Strona 1 z 1

P-47 Thunderbolt klapki żaluzji silnika

PostNapisane: piątek, 10 listopada 2017, 15:45
przez Rafako
Witam, mam pytanie do zorientowanych. Czy istniała jakakolwiek zależność między klapkami żaluzji osłony silnika a tymi klapkami po bokach w tyle kadłuba w P-47? Chodzi mi o to czy otwarte żaluzje silnika skutkowały również uchylonymi klapkami kadłubowymi czy działały one niezależnie?

Z góry dziękuję za odpowiedź!

Re: P-47 Thunderbolt klapki żaluzji silnika

PostNapisane: sobota, 11 listopada 2017, 05:56
przez greatgonzo
działały one niezależnie

Re: P-47 Thunderbolt klapki żaluzji silnika

PostNapisane: niedziela, 12 listopada 2017, 20:58
przez Rafako
Dzięki!

Re: P-47 Thunderbolt klapki żaluzji silnika

PostNapisane: poniedziałek, 11 grudnia 2017, 12:59
przez mecenass
Nie chcąc zakładać nowego tematu, czy macie jakieś materiały pokazujące mechanizm otwierania tych klapek na osłonie silnika? Muszę wykonać działające takie klapki w modelu 1:4. Mogą być też materiały od Corsair'a, chodzi o zasadę działania.

Re: P-47 Thunderbolt klapki żaluzji silnika

PostNapisane: poniedziałek, 11 grudnia 2017, 14:34
przez greatgonzo
Rzecz nie jest dla mnie jasna. Chcesz odtworzyć konkretny mechanizm z oryginału, czy po prostu mieć działający mechanizm w modelu?

W P-47 i F4U ten system różnił się dość istotnie co do zasady działania.

Re: P-47 Thunderbolt klapki żaluzji silnika

PostNapisane: poniedziałek, 11 grudnia 2017, 15:38
przez mecenass
Nie wiem na ile skomplikowany jest taki mechanizm, jeśli była by możliwość skopiowania z oryginału i wykonania go w pomniejszonej skali to by była najprostsza droga. Gdy jest zbyt skomplikowany, muszę wymyślić coś innego, ale chodzi mi o jakiś wzór, pomysł, drogę w którym kierunku iść.

Re: P-47 Thunderbolt klapki żaluzji silnika

PostNapisane: poniedziałek, 11 grudnia 2017, 18:17
przez greatgonzo
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mC9z6QMkgFo[/youtube]

To rozwiązanie jest takim trochę połączeniem tego co było w Korsarzu i P-47. Pomijając, że napęd jest elektryczny, a nie hydrauliczny, naturalnie. Oryginalny system F4U był nieco prostszy niż P-47, ale i tak oparty o liczne rolki i sprężyny. Zresztą, w innych samolotach stosowano jeszcze inne patenty. Idea z filmiku jest fajnie uproszczona, moim zdaniem, ale jeśli chcesz kopiować rzeczywisty system, to warto by jednak wiedzieć z jakiego samolotu.

Re: P-47 Thunderbolt klapki żaluzji silnika

PostNapisane: czwartek, 14 grudnia 2017, 16:34
przez mecenass
Dzięki bardzo, o to chodziło. Już wiem jaką drogą podążać. Któryś z "patentów" na pewno zastosuję W PZL-50.

Re: P-47 Thunderbolt klapki żaluzji silnika

PostNapisane: środa, 27 grudnia 2017, 20:06
przez Jerry
To i ja zapytam o jedną kwestię.
Mam na oku Razorbacka z Tamki i teraz pytanie.
Czy zestaw airesa wnęk podwozia oraz kokpit są warte wymiany? Czy Tamka poszla na łatwiznę? Czy odpuscic? Po kokpicie na zdjęciach jakiejs ogromnej roznicy nie widzę. I co z tymi wnękami
Pzdr

Re: P-47 Thunderbolt klapki żaluzji silnika

PostNapisane: piątek, 29 grudnia 2017, 21:18
przez Jerry
Nikt nie wie?

Re: P-47 Thunderbolt klapki żaluzji silnika

PostNapisane: piątek, 29 grudnia 2017, 22:46
przez net_sailor
Ja mam wersję Bubletop, ale w tych elementach zestawy są raczej tożsame, więc się wypowiem.
Osobiście po przejrzeniu wszystkich dodatków kupiłem tylko małą blaszkę Edka do kokpitu ze względu na tablicę i pasy - coś tam będę może uzupełniał własnym sumptem. Jeśli miałbym dokładać cokolwiek jeszcze w przyszłości wybrałbym silnik.
Reszta raczej w moim mniemaniu nie warta jest kasy i zachodu.

Re: P-47 Thunderbolt klapki żaluzji silnika

PostNapisane: piątek, 29 grudnia 2017, 23:08
przez Atlis
Kup tablicę Yahu, pasy HGW dla myśliwców USAF i lufy Master.

Więcej nie potrzeba.

Re: P-47 Thunderbolt klapki żaluzji silnika

PostNapisane: piątek, 29 grudnia 2017, 23:15
przez net_sailor
O tak! Lufy z pewnością nie zaszkodzą.

Re: P-47 Thunderbolt klapki żaluzji silnika

PostNapisane: piątek, 29 grudnia 2017, 23:31
przez Jerry
Dzięki koledzy.
Przewody w podwoziu to nie problem. Skoro nie warto to zaopatrze się jeszcze w blaszke edka i te pasy lufy i moze tablicę
Pzdr

Re: P-47 Thunderbolt klapki żaluzji silnika

PostNapisane: niedziela, 31 grudnia 2017, 18:15
przez Gujos
Toczone lufy są za płytko nawiercone, a te z zestawu spokojnie możesz użyć. Generalnie można zrobić ten model 1 klasa bez dodatków (sklepowych).
Pozdrawiam, G.