lepiej było etycznych? ;o)
A tak w ogóle to ich było więcej (Gladiatorów) jak kiedyś czytałem (tzn. 4 czy 5).
No mało istotne z "mojego" punktu widzenia :) - się robi samolot Burgesa i już ;o)
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 01:39

Re: Wellington a sprawa Maltańska

Postprzez dewertus » wtorek, 28 lipca 2009, 14:27

Jaho63 napisał(a): A tak w ogóle to maglujesz tę Maltę a nie widziałem u Ciebie najważniejszego samolotu z nad Malty! :)


Masz na myśli Gladiatora? kilka razy próbowałem go nabyć na allegro (Matchbox), ale za każdym razem albo cena dobijała do takiego pułapu, że sobie odpuszczałem, albo ktoś mnie "przebijał" strzałem ze "snajpera" na 5 sek. przed zakonczeniem aukcji...

Pytanie o malowanie wbrew pozorom nie jest pozbawione sensu - spotkałem sie z opisem i pojednyczymi schematami w obu wersjach... brakuje mi jakiegoś zdjęcia lub kolejnego schematu, który przechyliłby szalę na jedna ze stron.

Przy czym nie ukrywam, że wolałbym aby wygrała opcja Desert (jak w Wellingtonach operujacych z Egiptu) - ciekawiej by wyglądało takie malowanie :mrgreen:

pzdr.
Hubert
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 01:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wellington a sprawa Maltańska

Postprzez Jaho63 » piątek, 31 lipca 2009, 20:56

Hubert proszę Cię daj sobie spokój z Matchboxem, to już raz lepiej kupić, ale fajnego: Pavla albo przynajmniej Heller.
Ja nie znalazłem malowań Wellingtonów w Desert (z Malty). Tylko w 4+ znalazłem, ale "normalnego" Blk/DG/EB.
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 01:39

Re: Wellington a sprawa Maltańska

Postprzez dewertus » wtorek, 4 sierpnia 2009, 15:31

W życiu na oczy nie widziałem modelu Hellera :? , jedyne co mi wpadło w ręce to Airfix i Matchbox. Z dwojga złego wole juz Matchboxa, bo z tego coś można sklecić :lol: Taki sam problem jest z F2A Bufflo...

Wracając do Wellingtona to mam kolejny delemat: jak daleko w Maltańskich samolotach kamuflarz DG/EB "zachodził" na bokach kadłuba? Znalazłem różne wersje:

Obrazek

Obrazek

Obrazek


I taki "smaczek" :mrgreen: podpisany Malta, maj 1941.... s/n T2607, 37 Sqn. RAF >>> pierwszy obrazek powyżej to także 37 Sqn. RAF, LF-P, ale s/n L7779 i z maja 1940 (dywizjon stacjonował jeszcze na Wyspach).

Obrazek


pzdr.
Hubert
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 01:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wellington a sprawa Maltańska

Postprzez Jaho63 » wtorek, 4 sierpnia 2009, 20:29

Hubek! ;o) To ja nie wiem, w czym masz problem? Masz malowanko z Malty, a że wcześniej inny samolot miał te same kody to chyba Cię nie dziwi?
Ten "dolny" to też Malta: :)
Obrazek
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 01:39

Re: Wellington a sprawa Maltańska

Postprzez dewertus » wtorek, 4 sierpnia 2009, 22:37

Jaho63 napisał(a):Hubek! ;o) To ja nie wiem, w czym masz problem? Masz malowanko z Malty,
Ten "dolny" to też Malta: :)


Janusz,
Problem w tym, że wszystkie obrazki teoretycznie przedstawiają Wellingtony Mk. IC z dywizjonów, które operowały z Malty 8-) :
LF - 37 Sqn. RAF
HD - 38 Sqn. RAF
BL - 40 Sqn. RAF
przy czym tylko ostatnia sylwetka była jednoznacznie wskazana na Maltę (LF-P, 37 Sqn.)… :? i tu jest najciekawsze….. w wykazie dywizjonów RAF i FAA działających z baz położonych na Malcie (Malta 1940-43, The Fighter Pilot's Paradise) nie ma 37 Sqn. :shock: Na liście są wymienione:
38 Sqn. > sierpień - październik 1941
40 Sqn. > październik 1941 - maj 1942
69 Sqn. > styczeń 1941 - luty 1944
148 Sqn. > grudzień 1940 - marzec 1942, grudzień 1942

I wszystkie one stacjonowały w bazie Luqa. Więc jak widzisz, wbrew pozorom problem mam (a w publikacjach, które posiadam na ten temat nie ma ani jednej fotografii Wellingtona) :-/


Pzdr.
Hubert
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 01:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wellington a sprawa Maltańska

Postprzez Jaho63 » wtorek, 4 sierpnia 2009, 22:44

37-my w 1940 z GB trafił do Afryki Północnej, w 1941 do Egiptu, potem w Iraku działał. Tyle wyczytałem, o Malcie nic.
Dalej nie dostrzegam problemu bracie. Rób tego z 40squ i już :) (mogę podesłać lepszej jakości)
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 01:39


Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości