Strona 1 z 1

Spitfire Mk Vc /IX c wczesna

PostNapisane: sobota, 13 maja 2017, 13:28
przez cris
Witam
Chciałbym skonsultować się ze znawcami tematu w sprawie następującej
Czym różnił się z zewnątrz płatowiec Spita Vc od wczesnej wersji Spita IXc (która przecież z niego się wywodzi )?
Nie mówimy tu o takich oczywistościach jak dłuższy nos ;okapotowanie silnika /silnik ,oraz druga dużą chłodnicę paliwa i oleju pod lewym skrzydłem.
Było coś jeszcze charakterystycznego co różniło te płatowce ?
pozdrawiam cris.

Re: Spitfire Mk Vc /IX c wczesna

PostNapisane: niedziela, 14 maja 2017, 18:07
przez macias13_84
Wymieniłeś chyba wszystko.

Tutaj Fajne IXc
Obrazek
Obrazek

Re: Spitfire Mk Vc /IX c wczesna

PostNapisane: niedziela, 14 maja 2017, 18:59
przez cris
Fajne zdjęcie macias ;naprawdę wczesnej ,,dziewiątki'' tz. przebudowanej z ,,piątki '' i do tego z 316 dywizjonu
Nie wiedziałem że takie ,,składaki'' latały w PSP bojowo :->
Mnie jednak chodzi konkretnie o płatowiec ( kadłub bez silnika do przegrody ogniowej i skrzydła ) i jakieś niuanse które mogły mi umknąć ,ale wychodzi na to że jednak niczym się nie różniły .
To dobra wiadomość, można zatem przystąpić do pracy :P

Re: Spitfire Mk Vc /IX c wczesna

PostNapisane: niedziela, 14 maja 2017, 19:28
przez macias13_84
Takich Frankensteinów było kilka w PSP

Jeżeli masz tę pozycję
Obrazek

To:
str. 15 - zdjęcie 31 - BS335 - UZ@S
str. 44 - zdj. 94 i plansza - BR143 - SZ@ S
Str. 45 - zdj. 95 i plansza - BR143?(jakiś chochlik się chyba zakradł autorowi) - SZ@Q - to co wcześniej podesłałem

Re: Spitfire Mk Vc /IX c wczesna

PostNapisane: wtorek, 16 maja 2017, 14:33
przez Mac Eyka
Nie do końca jestem pewny, ale chyba dziewiątki z racji na większą masę silnika miały golenie podwozia głównego zamocowane pod nieco innym kontem. Były tez chyba drobne różnice w wyposażeniu kabiny.
A reszta to chyba to samo.

Italerka na tym samym kadłubie robi Vb i IXc i nie wnikają. :D więc "widać da się".

Re: Spitfire Mk Vc /IX c wczesna

PostNapisane: wtorek, 16 maja 2017, 23:07
przez cris
Mac Eyka napisał(a): Italerka na tym samym kadłubie robi Vb i IXc i nie wnikają. :D więc "widać da się".

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
A te golenie sprawdze

Re: Spitfire Mk Vc /IX c wczesna

PostNapisane: wtorek, 16 maja 2017, 23:25
przez RAV
Mac Eyka napisał(a):Italerka na tym samym kadłubie robi Vb i IXc i nie wnikają.

Ten zestaw jest wybitnym i wszechstronnym przykładem "niewnikania".

Re: Spitfire Mk Vc /IX c wczesna

PostNapisane: wtorek, 16 maja 2017, 23:51
przez cris
RAV napisał(a):Ten zestaw jest wybitnym i wszechstronnym przykładem "niewnikania".

RAV wiem że popełniłeś kiedyś ten ,,zestaw" (a raczej zabawkę dla masochistów :mrgreen: ) i nawet ,,toto'' fajnie wyglądało - bo niewiele chyba z Italerki tam zostało, ale ja bym tego nawet kijem i to przez szmatę nie tykał. :P

Re: Spitfire Mk Vc /IX c wczesna

PostNapisane: środa, 17 maja 2017, 01:24
przez greatgonzo
Zależy jak wczesny. Jeśli trochę późniejszy to może już się załapać na zmianę nitowania kadłuba (z wypukłych na płaskie).

Podwozie wysunięto te dwa cale do przodu wraz z uniwersalnym płatem, zatem w Vc już takie było.