Jostein napisał(a):Czyli wychodzi na to, że "A" od B nie różnił się bardziej, niż B wczesny od B późniejszego. Skąd więc te oznaczenie
Generalnie trzeba po prostu przyjąć do wiadomości, że pierwsze serie 109 były nieustannie ulepszane i to czasem z egzemplarza na egzemplarz. Nie było jednolitego standardu wykończenia i faktycznie wersję A od wczesnego B różniły tylko drobne detale, zwłaszcza po zarzuceniu montowania silnikowego MG17, które grzało się przy strzelaniu i w końcu okazało się niewypałem. Rożnica w oznaczeniu brała się właśnie z tego nieszczęsnego silnikowego MG17. Bywały później jeszcze błahsze powody do zmiany oznaczenia jak np. E-3 i E-4, gdzie cała afera dotyczyła tylko ciut innego modelu działek skrzydłowych (MG FF -> MG FF/M).
Z V-4 to formalnie nadal został on prototypem tylko przetestowano w nim rozwiązania charakterystyczne dla kadłubowego uzbrojenia wersji B. Testy uzbrojenie w skrzydłowego MG17 prowadzono na prototypie V-11. Śmigło przestawialne na V-8 i tak dalej. Po prostu wiele nowych systemów testowano oddzielnie i nie było sensu zmiany nazw prototypów na wersje seryjne bo nie trzymały żadnego produkcyjnego standardu i często były przebudowywane do kolejnych testów. Bo jak byś nazwał prototyp V-12 z jednym skrzydłem uniwersalnym dla MG17 lub MGFF a drugim tylko MG FF?