Strona 1 z 2

Spitfire Vb early i late - różnice

PostNapisane: środa, 7 września 2016, 11:12
przez Ajak
Yahu produkuje 2 różniące się tablice

http://yahumodels.siemianowice.com/wp-c ... l-etyk.jpg

http://yahumodels.siemianowice.com/wp-c ... e-etyk.jpg

moje pytanie jakie były zasadnicze różnice - poza tablicą - między wczesną a późną wersją?
Jak to rozpoznawać na fotkach rzeczywistych?

Re: Spitfire Vb early i late - różnice

PostNapisane: środa, 7 września 2016, 12:27
przez greatgonzo
To chyba raczej oznaczenie produktu, a nie wersji Spitfire. Tablice wyglądają na zdjęciach identycznie i różnią się tylko tym, że 'early' jest niekompletnie pomalowana. Instrukcja pokazuje tę samą tablicę dla wszystkich wersji Spitfire Mk V od a do c plus odpowiednie Seafire.

Podział jakiegokolwiek Mk w przypadku Spitfire na wczesny i późny to rzecz w zasadzie niewykonalna. Zmiany wprowadzano stopniowo. To był płynny proces. W dodatku modyfikacje dotyczyły również istniejących już egzemplarzy.

Re: Spitfire Vb early i late - różnice

PostNapisane: środa, 7 września 2016, 13:10
przez Ajak
greatgonzo napisał(a):Podział jakiegokolwiek Mk w przypadku Spitfire na wczesny i późny to rzecz w zasadzie niewykonalna. Zmiany wprowadzano stopniowo. To był płynny proces. W dodatku modyfikacje dotyczyły również istniejących już egzemplarzy.


jasne, tak podejrzewałem, a wiesz może czego zmiany dotyczyły?

Sprawdzę dziś te tablice bo mam w realu i chyba jednak się różnią czymś, będę wiedział wieczorem.

Re: Spitfire Vb early i late - różnice

PostNapisane: środa, 7 września 2016, 13:42
przez karambolis8
Jedna nie ma kolorowych obwódek na zegarach.

Re: Spitfire Vb early i late - różnice

PostNapisane: środa, 7 września 2016, 17:19
przez greatgonzo
Ajak napisał(a):a wiesz może czego zmiany dotyczyły?


Wszystkiego co konstruktorom udało się naprawić/poprawić. W grę wchodzą kompletne silniki, śmigła, wiatrochrony, limuzyny, podwozie, skrzydła i drobne ich elementy. Także zmiany w wyposażeniu, jego lokalizacji i różne drobiazgi jak lusterka, oświetlenie itd. Część z nich związanych z czasem bardziej niż z wersją samolotu, czy nawet w ogóle ze Spitfire.

Nie wiem o co konkretnie pytasz. Dla wybranego samolotu pewnie tylko część takiej listy jest możliwa do ogarnięcia. Jakikolwiek szerszy aspekt miałby charakter mocno ogólnikowy. W kontekście budowy modelu i tak jedyną drogą jest wybór konkretnego egzemplarza i próba ustalenia właściwej dla niego specyfikacji z uwzględnieniem planowanej szczegółowości budowy.

Re: Spitfire Vb early i late - różnice

PostNapisane: środa, 7 września 2016, 18:00
przez Ajak
greatgonzo napisał(a):W grę wchodzą kompletne silniki, śmigła, wiatrochrony, limuzyny, podwozie, skrzydła i drobne ich elementy. Także zmiany w wyposażeniu, jego lokalizacji i różne drobiazgi jak lusterka, oświetlenie itd.


Serio tak dużo elementów ulegało zmianie w ramach rozwoju modelu Spitfire Vb ??

Re: Spitfire Vb early i late - różnice

PostNapisane: środa, 7 września 2016, 19:33
przez greatgonzo
Pisałem ogólnie. Nie wiedziałem o co pytasz. No i tak jest łatwiej. : )

Większość z tych rzeczy tak. Nie wszystko szczegółowo pamiętam. Żeby opisać to dokładnie trzeba by solidnie zagrzebać się w papierach, a i tak modelarsko byłaby to sztuka dla sztuki. Bo znów, konkretny egzemplarz wymaga własnej, oddzielnej analizy.
Zdecydowanie należy uważać z metodą: 'mam model na ukończeniu, to teraz wybiorę malowanie'. ;)

Re: Spitfire Vb early i late - różnice

PostNapisane: wtorek, 13 września 2016, 14:29
przez Ajak
Dzięki jakieś plany umożliwiające ponitowanie w wersji elektronicznej macie może? Jakoś nie mogę nic fajnego wygooglać.

Re: Spitfire Vb early i late - różnice

PostNapisane: wtorek, 13 września 2016, 14:42
przez karambolis8
Kadłub jest w monografiach lotniczych AJ Press. Skrzydło w wersji A i C też, różnice dla skrzydła B można trochę wymyślić ;)

Re: Spitfire Vb early i late - różnice

PostNapisane: wtorek, 13 września 2016, 19:02
przez barszczo
greatgonzo napisał(a):Bo znów, konkretny egzemplarz wymaga własnej, oddzielnej analizy.
Zdecydowanie należy uważać z metodą: 'mam model na ukończeniu, to teraz wybiorę malowanie'. ;)


Święte słowa. Za mną lata coś takiego, a właściwie prawie się materializuje:

Obrazek

LFMk.Vb EP509 z 303 Dywizjonu, bardzo ciekawy egzemplarz z kilkoma fajnymi smaczkami. Królestwo za widok lewej strony ;o) .

Re: Spitfire Vb early i late - różnice

PostNapisane: wtorek, 13 września 2016, 20:57
przez Jostein
barszczo napisał(a):
greatgonzo napisał(a):Bo znów, konkretny egzemplarz wymaga własnej, oddzielnej analizy.
Zdecydowanie należy uważać z metodą: 'mam model na ukończeniu, to teraz wybiorę malowanie'. ;)


Święte słowa. Za mną lata coś takiego, a właściwie prawie się materializuje:

Obrazek

LFMk.Vb EP509 z 303 Dywizjonu, bardzo ciekawy egzemplarz z kilkoma fajnymi smaczkami. Królestwo za widok lewej strony ;o) .

No tak, widzę indywidualne rury wydechowe, podwójne wzmocnienia nad komorami podwozia. Co przegapiłem?

Re: Spitfire Vb early i late - różnice

PostNapisane: wtorek, 13 września 2016, 21:45
przez barszczo
Jostein napisał(a):No tak, widzę indywidualne rury wydechowe, podwójne wzmocnienia nad komorami podwozia. Co przegapiłem?


Ster wysokości tak jak w Mk.IX/XVI, lusterko wsteczne okrągłe jak w Mk.IX ale wiatrochron jeszcze z dokładanym szkłem pancernym i ma krótkie skrzydła (na tym zdjęciu nie widać ale ma ;o) ) w przeciwieństwie do widocznego w głębi. Naprawdę ciekawa maszyna.

Re: Spitfire Vb early i late - różnice

PostNapisane: środa, 14 września 2016, 02:05
przez greatgonzo
(na tym zdjęciu nie widać ale ma ;o) )


Ponieważ?

Re: Spitfire Vb early i late - różnice

PostNapisane: środa, 14 września 2016, 08:18
przez barszczo
Tutaj lepiej widać, a przy okazji kolejny smaczek - antena IFF pod skrzydłem:

Obrazek

Nie mogłem znaleźć tego zdjęcia wcześniej ale wiedziałem że go mam, dlatego pisałem o skrzydle na pewniaka :) , wygrzebałem też jeszcze jeden egzemplarz z tego okresu:

Obrazek

Re: Spitfire Vb early i late - różnice

PostNapisane: środa, 14 września 2016, 10:28
przez greatgonzo
Dzięki. :)