Spitfire Vb early i late - różnice

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Spitfire Vb early i late - różnice

Postprzez Ajak » środa, 7 września 2016, 10:12

Yahu produkuje 2 różniące się tablice

http://yahumodels.siemianowice.com/wp-c ... l-etyk.jpg

http://yahumodels.siemianowice.com/wp-c ... e-etyk.jpg

moje pytanie jakie były zasadnicze różnice - poza tablicą - między wczesną a późną wersją?
Jak to rozpoznawać na fotkach rzeczywistych?
Avatar użytkownika
Ajak
 
Posty: 266
Dołączył(a): poniedziałek, 18 października 2010, 13:44
Lokalizacja: EPMO

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Spitfire Vb early i late - różnice

Postprzez greatgonzo » środa, 7 września 2016, 11:27

To chyba raczej oznaczenie produktu, a nie wersji Spitfire. Tablice wyglądają na zdjęciach identycznie i różnią się tylko tym, że 'early' jest niekompletnie pomalowana. Instrukcja pokazuje tę samą tablicę dla wszystkich wersji Spitfire Mk V od a do c plus odpowiednie Seafire.

Podział jakiegokolwiek Mk w przypadku Spitfire na wczesny i późny to rzecz w zasadzie niewykonalna. Zmiany wprowadzano stopniowo. To był płynny proces. W dodatku modyfikacje dotyczyły również istniejących już egzemplarzy.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4052
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Spitfire Vb early i late - różnice

Postprzez Ajak » środa, 7 września 2016, 12:10

greatgonzo napisał(a):Podział jakiegokolwiek Mk w przypadku Spitfire na wczesny i późny to rzecz w zasadzie niewykonalna. Zmiany wprowadzano stopniowo. To był płynny proces. W dodatku modyfikacje dotyczyły również istniejących już egzemplarzy.


jasne, tak podejrzewałem, a wiesz może czego zmiany dotyczyły?

Sprawdzę dziś te tablice bo mam w realu i chyba jednak się różnią czymś, będę wiedział wieczorem.
Avatar użytkownika
Ajak
 
Posty: 266
Dołączył(a): poniedziałek, 18 października 2010, 13:44
Lokalizacja: EPMO

Re: Spitfire Vb early i late - różnice

Postprzez karambolis8 » środa, 7 września 2016, 12:42

Jedna nie ma kolorowych obwódek na zegarach.
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 07:24

Re: Spitfire Vb early i late - różnice

Postprzez greatgonzo » środa, 7 września 2016, 16:19

Ajak napisał(a):a wiesz może czego zmiany dotyczyły?


Wszystkiego co konstruktorom udało się naprawić/poprawić. W grę wchodzą kompletne silniki, śmigła, wiatrochrony, limuzyny, podwozie, skrzydła i drobne ich elementy. Także zmiany w wyposażeniu, jego lokalizacji i różne drobiazgi jak lusterka, oświetlenie itd. Część z nich związanych z czasem bardziej niż z wersją samolotu, czy nawet w ogóle ze Spitfire.

Nie wiem o co konkretnie pytasz. Dla wybranego samolotu pewnie tylko część takiej listy jest możliwa do ogarnięcia. Jakikolwiek szerszy aspekt miałby charakter mocno ogólnikowy. W kontekście budowy modelu i tak jedyną drogą jest wybór konkretnego egzemplarza i próba ustalenia właściwej dla niego specyfikacji z uwzględnieniem planowanej szczegółowości budowy.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4052
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Spitfire Vb early i late - różnice

Postprzez Ajak » środa, 7 września 2016, 17:00

greatgonzo napisał(a):W grę wchodzą kompletne silniki, śmigła, wiatrochrony, limuzyny, podwozie, skrzydła i drobne ich elementy. Także zmiany w wyposażeniu, jego lokalizacji i różne drobiazgi jak lusterka, oświetlenie itd.


Serio tak dużo elementów ulegało zmianie w ramach rozwoju modelu Spitfire Vb ??
Avatar użytkownika
Ajak
 
Posty: 266
Dołączył(a): poniedziałek, 18 października 2010, 13:44
Lokalizacja: EPMO

Re: Spitfire Vb early i late - różnice

Postprzez greatgonzo » środa, 7 września 2016, 18:33

Pisałem ogólnie. Nie wiedziałem o co pytasz. No i tak jest łatwiej. : )

Większość z tych rzeczy tak. Nie wszystko szczegółowo pamiętam. Żeby opisać to dokładnie trzeba by solidnie zagrzebać się w papierach, a i tak modelarsko byłaby to sztuka dla sztuki. Bo znów, konkretny egzemplarz wymaga własnej, oddzielnej analizy.
Zdecydowanie należy uważać z metodą: 'mam model na ukończeniu, to teraz wybiorę malowanie'. ;)
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4052
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Spitfire Vb early i late - różnice

Postprzez Ajak » wtorek, 13 września 2016, 13:29

Dzięki jakieś plany umożliwiające ponitowanie w wersji elektronicznej macie może? Jakoś nie mogę nic fajnego wygooglać.
Avatar użytkownika
Ajak
 
Posty: 266
Dołączył(a): poniedziałek, 18 października 2010, 13:44
Lokalizacja: EPMO

Re: Spitfire Vb early i late - różnice

Postprzez karambolis8 » wtorek, 13 września 2016, 13:42

Kadłub jest w monografiach lotniczych AJ Press. Skrzydło w wersji A i C też, różnice dla skrzydła B można trochę wymyślić ;)
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 07:24

Re: Spitfire Vb early i late - różnice

Postprzez barszczo » wtorek, 13 września 2016, 18:02

greatgonzo napisał(a):Bo znów, konkretny egzemplarz wymaga własnej, oddzielnej analizy.
Zdecydowanie należy uważać z metodą: 'mam model na ukończeniu, to teraz wybiorę malowanie'. ;)


Święte słowa. Za mną lata coś takiego, a właściwie prawie się materializuje:

Obrazek

LFMk.Vb EP509 z 303 Dywizjonu, bardzo ciekawy egzemplarz z kilkoma fajnymi smaczkami. Królestwo za widok lewej strony ;o) .
Avatar użytkownika
barszczo

Animal Planet
 
Posty: 897
Dołączył(a): sobota, 29 grudnia 2012, 13:31
Lokalizacja: Olkusz

Re: Spitfire Vb early i late - różnice

Postprzez Jostein » wtorek, 13 września 2016, 19:57

barszczo napisał(a):
greatgonzo napisał(a):Bo znów, konkretny egzemplarz wymaga własnej, oddzielnej analizy.
Zdecydowanie należy uważać z metodą: 'mam model na ukończeniu, to teraz wybiorę malowanie'. ;)


Święte słowa. Za mną lata coś takiego, a właściwie prawie się materializuje:

Obrazek

LFMk.Vb EP509 z 303 Dywizjonu, bardzo ciekawy egzemplarz z kilkoma fajnymi smaczkami. Królestwo za widok lewej strony ;o) .

No tak, widzę indywidualne rury wydechowe, podwójne wzmocnienia nad komorami podwozia. Co przegapiłem?
Avatar użytkownika
Jostein
 
Posty: 1309
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 19:47
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Spitfire Vb early i late - różnice

Postprzez barszczo » wtorek, 13 września 2016, 20:45

Jostein napisał(a):No tak, widzę indywidualne rury wydechowe, podwójne wzmocnienia nad komorami podwozia. Co przegapiłem?


Ster wysokości tak jak w Mk.IX/XVI, lusterko wsteczne okrągłe jak w Mk.IX ale wiatrochron jeszcze z dokładanym szkłem pancernym i ma krótkie skrzydła (na tym zdjęciu nie widać ale ma ;o) ) w przeciwieństwie do widocznego w głębi. Naprawdę ciekawa maszyna.
Avatar użytkownika
barszczo

Animal Planet
 
Posty: 897
Dołączył(a): sobota, 29 grudnia 2012, 13:31
Lokalizacja: Olkusz

Re: Spitfire Vb early i late - różnice

Postprzez greatgonzo » środa, 14 września 2016, 01:05

(na tym zdjęciu nie widać ale ma ;o) )


Ponieważ?
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4052
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Spitfire Vb early i late - różnice

Postprzez barszczo » środa, 14 września 2016, 07:18

Tutaj lepiej widać, a przy okazji kolejny smaczek - antena IFF pod skrzydłem:

Obrazek

Nie mogłem znaleźć tego zdjęcia wcześniej ale wiedziałem że go mam, dlatego pisałem o skrzydle na pewniaka :) , wygrzebałem też jeszcze jeden egzemplarz z tego okresu:

Obrazek
Avatar użytkownika
barszczo

Animal Planet
 
Posty: 897
Dołączył(a): sobota, 29 grudnia 2012, 13:31
Lokalizacja: Olkusz

Re: Spitfire Vb early i late - różnice

Postprzez greatgonzo » środa, 14 września 2016, 09:28

Dzięki. :)
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4052
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Następna strona

Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości